28 Reacties

18 dagen geleden

Ben je zwanger of geef je borstvoeding 🤱?

18 dagen geleden

Mijn TSH waarde wijkt ook af. Al voor mijn zwangerschappen. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik medicatie gekregen, omdat ze slechter werden, omdat de baby van jouw schildklier meepikt. Door afwijkende waarden heb je namelijk meer kans op afwijkingen, miskramen en überhaupt moeilijker zwanger worden. Daarom is het handig om de waardes in de gaten te houden bij een eventueel volgende zwangerschap. Wat zijn jouw waardes als ik vragen mag? Voordat ik medicatie kreeg, moest ik elke 3 maanden mijn bloed laten testen. Toen ik medicatie kreeg, was het advies om de 6 maanden. Tot zover wat extra info, haha ;-) Voor zover ik weet, kan je niks nemen om die waardes beter te krijgen. Dat moet je lichaam zelf doen of je krijgt medicatie. Maar als iemand toch meer weet, ik volg!

18 dagen geleden

Reactie op idil1994

Ben je zwanger of geef je borstvoeding 🤱?
Gekolfd borstvoeding in fles.

18 dagen geleden

Reactie op Samlvb

Mijn TSH waarde wijkt ook af. Al voor mijn zwangerschappen. Tijdens mijn ee ...
Dankjewel voor de informatie! Mijn waarde staat in de foto. Heb er nooit eerder last van gehad geloof ik 😕 Ik moet over 2 maanden weer bloed laten prikken en hopelijk is het dan niet erger geworden!

18 dagen geleden

Reactie op undiscoverdx

Gekolfd borstvoeding in fles.
Ik denk je hebt borstvoeding multivitaminen nodig

18 dagen geleden

Reactie op undiscoverdx

Dankjewel voor de informatie! Mijn waarde staat in de foto. Heb er nooit ee ...
Huh, dit is best laag. Maar na een zwangerschap kan hij van slag zijn. Goed in de gaten houden, zou ik zeggen. En soms ook zelf het heft in eigen hand nemen qua bloed prikken/checken. Veel huisartsen vinden het al snel goed genoeg. Je kan last krijgen van heel veel dingetjes als je schildklier(hormoon) niet goed is.

18 dagen geleden

Reactie op Samlvb

Huh, dit is best laag. Maar na een zwangerschap kan hij van slag zijn. Goed ...
Ja heel laag zie ik nu. Ja ben bijna 5 maanden geleden bevallen. Ja ik moet over 2 maanden weer prikken maar als ik meer klachten krijg misschien dan wat eerder weer prikken 😕 kan het ook dit zijn? Postpartum thyreoïditis?

18 dagen geleden

Reactie op idil1994

Ik denk je hebt borstvoeding multivitaminen nodig
Specifiek voor borstvoeding? Waar kan ik dat krijgen?

18 dagen geleden

Reactie op undiscoverdx

Specifiek voor borstvoeding? Waar kan ik dat krijgen?
Je kan bij de Kruidvat halen of etos is heel goed voor vitamines die je nodig hebt bij borstvoeding ik heb ook altijd ijzer te kort en alle vitamine die mijn lichaam heeft nodig heb ik gekregen door deze multivitamine

18 dagen geleden

Reactie op undiscoverdx

Ja heel laag zie ik nu. Ja ben bijna 5 maanden geleden bevallen. Ja ik moet ...
Verder weet ik geen specifieke termen. Maar het zal mij niet verbazen dat het een naam heeft. Sterker nog, ik heb net ook de uitslag van m'n schildklier(hormoon) gekregen. Was al een paar jaar goed met medicijnen. Was daarvoor te hoog, nu veel te laag😅 Mijn dosis wordt nu verlaagd en moet over 6 weken bloed prikken. Dus misschien heb ik dat nu ook wel.

18 dagen geleden

Reactie op idil1994

Je kan bij de Kruidvat halen of etos is heel goed voor vitamines die je nod ...
Dankjewel! Ga ik zeker halen (:

18 dagen geleden

Reactie op Samlvb

Verder weet ik geen specifieke termen. Maar het zal mij niet verbazen dat h ...
Ik ben ook maar rond zitten googlen 😁 Oh toevallig! Ahja goed dat je dosis nu wordt verlaagd. Ja zou best kunnen hoor. Die medicijnen die je gebruikt ervoor, is dat te doen? Geen bijwerkingen?

18 dagen geleden

Voor je schildklier kun je elke dag 1 paranoot eten voor selenium en nori door je eten strooien voor jodium. Wat zegt je huisarts? Op het moment werkt je schildklier te snel. Mijn eigen schildklier werkt al jaren te traag (dus hoge waarde) ik slik daar medicatie voor. Na de bevalling was mijn waarde ook opeens heel laag. Ik prik om de 6 weken. Je zou kunen vragen om over 6 weken weer geprikt te worden, zodat je weet of je lichaam nog zelf aan het bijstellen is.

17 dagen geleden

Reactie op undiscoverdx

Ik ben ook maar rond zitten googlen 😁 Oh toevallig! Ahja goed dat je dosis ...
Ik zelf heb geen bijwerkingen gehad nee :-)

17 dagen geleden

Reactie op T8998

Voor je schildklier kun je elke dag 1 paranoot eten voor selenium en nori d ...
Ah dankje voor je tip! (: Huisarts zei afwachten. Over 2 maand weer prikken en kijken of het beter is geworden of slechter. Maar misschien geen slecht idee om het om de 6 week te doen.

17 dagen geleden

Reactie op Samlvb

Ik zelf heb geen bijwerkingen gehad nee :-)
Ah oke goed om te weten! En heeft borstvoeding slechte invloed op je schildklier?

17 dagen geleden

Reactie op undiscoverdx

Ah oke goed om te weten! En heeft borstvoeding slechte invloed op je schild ...
Dat weet ik niet.

17 dagen geleden

Reactie op undiscoverdx

Ah dankje voor je tip! (: Huisarts zei afwachten. Over 2 maand weer prikken ...
Over 2 maanden weer een check lijkt me heel reëel hoor! Om de 6 weken doen ze alleen om medicatie af te stemmen (is dat goed, dan ieder half jaar). Hopelijk heb je het niet nodig en pakt je lichaam het zelf weer op! Die kans is groot. Ik zou me er nu nog geen zorgen over maken en je bloedwaarden van over 2 maanden even afwachten :)

17 dagen geleden

Reactie op idil1994

Je kan bij de Kruidvat halen of etos is heel goed voor vitamines die je nod ...
Sorry ik zou geen Davitamon halen! Goedkope en slecht opneembare vormen vitamine. Maar postpartum van Vitakruid of mama Vitals

17 dagen geleden

Zou idd geen davitamon halen. Wij kunnen wel van alles adviseren maar zijn natuurlijk geen artsen (of misschien ook wel haha). Mijn schildklier gaat te snel werken wanneer ik ijzer tekort heb. Ik heb ijzertabletten gekregen, maar jij zou kunnen beginnen met floradix. Verder wordt er vaak gezegd dat soja (negatieve)invloed heeft op je schildklier. Ik zou ook vragen of je de volgende keer geprikt kan worden op antistoffen, wellicht is het graves, dan is er misschien een ander behandelplan nodig. Hopelijk trekken je waardes gewoon bij en heb je niet teveel klachten.