10 Reacties

2 maanden geleden

Precies hetzelfde hier! Idd na de 2 slaapjes in de draagzak en dan slaapt ie zo een paar uur achter elkaar

2 maanden geleden

Herkenbaar hoor! Mijn dochtertje slaapt ook alleen ingebakerd in een donker kamertje. Zodra de anderhalfuur wakkertijd voorbij is wordt ze jengelig. Kan ook nog niet zelfstandig in slaap vallen, dus al helemaal niet in de kinderwagen of maxicosie. Is ook altijd erg gezellig en handig met uitjes of verjaardagen 😅 wij gaan dus nooit te lang van huis

2 maanden geleden

Ik probeer in de 1,5 uurbwakkertijd altijd snel naar de winkel te gaan. Ben dan soms op tijd thuis om hem in slaap te helpen maar vaak ook al wel humeurig worden in de winkel of auto...

2 maanden geleden

Dit heeft mijn baby ook. Ik denk dat er meer baby’s zijn die niet zelfstandig in slaap vallen dan wel. Vraag me soms ook af waar dit beeld vandaan komt? Ze zijn nog zo klein..

2 maanden geleden

Mag ik vragen waarom ‘helaas wel met een speen’? 😳 Mijn dochtertje wil al vanaf de geboorte niet in de kinderwagen bak.. dus lekker wandelen met haar zat er niet in. Ik had precies het zelfde. Iedereen zei dat ze daarvan lekker in slaap viel, mijn kindje niet.. raakte alleen maar boos en gefrustreerd. Ik heb tot 9 weken non stop met haar rond moeten lopen in de draagzak en ze deed alleen slaapjes overdag op mij. De nachten gingen daarentegen al vanaf de geboorte super. Nu sinds dat ze 9 weken was viel ze wel ineens zelf in slaap en ze slaapt nu ongeveer 2 a 3 weken alle midddagen in bed. Ze slaapt dan 3 uurtjes aan een stuk. De rest van de slaapjes (dit zijn er 2) slaapt ze in de box. 2 x een half uurtje. Ze slaapt dus ongeveer 4 uurtjes op een dag! Maar ik neem haar inderdaad ook niet makkelijk ergens mee naartoe want kinderwagen wil ze dus niet en bijv op verjaardagen ofzo dan slaapt ze niet waardoor ze ontroostbaar is. Het moet muisstil zijn in huis voor zij kan slapen en dat is het natuurlijk niet op een verjaardag..

2 maanden geleden

+ als ze wakker tijd maximaal 1,5 uur mag zijn voor je kindje zijn/haar leeftijd, betekend het dat het kindje bij 1,5 uur wakker tijd weer in slaap moet zijn. Anders wordt hij/zij inderdaad jengelig ivm overprikkeling! Dit is ook wat ik ervaar. Dus echt optijd naar bed doen. Bij de eerste signalen van oogjes wrijven en gapen bijvoorbeeld. Dit geeft het meeste succes.

2 maanden geleden

Reactie op KleineFreek24

Mag ik vragen waarom ‘helaas wel met een speen’? 😳 Mijn dochtertje wil a ...
Maar natuurlijk mag je dat vragen. Omdat hij de speen inmiddels als slaapassociatie heeft en we daardoor snachts regelmatig terug moeten voor de speen. Zou fijn zijn als hij die cyclussen dus zelfstandig kan koppelen. Wat fijn dat je dochter nu wel zelfstandig in slaap kan vallen. Hopelijk komt dat hier nog. Thnx voor je berichtje

2 maanden geleden

Reactie op Jessievdmb

Maar natuurlijk mag je dat vragen. Omdat hij de speen inmiddels als slaapas ...
Oh zo, ik snap het! Mijn dochtertje sliep vanaf 6 weken de nachten door, maar in een sprong komt ze ineens wel weer in de nacht. Wij propte er dan altijd een fles in, maar zijn er achter dat ze totaal geen honger heeft. Ze heeft gewoon zuig behoefte. Dus tegenwoordig stop ik alleen de tut er inderdaad in, loop naar onze eigen slaapkamer en dan zie ik al dat ze al weer slaapt op de babyfoon. Overdag gaat ze soms ineens duimen. Ik hoop dat ze dat doorzet eigenlijk.. dan kan ze zichzelf ‘s nachts weer in slaap brengen

2 maanden geleden

Hier ook na 1.15-1.5 u wakker echt wel weer tijd voor een dutje. Ze slaapt momenteel echt alleen op haar kamer, krijg haar echt niet in slaap in de kinderwagen ergens anders Dus de uitjes die we doen zijn tussen haar dutjes door

2 maanden geleden

Reactie op KleineFreek24

Oh zo, ik snap het! Mijn dochtertje sliep vanaf 6 weken de nachten door, ma ...
Klinkt goed! Ja, dat hoop ik hier ook. Probeer regelmatig even de duim in zijn mond te doen, maar vooralsnog zonder resultaat