23 Reacties

7 dagen geleden

De fles van 12.30 eerder geven? Helaas moet je hem dan wel iets eerder wakker maken als hij langer slaapt. Er zit namelijk nu wel kort tussen die voeding en die van 15.30 en daarop volgende het hapje om 17.30. In 5 uur tijd krijgt hij nu 2 voedingen en een hapje. Zo blijft er ook wat meer tijd over voor hem om een slaapje toe te voegen tussen de 2 flessen ( slapen doet slapen ) en is ie in de avond minder moe. Succes!

7 dagen geleden

Hoe oud is je zoon? En je geeft aan dat je op een gegeven moment weg moet, moet dat ook echt op dat moment of kan dat ook op een ander moment? Ik kan me voorstellen dat er tussen de nacht en het eerstvolgende slaapje eigenlijk al te veel tijd zit. Wij houden aan (met een half uur speling): 07.00 BV 09.00-10.00 slaap (kan natuurlijk ietsje afwijken) 10.15 fruit 11.15 fles 210 12.00-13.30 slapen 14.30 fles 180 16.00-17.00 slaap (als het lukt) 17.15 groentehap 18.45 fles 180 en daarna naar bed

7 dagen geleden

Het 1e dutje is wat laat als ik het zo lees. De meeste kindjes van deze leeftijd slapen rond 9.00/9.15 het 1e dutje. Wij doen fruit dan om 10.00/10m30 als hij wakker is. Als ik ook zo kijk is het eten in de ochtend veel uitgespreid en aan het eind van de dag ineens veel op korte tijd. Kan de fles van 12.30 niet een uurtje eerder? En dan proberen de volgende fles max 15.00 uur te geven? Nu drinkt ons zoontje ook geen fles na het avondeten hoor. En ook wij gaan rond 18.15 naar boven (dit is overigens een prima tijdstip voor deze leeftijd hoor).

6 dagen geleden

Ik denk ook dat er te veel tijd tussen opstaan en 1e slaapje zit. Wij houden nu een wakkertijd van gemiddeld 2.5 uur aan. Maar haar slaapsignalen zijn leidend. Dus soms 2 uur, soms 3 uur. En klaarmaken zou ik direct na opstaan/voeden doen. Je kunt jezelf dan eventueel klaarmaken wanneer hij slaapt. Fruit zou ik wel voor het eerste slaapje doen. Fles meteen erna. Wellicht als je de voedingen meer verspreid dat hij ook nog wel een slaapje wil doen 's middags. Ons schema is de laatste weken zo: 8.30 opstaan en voeden Tussendoor fruit 11.00 naar bed tot 12.30 Dan melk&meestal brood 15.00 naar bed tot 16.00 Dan vaak nog klein beetje melk (live bv) maar soms ook voor het slapen een extra voeding 17.30 warm eten 18.30 naar bed, fles 180ml Ze slaapt nog niet door, komt de meeste nachten nog 1-2 keer. Maar vaak is even troosten dan voldoende. Zitten nu op 4-5 bv/fles voedingen per dag en 3 keer vaste voeding. Ik voed wel nog steeds op verzoek.

6 dagen geleden

Reactie op Samlvb

De fles van 12.30 eerder geven? Helaas moet je hem dan wel iets eerder wakk ...
Ja dat is ook wel veel in de middag idd.. omdat het slapen zo moeilijk gaat, vooral het in slaap brengen wil ik m niet wakker maken omdat ik dan zo blij ben dat hij slaapt.. hij slaapt nu vaak rond 10.30/11.00 ong en dan ‘s middags rond 14.00/15.00 ongeveer, dat 3e slaapje lukt alleen als die ineens heel vroeg wakker is geworden rond 06.00 maar gelukkig gebeurt dat niet vaak.. ‘s nachts slaapt die wel redelijk goed en komt die vaak maar 1x en soms wil die alleen getroost worden is het geen honger ook.. bedankt voor je reactie 🥰

6 dagen geleden

Reactie op DappereRiff903869

Hoe oud is je zoon? En je geeft aan dat je op een gegeven moment weg moet, ...
M’n zoontje is bijna 7 maanden nu.. ja als ik heb afgesproken of moet ergens heen dan wil ik graag dat we allebei klaar gemaakt zijn voor zn eerste slaapje, omdat het anders zo lang duurt weer voor we de deur uit zijn. Soms maak ik mezelf al klaar en laat ik hem eerst slapen en doe ik hem na z’n slaapje.. zit soms wel te denken om zn fruithapje na z’n slaapje te geven omdat die sochtends ook heel goed drinkt en vaak een uur aan m’n borst bijna zit 😅 misg is dag ook wel te lang en moet ik daar iets aan doen, maar hij drinkt zo rustig dan en wil hem niet afkoppelen dan

6 dagen geleden

Reactie op Ab itsme

Het 1e dutje is wat laat als ik het zo lees. De meeste kindjes van deze lee ...
Ga idd proberen die fles wat eerder te geven, zou ook fijn zijn als ik weet waar ik aan toe ben met z’n slaapje omdat die telkens zo anders is.. en misg idd toch fruit na z’n slaapje doen aangezien die zo lang drinkt ook ‘s ochtends bij me aan de borst, denk soms wel een uur.. bedankt voor je reactie 🥰

6 dagen geleden

Ik weet dat in een “schema” proppen niet altijd voor elke baby werkt maar ik zou eerste slaapje wel echt eerder doen. Ik zou max 7.30 opstaan en dan rond 9.30 eerste dutje. Zelf maak ik in de ochtend altijd na een uur wakker. En dan 2/2,5 u later weer op bed voor het middagslaapje welke langer is. Dan kom je ook beter uit met eten/voedingen.

6 dagen geleden

Reactie op Lisa1320

Ik denk ook dat er te veel tijd tussen opstaan en 1e slaapje zit. Wij houde ...
Jaa dat klaarmaken terwijl hij slaapt gaat lastig want hij slaapt meestal bij mij omdat zodra ik m wegleg hij klaarwakker is, hij heb veel geborgenheid nodig maar m ben daar nu ook mee aan het werk om hem zelfstandig te laten slapen in zn bedje overdags, tot nu toe lukt dat alleen ‘s avonds en ‘s nachts.. vandaar dat het ook allemaal zoveel is sochtends als hij gewoon lekker in zn bedje ligt dan kan ik veel meer doen ook nu ben ik heel de dag met m bezig eigenlijk 😅 mooi schema ook bedankt voor je reactie 🥰

6 dagen geleden

Reactie op nautic

Ik weet dat in een “schema” proppen niet altijd voor elke baby werkt maar i ...
Ik ga het proberen maar hij is dan soms niet moe genoeg merk ik aan hem, hij wil ook alles zien en gaat van hot naar her met z’n hoofd. Maar dit zou idd beter voor hem zijn ook met z’n middag slaapje.. bedankt voor je reactie 🥰

6 dagen geleden

Reactie op Kimberley287

Ik ga het proberen maar hij is dan soms niet moe genoeg merk ik aan hem, hi ...
Ik denk soms ook dat die van ons niet moe is maar hou eigenlijk altijd ons ritme aan. Dan moet hij keihard lachen als ik hem op bed leg. Spelen met zn knuffel. Als ik 10min later op het scherm kijk ronkt hij eigenlijk altijd. Juist soms als je denkt de zijn niet moe hebben ze je voor de gek.

6 dagen geleden

Reactie op nautic

Ik denk soms ook dat die van ons niet moe is maar hou eigenlijk altijd ons ...
Haha wauw ik hoop dat dit ooit ook bij ons zo gaat zijn😜 bij ons is het keihard huilen tot krijsen en snikken en stikken van z’n eigen gehuil als k m overdags op bed leg 😅 maar idd hij zal vast wel gewoon moe zijn dan en dat die het amper laat zien verder, soms merk ik idd dat die geen slaapsignalen geef maar dat die beetje rode wenkbrauwen krijgt en zie ik het gewoon aan m dan laat ik m ook slapen of iig me best doe ik dan..

6 dagen geleden

Hier gaat het ongeveer zo, wij houden een wakkertijd van +/- 2.5 uur aan; 7.00 flesje 210 8.30 fruithapje 9.00 / 11.30 slapen 12.00 boterham 13.30 flesje 210 14.00 slapen tot? 15.30 maisvingers en/of fruit 16.30 groentehapje 17.00 / 17.30 slaapje 19.00 flesje 210 en naar bed

6 dagen geleden

Reactie op Kimberley287

Haha wauw ik hoop dat dit ooit ook bij ons zo gaat zijn😜 bij ons is het ke ...
Ja hier is wel het ea aan voorafgegaan hoor haha. Ging niet direct allemaal zo makkelijk vanzelf😌.

6 dagen geleden

Reactie op Kimberley287

Haha wauw ik hoop dat dit ooit ook bij ons zo gaat zijn😜 bij ons is het ke ...
Is er een andere plek (zoals kinderwagen) waar hij wel goed slaapt? Wij moesten het ook opbouwen. Eerst heel veel draagzak, daarna maxi cosi, toen kinderwagen en nu eindelijk het bedje. Dat heeft best wat tijd gekost maar het hielp wel. Onze dochter was waarschijnlijk oververmoeid waardoor het allemaal moeizaam ging

5 dagen geleden

Je kan ook de fles van 16.15/16.30 vervangen voor de groentehap. Dan kan je met het naar bed gaan een volledige melkvoeding geven en zit het niet te dicht op elkaar.

5 dagen geleden

Reactie op nautic

Ik denk soms ook dat die van ons niet moe is maar hou eigenlijk altijd ons ...
Ronkt :D :)

4 dagen geleden

Reactie op DappereRiff903869

Is er een andere plek (zoals kinderwagen) waar hij wel goed slaapt? Wij moe ...
In de kinderwagen met wandelen valt die ook redelijk snel in slaap, in de maxi cosi altijd bijna met rijden, vaak rij ik dan ook weg van huis als ik weet dat die moe is en dan is die echt gelijk vertrokken. De draagzak is m’n redding idd geweest de afgelopen 2 maanden omdat het wiegen me lichaam kapot maakte. Dus het in slaap brengen lukt uiteindelijk wel alleen het in z’n bedje leggen overdags is een drama. Moet wel zeggen m’n vriend heb vakantie en zijn nu 2 dagen bezig met hem moe in z’n bedje leggen en durf het bijna niet te zeggen maar hij is in slaap gevallen met speentje en doekje 🥳🥳🥳🥳🥳 vanavond ook heb ik m express wakker maar heel moe weggelegd en hij slaapt tot nu toe nog steeds (op zn buik ineens dus hier een mama die niet kan slapen omdat ik m elke x controleer😅) in zn eigen bedje en normaal rond dit tijdstip heeft die al gehuild en beland die bij ons in bed naast mij, hoop zo dat dit de goede kant op gaat met m. Vandaag ook alles beter verdeeld met het ritme en de fles 3 uur kunnen geven waardoor die wel moe was savonds maar heel z’n groente hap op had na z’n laatste slaapje en ‘s avonds een fles gegeven gekolfd.. heb t idee dat die mosh te moe is ook om genoeg te drinken bij mij en daardoor eerder wakker word..

4 dagen geleden

Reactie op Duplofiets

Je kan ook de fles van 16.15/16.30 vervangen voor de groentehap. Dan kan je ...
Dit was idd mijn volgende idee ja! Als ik merk dat het niet werkt dan wou ik dit gaan proberen maar gelukkig ging het vandaag een stuk beter!

4 dagen geleden

Reactie op Kimberley287

In de kinderwagen met wandelen valt die ook redelijk snel in slaap, in de m ...
Wat fijn om te horen! En ieder stapje is er 1 hè! Komt vast helemaal goed 😊