12 Reacties
2 jaar geleden
Ja hoor! Normaal gesproken kolf je melk als je een dagje weg bent of gaat werken. Je kunt melk 2 dagen oid in de koelkast bewaren of maanden in de vriezer. Dus de meeste vrouwen vriezen een voorraadje gekolfde melk in.
Wat lijkt je er ideaal aan? Dan snappen we je vraag misschien beter.
2 jaar geleden
Ik had een voorraad in de vriezer liggen voor als ik een keertje van huis was zonder baby. Wat ik die dag kolfde zette ik dan ook weer in de vriezer tenzij ik wist dat het de volgende dagen op zou komen. Op dagen dat ik werk (wo t/m vr) had ik dan voor de woensdag wat ingevroren melk voor op de opvang en wat ik die dag kolfde ging op donderdag vers mee. Maar wat ik kolfde op vrijdag ging wel de vriezer in omdat het niet lang genoeg houdbaar is in de koelkast om het tot woensdag weer vol te houden
2 jaar geleden
Reactie op anoniem-465322
Ja hoor! Normaal gesproken kolf je melk als je een dagje weg bent of gaat w ...
Dankjewel voor je antwoord! Ik ben bang dat ik geen borstvoeding kan geven, plus ik ben iemand die graag voorraad heeft staan en ik zag dit als ideaal iets omdat je dan de dag zelf niet bezig bent met kolven constant!
2 jaar geleden
Reactie op Anousss
Dankjewel voor je antwoord! Ik ben bang dat ik geen borstvoeding kan geven, ...
Kolven moet je toch wel om je melkproductie op pijl te houden of omdat je anders op knappen staat.
Ik heb 3 maanden fulltime bv gegeven en 2 keer per dag (s’ochtends en s’avonds) kolfde ik de boel af. Daarmee heb ik zo’n grote voorraad opgebouwd dat mijn kind nog bijna een maand na het fulltime bv geven toch nog volledig bv heeft gehad. De vriezer zat opgeefment zo vol dat ik melk moest weg gooien.
2 jaar geleden
Hier wel gedaan, een super grote voorraad gehad. Maar baby dronk het niet. De smaak was echt anders na invriezen, dit terwijl ik qua hygiëne alle richtlijnen opvolgde. Ik ga het bij een volgend kind dus niet meer doen
2 jaar geleden
Reactie op Anousss
Dankjewel voor je antwoord! Ik ben bang dat ik geen borstvoeding kan geven, ...
Als je eraan begint moet je alsnog elke dag bv geven of het afkolven. Omdat je anders gaat lekken of bijv. een borstontsteking krijgen als je te lang niet kolft.
Dus het is niet dat als je een voorraad in de vriezer hebt je dan een dagje vrij hebt helaas.
Wel als je bijv. Avondje weg wilt of een hele dag moet werken en je partner met de baby thuis is dat die dan dus de afgekolfde melk kan geven.
Maar het blijft belangrijk dat je zelf ook blijft kolven dan op werk.
Avondje weg kan je wel paar uurtjes zonder te kolven.
Het is vooral fijn als je veel melk hebt en veel lekt je extra kan bij kolven en dat evt invriezen.
2 jaar geleden
Reactie op Amooma
Kolven moet je toch wel om je melkproductie op pijl te houden of omdat je a ...
In principe, als je altijd bij de baby bent op het voedingsmoment dan hoef je niet te kolven om het op pijl te house . Je lichaam weet precies hoeveel aan te maken! Ik heb na 9 maanden bv afgebouwd toen ik ging werken en ja dan moet je wel kolven haha 😅
2 jaar geleden
In principe, als je altijd bij de baby bent op het voedingsmoment dan hoef ...
Eens eens! Vet bijzonder hoe die wisselwerking gaat.
Ik zoelde meer op als je een keertje weg gaat zonder je baby, zul je tussendoor wel af moeten afkolven omdat de boel op knappen staat.
Een keertje overslaan was in mijn geval totaal niet verstandig.
En als je productie niet hoog genoeg is, moet je dus kolven om de boel op pijl te houden.