14 Reacties

3 maanden geleden

Hoi hoi. Vanaf 3 maanden is het verplicht legitimatiebewijs te hebben voor je baby, dus rond de 2 maanden zou ik wel beginnen met fr aanvraag, foto's maken, etc. Je hebt dit niet alleen nodig voor reizen maar ook om in een ziekenhuis zorg te kunnen liggen!

3 maanden geleden

Wij hebben al wel een paspoortje, met anderhalve maand. Dat hebben we eigenlijk alleen gedaan omdat wij op vakantie gingen. Anders vind ik het persoonlijk niet het geld waard en zijn ze maar 5 jaar geldig natuurlijk.

3 maanden geleden

Wij hebben er ook al eentje ivm vakantie. Foto maken was wel een uitdaging haha. Ik vind het niet geheel duidelijk wanneer je echt een ID nodig hebt als je googled. Denk dat het geen enorme haast heeft, maar misschien je gemeente even bellen?

3 maanden geleden

3 week oud was ons meisje 🙈 dit omdat vaders ook mee moest maar gemeente omdat we niet getrouwd zijn

3 maanden geleden

Wij hebben ook een ID-kaart laten maken voor vakantie. Fotootje ging super. Leuke fotograaf en snel

3 maanden geleden

Wij hebben hem net opgehaald en kleine man is 9 weken! Wij gaan eind augustus een weekje naar Duitsland dus dan hebben we hem sws nodig omdat we de grens over gaan. Ik vond pasfoto maken echt verschrikkelijk, ga op een moment dat de kleine goed wakker is anders is t geen doen! 😅

3 maanden geleden

Reactie op denies95

Wij hebben hem net opgehaald en kleine man is 9 weken! Wij gaan eind august ...
Ahh ja lijkt me ook een gedoe die foto haha.. onze kleine is bijna 10 weken hier geen vakantie plannen maar denk dat we het toch even laten maken :)

3 maanden geleden

Ik heb hem met 9 weken ook laten maken want we gaan verhuizen naar het buitenland! Ze werd precies op het moment van de foto maken wakker gelukkig.

3 maanden geleden

Reactie op Manuelle24

Hoi hoi. Vanaf 3 maanden is het verplicht legitimatiebewijs te hebben voor ...
Ah super dankjewel!

3 maanden geleden

ID kaart of Paspoort is pas nodig als je ziekenhuisafspraken heb of naar het buitenland gaat. Als je binnen NL blijft heb je in principe onder de 14 geen identificatie nodig. Na je 14e ben je verplicht om je te kunnen legitimeren. (Ik werk voor een gemeente en krijg regelmatig dit soort vragen) Wij gaan er volgende week een laten maken omdat wij in oktober op vakantie gaan, zijn er liever op tijd bij dan te laat!

3 maanden geleden

Ja omdat dit nodig was om naar het buitenland te gaan

3 maanden geleden

Ik heb het moeten regelen voor het ziekenhuis... hij moest geopereerd en een scan in verschillende ziekenhuizen en hij moest een ID hebben...

3 maanden geleden

Oeps mijn dochter van 2 heeft er nog niet eens 1 🙈 binnenkort maar eens regelen dan

3 maanden geleden

Zoon 1 kreeg met 3 maanden een paspoort en zoon 2 nu net aangevraagd met 2 maanden. Opa woont in Spanje en daar gaan we geregeld heen, zo ook over een maand. Om te vliegen heb je een id kaart of paspoort nodig. Wij hebben gekozen voor paspoort omdat we misschien binnen 5 jaar buiten Europa willen reizen.