12 Reacties
5 maanden geleden
Pas op met omneo en eventuele koemelk allergie. Daar kan de reactie ook veel heftiger van worden. Als je twijfelt, koop een pot pepti. Zo zijn wij er ook achter gekomen wat het was
5 maanden geleden
Jeetje, wat moeilijk dit. Je kleintje zo zien, daar breekt je moederhart van. Het kan natuurlijk vanalles zijn, krampen reflux, een breukje opgelopen tijdens bevalling?, tongriempje te kort waardoor ze niet goed kan drinken,... zo moeilijk. Heeft de kinderarts voor de rest dan niets meer gedaan of gezegd moest het niet beteren? Als mama kan je enkel proberen elimineren. Protectis voor darmpjes geven en druppels tegen darmkrampen en zien of er bermterschap is, een keer proberen gaviscon te geven en zien of het mss verborgen reflux kan zijn, ... zijn er momenten waar ze wel even kalm is? Wat is er aan vooraf gegaan en omgekeerd, wanneer is het huilen erger? Dit moet zo moeilijk zijn. Mijn eerste zoon huilde ook enorm veel en daar was het ook zware bevalling geweest (lang vast gezeten in geboortekanaal en met zuiger gekomen) + zware reflux. Ik ben toen ook naar osteopaat geweest en de dag dat we gingen, was hij altijd iets rustiger. Zie je ergens verschil? Ik ben maar mee aan het denken. Ik wens jullie veel sterkte toe en hopelijk komen er snel antwoorden en rust voor jullie en jullie babytje. 😟💕
5 maanden geleden
Bij jouw verhaal denk ik eigenlijk meteen aan reflux klachten. Onze zoon had verborgen reflux en daardoor ook ontroostbaar en gingen de voedingen moeizaam.
Voor het idee baat het niet dan schaadt het niet zou je eens kunnen overwegen een osteopaat te bezoeken met je kindje. Soms kunnen die voor wat meer ontspanning in het liefje zorgen waardoor de klachten minder worden.
Af en toe iemand inschakelen om even je baby te troosten zodat je even adem kunt halen kan ook veel helpen.
5 maanden geleden
Wat heftig. In ieder geval een dikke knuffel.
Ik herken me in jouw verhaal. Onze zoon heeft tot hij 9 maanden oud was enorm veel gehuild. Hij bleek last te hebben van obstipatie en verborgen reflux.
Met medicatie voor de ontlasting en de reflux, werd het langzaam steeds ietsje beter. Toen hij ook meer vaste voeding ging eten met 9 maanden, stopte het huilen plotseling.
Nu is het een onwijs vrolijk ventje.
5 maanden geleden
Reactie op Mandy Krouweel
Pas op met omneo en eventuele koemelk allergie. Daar kan de reactie ook vee ...
Wat bedoel je precies met sw reactie heftiger van worden? Omneo bevat koemelk net als de reguliere nutrilon toch?
5 maanden geleden
Reactie op Door082020
Wat bedoel je precies met sw reactie heftiger van worden? Omneo bevat koeme ...
Ja er zit koemelk. De kinderarts zei dat wat erin zit om krampjes te voorkomen ook koemelk eiwitten bevat. Dat zorgt er dus voor dat als het kma is, ze daar nog heftiger op reageren
5 maanden geleden
Wat heftig dit voor jullie!
Mijn oudste dochter huilde ook erg veel en elke fles was een strijd. Uiteindelijk bleek ze reflux te hebben en hebben wij toen ze 4 maanden was omeprazol gekregen van de huisarts. Toen gingen de flessen gelukkig een stuk beter en was ze veel vrolijker. We hadden ook voeding voor het spugen. We zijn toen op aanraden van het consultatiebureau al met 3 maanden gestart met groente geven en met 3,5 maand zijn we ook fruit gaan geven, dit at ze heel goed en had weinig last van de reflux na deze eetmomenten.
En naar de osteopaat gaan hielp ook wel redelijk, maar wel pas na een paar behandelingen dat ik verschil merkte.
Maar wat een stress heb je als je er nog niet achter bent waar het huilen vandaan komt. Heel veel sterkte voor jullie en ik hoop dat jullie snel kunnen genieten! 🩷
4 maanden geleden
Dankjewel voor jullie reacties! Het is allemaal zo herkenbaar....
Onze dochter is woensdag opgenomen in het ziekenhuis ter observatie. Voor ons de aller laatste optie. Ze zijn het met ons eens dat ze veeelste veel onrust heeft. Meteen tijdens/na de voeding. Hierop zijn ze meteen gestart met nutrilon pepti. Het is nu de vraag of ze daar genoeg op reageerd. Ze blijft nog wel een aantal daagjes daar. Het is verschrikkelijk om haar niet thuis te hebben, maar als je echt geen uitweg meer ziet geeft het een fijn gevoel te weten dat ze daar waarschijnlijk wel gaan vinden waarom het zo uit de hand loopt met haar.
Hopelijk gaan wij over een tijdje met een tevreden meisje naar huis🥰
4 maanden geleden
Geen tips, maar een virtuele knuffel ❤️. Ik hoop dat de rust gauw mag terugkeren voor zowel jullie als voor de kleine. Vergeten jullie niet om ook aan jullie zelf te denken? Wellicht een uurtje samen de buitenlucht ingaan zonder de baby? Even bijkomen samen. Dat is heftig en zwaar en als je niet even ontvlucht van alles, breek je jezelf er echt mee! Komt allemaal goed, hoe cliche het ook klinkt. En tis zeker goed om dingen vaker van je af te schrijven 🥰.
4 maanden geleden
Grote kans dat er een koemelkallergie speelt i.c.m. met (verborgen) reflux. Op facebook zijn en groepen te vinden waarin je ervaringen en filmpjes kunt zien van andere kindjes. Hierdoor kwam ik er ook achter dat onze eerste dochter dit had. Volg vooral je moedergevoel! Mocht het zijn dat er een KMA speelt, dan zul je een voeding nodig hebben op basis van aminozuren (bijvoorbeeld neocate) deze kun je via ziekenhuis óf huisarts (vergoed) krijgen (in België kun je het ook in de apotheken kopen, is wel erg duur maar wellicht om het uit te testen. Laat je ook niet ‘afschepen’ met pepti, want dit zal wellicht wel iets veerbetering brengen maar hier zitten alsnog verknipte koemelkeiwitten in. Bij een echte KMA heb je voeding op basis van aminozuren nodig. Voor de reflux hebben wij destijds nexium via de huisarts gekregen, dit is een maagzuurremmer. Stopt niet het terugkomen van de melk, maar zorgt wel ervoor dat het niet meer zuur is (zuur tast de slokdarm aan en dat is wat zoveel pijn doet). Daarnaast gebruikte we voor de voeding in te dikken gelilact (verkrijgbaar online of bij apotheken in Belgie) ik zou je JBPM echt afraden om mee in te dikken omdat heel veel kinderen hier last van obstipatie door krijgen.
4 maanden geleden
Reactie op JenniferNowi
Grote kans dat er een koemelkallergie speelt i.c.m. met (verborgen) reflux. ...
Dankjewel voor je reactie. Het lijkt er inderdaad op dat je gelijk hebt. Ze krijgt nu nutrilon pepti sinds woensdag en sinds zaterdag is daar nexium bijgekomen. Het lijkt erop dat we nu de vinger op de zere plek hebben. Sinds gisteren hebben we ineens een veel rustigere baby. We moeten nog even geduld hebben om het zeker te weten en tot die tijd blijft ze ook nog in het ziekenhuis. Maar wij zijn voorzichtig positief!