16 Reacties

vorige week

Hi, ik lees graag mee naar de ultieme tip! Mijn zoontje van ook inmiddels 1,5 jaar wordt meestal 2x wakker per nacht en blijft doorgaan met huilen tot hij bij ons in bed gestopt wordt. Ik heb al eens geprobeerd om hem consistent in zijn bed te laten en geen aandacht te geven maar de oververmoeidheid voor ons allemaal was het niet waard😅. Het hielp namelijk niet veel. Ik kan me dus heel erg herkennen in je verhaal. Hopelijk voel je je daardoor minder alleen en hebben we snel eens een rustige nacht💓

vorige week

Ah hier ook hoor! Onze oudste sliep de eerste 1,5 jaar ook niet door. Ook minimaal 1 x per nacht wakker. Toen ze eindelijk doorliep was ik zwanger van de jongste en kon ik daardoor niet slapen. En nu slaapt onze jongste van 18 maanden ook nog steeds niet door. Ik ben echt MOE. Ben na al die jaren wel tijd aan gewoon goede nachten, in elk geval meer achter elkaar ipv heel incidenteel 😅

vorige week

Hooii, Je bent zeker niet alleen hier ook een vermoeide mama.. Ergens ging het soms goed dat hij ineens 1 dag doorsliep maar kwam nooit dagen achter elkaar of vaak. Hier echt ook 1.5 jaar elke nacht en dan rond 3.00 snachts wakker. Gillen en gillen enige wat helpt is dus melk inderdaad. Uiteraard heb ik al geprobeerd ipv melk water aan te bieden maar dit zorgt voor een overstuur kind wat krijst tot 6 uur 's morgens met mama ernaast in zijn kamer. Ik vind dat toch echt niet de bedoeling zo lang huilen en snikkend in slaap vallen en na paar minuten snikkend te slapen weer beginnen met gillen. Hopelijk heeft iemand een goeie tip🫠 Dus mama je bent zeker niet alleen!! Dikke knuffel
Ik weet niet of het bij iedereen helpt, maar bij ons hielp het om voor het slapengaan genoeg eten te geven. Voor je gevoel dat je denkt: jeetje kan je dat nu ook nog op 😅 Bij ons is het een goed bord avondeten (18:00) en voor het slapengaan (19:00) nog 180 warme melk. Evt kan je nog wat kwark/yoghurt geven.

vorige week

Reactie op 💁🏻‍♀️

Ik weet niet of het bij iedereen helpt, maar bij ons hielp het om voor het ...
Ik geef idd nu eten en toetje kwark ofso en dan fles 180 voor het slapen. Ik heb pap geprobeerd door zijn fles en los maar dat vind hij niet lekker. Ik ga morgen zeker even yoghurt voor de fles geven kijken of het helpt als die nog verder prop vol zit! Wie weet helpt het

vorige week

Hier ook niet de oplossing, maar wel herkenning. Mijn oudste sliep tot 3,5 jaar niet door en werd iedere nacht meerdere keren wakker. Het was toen opeens over en sliep ze door. De jongste slaapt iets beter, maar is ook een onrustige slaper. Inmiddels heeft ze geen melk meer 's nachts, maar slaapt wel bij ons in bed (valt in eigen bed in slaap, maar wordt na ongeveer 1,5 a 2 uur wakker). Nabijheid is wat haar helpt en ons dus ook op dit moment. Maar ondertussen is het wel flink vermoeiend 😴 Sterkte hoor!

vorige week

Hier ook geen doorslapen! Is ook op 1 hand te tellen. Sommige nachten 1 keer, maar vaak nog 2 keer. Inderdaad alleen stil te krijgen met melk, dus krijgt een "nep"fles van 90 met 1 schepje. Meestal slapen we dan binnen een kwartier weer met z'n allen. Maar.... het begint inderdaad zn tol te eisen, bijna anderhalf jaar elke nacht wakker..

vorige week

Zoontje van 2,5 heeft ook 2,5 jaar lang niet doorgeslapen en had erg last van night terrors. De jongste van 18 maanden sliep tot een maand of 8 als een engel en begon toen ook met rommelen. Nu zijn de oudste en jongste soms om en om aan het rommelen snachts en met 31 weken zwanger van nr 3 is het voor ons hierna ook wel genoeg geweest. Helaas geen oplossing gevonden en hier werkt teveel avondeten juist averechts

vorige week

Reactie op Willemijn34

Hier ook niet de oplossing, maar wel herkenning. Mijn oudste sliep tot 3,5 ...
Dat had ik opzich nog prima gevonden als ze bij ons wilde slapen, maar dat lukt haar helaas nooit.. als ik haar meeneem naar ons bed gaat ze alleen maar springen en rennen alsof het een groot feest is 😂

vorige week

Nau, ik weet niet hoe het bij andere moeders is… maar mijn slaap (onafhankelijk of kind doorslaapt of niet) is nooit echt “de oude” geworden. Ook op de nachten en periodes dat ze wel doorslaapt op haar eigen kamer, wordt ik regelmatig wakker. Ik ben nu 20 weken zwanger van de tweede, en zefs als “plasterror” voorbij is, wordt ik, denk ik gemiddeld 3 keer per nacht wakker met droge bek, dus wil ik een slok water nemen.

vorige week

Reactie op MeiMama2024

Dat had ik opzich nog prima gevonden als ze bij ons wilde slapen, maar dat ...
Oh wat naar! Ik heb dat ook bij andere ouders gehoord.. Hopelijk vinden jullie snel iets dat voor jullie meisje wel helpt🤞 Of in ieder geval af en toe;-) En tot die tijd: Sterkte!

vorige week

Je bent niet alleen. Nog nooit doorgeslapen. Elke nacht minstens 2x wakker. Krijgt nog bv

vorige week

Heel herkenbaar verhaal. Hier ook dochtertje van 1,5. Schat van een meid, we hebben het heel fijn en leuk met haar maar het slapen….. ellendig. Op een hand te tellen hoe vaak ze heeft doorgeslapen, ik denk nu 3 nachten (als ze prikjes krijgt) in 1,5 jaar tijd. Ook nog steeds 1 maar meestal 2 keer warme melk in de nacht, is anders niet stil te krijgen. Echt een slaapassociatie die we er niet zomaar meer uit krijgen, althans ik heb echt geen idee hoe. Ik vind het erg vermoeiend met momenten….

5 dagen geleden

Nou het heeft zo'n 5 maanden geduurd maar onze zoon slaapt weer de meeste nachten door. Het lijkt erop dat een wissel naar een warmere slaapzak de truc was (hij drinkt al meer dan een jaar geen nachtvoeding meer). Misschien heeft iemand er wat aan 👍

3 dagen geleden

Hier ook herkenning. Ik kan mij de laatste nacht doorslapen helaas niet meer herinneren. We hebben twee lastige slapers, de oudste is drie jaar. Zij komt meestal midden in de nacht bij ons liggen, dat gaat dan nog. Al heeft ze de neiging om veel te bewegen en ruimte te claimen :s. Onze jongste van 1,5 jaar heeft nooit goed geslapen, ik heb periodes gehad dat ze niet langer dan 20 min. achter elkaar doorsliep als ze niet door mij werd vastgehouden. We zitten nu bij goede nachten op 1x wakker worden dan een flesje melk en vaak rond 5u klaar om op te staan (als we pech hebben is dat 4u30). Door er dan op een matrasje bij te liggen en een flesje warm water te geven kan ik het nog rekken tot 5u30-6u. Ik wil zoooo graag weer nornale nachten.

3 dagen geleden

Hier ook misschien op 1 hand te tellen.. pfff