Hallo mama’s, ik loop een beetje tegen het volgende aan. Mijn zoontje is geen makkelijke om in slaap komen en vecht altijd tegen z’n slaap dus ben ik al heel blij als we aan 2 slaapjes komen overdags. Nou met alle hapjes geven probeer ik een goed schema te hebben en ritme te creeeren maar hij red het einde van de dag bijna niet. Ookal zou die wel goed geslapen hebben overdags ben ik blij als we half 7 redden. Maar goed waarom ik dit berichtje maak is met de vraag of jullie tips hebben wat ik anders zou kunnen doen. Schema is nu een beetje als volgt;
07.30/08.00 wakker en borstvoeding
09.30/10.00 hapje fruit
Daarna ons allebei klaarmaken, soms merk ik dat die dat al niet meer red en dan doe ik eerst het slaapje, maar vaak moet ik ons klaarmaken omdat we de deur uitgaan later.. ook nooit wetende hoelang t slaapje is soms 3 uur soms 40 m
12.30/13.00 ong, fles half afgekolfde melk/geitenmelk tussen 180/210ml
15.30/16.00 fles afgekolfde melk 180/200ml
17.30 hapje groente
(Merk dat dit te vroeg op de fles soms is want hij eet de helft niet op)
18.15 moet ik echt naar boven met m want hij is dood op en wil dan de laatste borst voeding geven maar zoals nu valt die in slaap zonder te hebben gedronken of heel weinig.
Wat zou ik nu anders kunnen doen zodat die wel de laatste voeding goed drinkt want hierdoor word die rond 21.00 vaak wakker en zowiezo ‘s nachts 1 x. Als die goed drinkt komt die vaak pas ‘s nachts.
Ben zo zoekende nu hoe ik het beter kan inplannen dan als die zo moe is ‘s avonds.
Extra slaapje lukt gewoon echt niet heb daar alles al aangedaan en als het wel eens lukt door in de auto te rijden bijv dan is die nog steeds net zo moe.
Zou ik een fles weg moeten laten ‘s middags bijv? Hoop dat iemand tips heeft want wil dit graag anders hebben