17 Reacties
19 dagen geleden
Hier ook dit probleem! Bijna exact hetzelfde, en oom hetzelfde al geprobeerd/gecheckt. Alleen hier duurt het tot een uur of 23. Ze gaat rond 18.30-19 uur naar bed. Eerst ritueel en dan voed ik haar. Ze drinkt dan beide borsten en krijgt voor mijn gevoel erg veel melk. Ze valt dan ook meestal tevreden tijdens het voeden in slaap. Dan leg ik haar op bed en wordt ze vervolgens binnen een half uur weer wakker. Ze valt dan wel weer in slaap na even troosten, maat wordt dan binnen 10 minuten weer wakker. Dit gaat door tot ze melk krijgt. We geven dan meestal gekolfde melk in een flesje, zo'n 60 ml. Daarna gaat ze weer slapen en dit herhaalt zich elk half uur tot uur tot een uur of 23. Daarna komt ze om de 3-5 uur voor een voeding. We zijn er ook nog niet achter waarom ze dit doet.
Morgen ga ik eens proberen om direct na de voeding een flesje melk aan te bieden als ze in bed ligt. Kijken of ze dan wel langer slaapt. Als dat niet helpt ben ik in staat om een flesje kunstvoeding te proberen na de live borstvoeding. Snap ook niet waarom het niet genoeg lijkt, de rest van de dag en nacht is ze erg tevreden. Het is echt de avond die zo lastig is.
18 dagen geleden
Fijn dat het herkenbaar is. Misschien is het dan wat het is en gaat het vanzelf over. Hier is ze ook de rest van de dag en de avond tevreden. Bijns altijd vrolijk en drinkt en slaapt redelijk makkelijk.
Een dag met alleen hazenslaapjes of met ook een langer slaapje, maakt ook geen verschil voor het stuk tussen 19 en 21.
Rond 22.30 komt ze ook nog, trouwens, vergeten erbij te zetten. Maar dan krijgt ze ook een voeding.
Principieel wil ik geen kv geven, dus dat is geen optie.
18 dagen geleden
Echt super herkenbaar, het lijkt haast wel alsof hij weer aan het clusteren is deze peroide. Ik heb een fles aangeboden maar dat wilde hij absoluut niet, het was echt de borst. Daarom denk ik dat 't een stukje nabijheid is, nog even inchecken bij mama. Jammer genoeg voor mij doet hij dat verder ook iedere 1,5-2 uur op de nacht.
18 dagen geleden
Hier ook, denk wat nabijheid en even clusteren. Gaat vanzelf wel over gok ik
18 dagen geleden
Reactie op saffiee
Echt super herkenbaar, het lijkt haast wel alsof hij weer aan het clusteren ...
Ik dacht eerst ook dat het clusteren was, maar dan zou ze gulziger moeten drinken denk ik. Het lijkt eerder alsof ze inderdaad even mijn nabijheid wil.
Die nachten zijn hier soms ook helaas. Dat wisselt nog wat. Ik denk door de tandjes die aan het doorkomen zijn, want sindsdien wordt ze snachts vaker wakker en zoekt dan denk ik troost. Al is ze niet gelijk huilerig. Eerder wat ontevreden aan het zuchten en wat aan het mopperen. Als ik haar dan laat, moet ze wel huilen.
De avond kan goed zijn dat het even inchecken bij mama is. Ze wil dan ook alleen mij en bv. Ik las ergens dat een kindje vanaf ongeveer deze leeftijd door kan hebben dat je weg bent. Misschien is dat het?
18 dagen geleden
Heb net het consultatiebureau gebeld hiervoor. Zij gaf aan dat het ook zomaar het voorstadia van tandjes kan zijn waar ze in de avond veel meer last van hebben doordat je temperatuur dan wat hoger is met bloedsomloop etc.
Nu gaf zij als advies om tandvlees in te smeren met dentinox. Ik hoop dat dat helpend gaat zijn
18 dagen geleden
Hier ook herkenbaar. Hier komt ze ook elk half uur a 45 minuten. Dit gaat door tot een uurtje of 22.00 a 23.00 uur. Erg vermoeiend, maar blijkbaar heeft ze het nodig😅
Daarna slaapt ze vaak een uurtje of 4 achter elkaar.
Hopelijk gaat deze fase snel over zodat ik ook even me time heb 's avonds🙈
18 dagen geleden
Ik ben sinds gisteren begonnen met de pick up put down methode en vanavond direct na de live borstvoeding een flesje van 90 gekolfde melk gegeven. Flesje heeft ze helemaal leeggedronken en na een paar keer oppakken en weer wegleggen is ze gaan slapen. Ze slaapt nu al sinds 19.30 uur. Om 20.30 uur is ze heel even wakker geweest omdat ze op haar buik lag. Terug gedraaid en sindsdien slaapt ze weer. Het kan uiteraard toeval zijn, maar ze heeft al weken niet zo goed geslapen in de avond.
17 dagen geleden
Reactie op T8998
Wat fijn!! Was ze nog wakker toen je haar in haar bedje legde? Of heb je pi ...
Ik heb haar eigenlijk bewust wakker weggelegd. Toen ik zag dat ze bijna in slaap viel heb ik haar weggelegd. En toen lukte het niet meteen om te slapen en heb ik de pick up put down gebruikt wanneer ze begon te huilen. Ik heb haar rond 00.00 uur nog gevoed en toen heeft ze geslapen tot 08.00 uur😯