28 Reacties

17 dagen geleden

Reactie op T8998

Over 2 maanden weer een check lijkt me heel reëel hoor! Om de 6 weken doen ...
Ja over 2 maand is nu het plan (:

17 dagen geleden

Reactie op Maanlicht

Sorry ik zou geen Davitamon halen! Goedkope en slecht opneembare vormen vit ...
Ik heb ijzertabletten gekregen en heb nog aparte vitamine d tabletten dus dat doe ik voor nu eerst (:

17 dagen geleden

Reactie op Lzval

Zou idd geen davitamon halen. Wij kunnen wel van alles adviseren maar zijn ...
Ik ben nu ook aan de ijzertabletten begonnen. Ik eet geen Soja 😁 Ohja slim! Zal idd vragen of ze volgend keer ook op antistoffen willen prikken. Thanks!

16 dagen geleden

Ik heb 11 mei een spoedkeizersnee gehad en nu 5 maanden later blijkt dat ik een groot te kort te heb aan ijzer en is mijn HB waarde zeer laag. Nu 200mg ijzer 2x per week en afwachten of alle klachten verdwijnen🙏🏼

16 dagen geleden

Reactie op undiscoverdx

Dankjewel voor de informatie! Mijn waarde staat in de foto. Heb er nooit ee ...
Hoi, je schildklier werkt veel te snel, dan heb je een lage waarde. Bij mij werkt mijn schildklier ook veel te snel. Hier ben ik ongeveer 4 weken geleden achter gekomen. De huisarts vertelde mij dat de internist een te snel werkende schildklier moet behandelen. Ik was dezelfde dag van de uitslagen al gestart met een bloeddruk verlager en de volgende dag zat ik bij de internist (mijn waarde was nog lager, met heel veel klachten, waaronder een hartslag van 145 als ik iets deed en in rust nog rond de 100.) de internist vertelde mij dat er 2 waarschijnlijk oorzaken zijn bij een te snel werkende schildklier. (Er zijn er meer) of het is postpartum hyperthyreoidie (ontsteking van de schildklier) of de ziekte van Graves. Dit laatste is een auto immuun aandoening. Een ontsteking is het meest waarschijnlijk, maar toch is er bij mij sprake van Graves. Ik heb nu medicatie om mijn schildklier te remmen. Als ik niet was doorgestuurd was mijn waarde alleen nog maar lager geworden. Ik vind dat de huisarts jou moet doorsturen naar een internist. Ook al kan er bij een postpartum hyperthyreoidie niets gedaan worden, dan nog moet dat wel zeker weten de oorzaak zijn. Bij een schildklier ontsteking loost hij in een keer alle hormonen, waardoor remmen ook geen zin heeft.

16 dagen geleden

Oh ja en als je vitamines gaat nemen moet je even kijken of er geen biotine in zit. Dit kan bij bloeduitslagen namelijk de waardes veranderen. Mocht dit er wel in zitten dan moet je het een paar dagen voor het bloedprikken niet nemen. Veel info heb ik van de internist, maar op www.schildklier.nl kun je ook veel betrouwbare info vinden.

6 dagen geleden

Reactie op mz1986

Oh ja en als je vitamines gaat nemen moet je even kijken of er geen biotine ...
Dankjewel voor je tip! 😊

6 dagen geleden

Reactie op mz1986

Hoi, je schildklier werkt veel te snel, dan heb je een lage waarde. Bij mij ...
Als mijn waarde bij volgende keer prikken nog steeds laag is zal ik zeker om een doorverwijzing vragen bij de internist.