Hoi allemaal
Ik zit met me handen in me haar en weet even niet meer wat te doen. Ik ben nu voor de eerste keer moeder en dus erg zoekende.
Sinds 4 weken is onze dochter over gegaan van co sleeper naar ledikant.
De laatste fles geven wij altijd op de slaapkamer, en vaak viel ze tijdens de fles in slaap en konden haar zo neer leggen in haar co sleeper en sliep ze weer verder.
Nu sinds ze in haar ledikant ligt gaat deze vlieger niet meer op.
Om half 8 krijgt zij de laatste fles en dan naar bed. En slaapt dan ook door tot de volgende ochtend.(als ze eindelijk slaapt)
De laatste fles geven we wel nog steeds in de slaapkamer. Maar zodra zij haar ledikant aanraakt is ze wakker. En het duurt dan 2 uur lang voor ze in slaap valt. Ze gaat jengelen en op geven moment gaat dat over in huilen/krijsen.
Ik zit dus elke avond vanaf half 8 tot ze in slaap valt op de slaapkamer. Dit is dus elke avond tot ongeveer 22 uur. Zo heb ik zelf dus helemaal geen avond, en dit duurt al 4 weken. Als me dochter in slaap is gevallen ga ik zelf ook maar naar bed want dan is het inmiddels al 22 uur /22.30.
Ik had goede hoop op de klok een uur terug. En dit hielp ook leek het. Afgelopen 2 dagen heb ik door omstandigheden de fles in de woonkamer moeten geven om kwart over 7 / half 8. Toen ze de fles op had heb ik haar nog even 10 minuten in de woonkamer laten zitten bij mij en daarna in haar ledikant gelegd. Gek genoeg sliep ze dus binnen 10 minuten. Alleen kwam ze om 24.00ur weer, ze wou echt de fles. Beide dagen ging dit zo. Normaalgesproken slaapt zij door. Ook sliep ze wel onrustiger dan normaal.
Nu vanavond geef ik weer de fles op de slaapkamer om dezelfde tijd half 8, en je raad het al. Ze slaapt nog steeds niet.
Wat moet ik nou?
Ik wil dat ze gewoon een bedtijd krijgt van half 8/8 uur, me dochter is 5 maanden. We hebben dus een bed ritueel, zoals schoon luiertje, pyjama aan, slaapzak aan, een Nachtlampje aan doen, flesje in de slaapkamer. Elke avond is dit ook het zelfde. Ze vertikt het gewoon om te gaan slapen. Ik vind het voor mezelf ook vervelend want ik heb dus al 4 weken niet ff rustig kunnen zitten savonds omdat ik bezig ben met me dochter in slaapsussen. Voor me dochter vind het het nog het meest vervelend, omdat ik bang ben dat zij niet genoeg slaap krijgt op deze manier want overdag doet zij de ene keer wel lange dutjes maar soms ook hazenslaapjes.
Hoe zien jullie dagen en bedtijden eruit?
Ik hoor het graag! In slaap laten huilen kan ik niet tegen en dat wil ik ook niet.