22 Reacties
4 maanden geleden
Herkenbaar hoor! onze slaapt sinds geboorte na zn laatste flesje in bed ( is inmiddels bijna 7 weken). dit gaat ook prima maar sinds afgelopen week zijn de slaapjes overdag maar minimaal we doen niks anders dan speentje terugduwen of dat hij bij ons wil liggen het liefst dus ook hier zoekende.
bakeren maakt die zich los, geluidjes vind die niet altijd prettig hij is gewoon een ontzettende vechter tegen zn slaapje
4 maanden geleden
Het verschilt echt per kind.. Mijn eerste sliep moeilijk, wilde alleen op schoot en gewiegd worden. Nog steeds is er chaos thuis wanneer zij moet slapen. Ze wil gewoon niet..🤷🏻♀️
Mijn tweede slaapt veel en goed. Ook als ik haar neerleg en doe een speen in dr mond slaapt ze vanzelf. Ze moet wel echt eerst een paar keer gapen, anders wil ze ook niet, maar dat is logisch.
4 maanden geleden
Heel herkenbaad. Onze dame van 9 wk vecht overdag om wakker te blijven, dan wordt ze zeurderig/huilerig omdat ze erg moe is en als ze dan eenmaal slaapt is het een hazenslaapje..
9 vd 10x valt ze op mij in slaap en 9 vd 10x wordt ze wakker als ik haar weer weg leg😅 wij noemen haar ook wel "baby yoda" met die kraaloogjes haha.
As we speak; ze sliep net op mij, leg haar in de box en is klaar wakker..
Snachts komt ze ook nog steeds om de 3u, hier ook geen doorslaper zoals je overal leest.
De speen is soms een verlossing, en soms een ramp. Erin, eruit, erin, eruit en soms gaat dit zolang door, vooral snachts.
Ben er al wel achter dat dit geen makkelijke dame gaat worden 😅 het is er 1 met een eigen willetje, nu al 🫢
4 maanden geleden
verschilt echt qua kindje.. zo lastig het kan ook ineens van de week veranderen dat hij wel ineens veel slaapt! ik zou als tip misschien kunnen geven (doe dit zelf ook) in de avond wanneer je de laatste voeding geeft dat in bed doen in alle rust en donkerheid zo kan je kindje ontprikkelen van de dag doe maar bijvoorbeeld andere kleertjes aan pyjamaatje zodat hij gaat leren dit is mijn slaap signaal geen idee en baker hem daarna in! dit heeft ons erg geholpen ‘s avonds dan. overdag lijkt soms ook nog een strijd
4 maanden geleden
Ik kan je de volledige herkenning geven helaas.. loop tegen precies hetzelfde aan! Heb de baby de hele dag vast anders wordt er niet geslapen (lastig met peuter van 3 elke dag erbij)
4 maanden geleden
Derde baby hier en voor de derde keer in dezelfde situatie, in slaap voeden/wiegen/uur rondjes lopen en overdag alleen op mij of in de draagzak slapen. Maar de andere twee gingen uiteindelijk prima zelf in hun eigen wiegje slapen, en op de opvang zijn er ook nooit problemen geweest. En het gekke is, als ze dan eindelijk overdag in bed dutten mis je de contactdutjes. Dus ik probeer er maar zoveel mogelijk van te genieten, beetje tv kijken en knuffelen. Want uit ervaring weet ik dat deze tijd voorbij vliegt!
4 maanden geleden
Herkenbaar hoor! Hier ook een peuter die het lastiger maakt om hele rituelen uit te voeren. In de ochtend en nacht krijg ik hem tot nu toe wel eenvoudig in zijn eigen bedje in slaap, maar in de middag en avond moet er ook gewiegd, geklopt, gevoed (lees; beetje lurken aan de fles) en vastgehouden worden tot je een ons weegt. Die tijd is er niet echt, dus ik accepteer maar dat hij dan veel wakker is en uiteindelijk gaat hij wel een keer slapen..🙉
4 maanden geleden
Mijn eerste was ook heel “moeilijk” met alleen liggen, alles uit de kast gehaald maar het was echt gewoon een kwestie van tijd (rond de tijd dat hij ook naar de opvang ging, werd het thuis ook “beter”).
Met de tweede bij 8 weken gestart met overdag in de slaapkamer leggen ivm een drukke peuter. De ene keer valt ze zelf in slaap, de andere keer moet ik even een beetje wiegen tot ze duf wordt en leg ik haar dan weg.
‘s nachts is ze echt nog geen doorslaper. Dat deed mijn oudste ook pas bij 1,5 jaar… dus we zijn wat gewend.
Ik denk echt dat het ook gewoon is zoals je kindje is. Af en toe proberen, maar niet druk maken als het niet lukt. Morgen weer een dag ;-) uiteindelijk komt het vanzelf!
4 maanden geleden
Hier ook een dame die heeel veel moeite had met slapen. Slapen is voor mietjes zei ik ook altijd tegen haar 😜
Sinds een aantal weken bakeren we haar in in een goede zak. (hadden eerst goedkope van jollein en meyco maar daar kwam ze zelf uit, nu duurdere van pacco en dat gaat haar never lukken)
Kamer is helemaal donker en witte ruis op de achtergrond
Ik leg haar in bed, gaat ze heel hard huilen\gillen dan pak ik haar op en tik ik ook op de billen tot ze rustig wordt.
Sinds een aantal dagen valt ze ook steeds meer zelf in slaap. Ze huilt/jengelt eerst wel wat en dat laat ik haar ook doen. Vaak slaapt ze dan met 5 min. Ik pak haar dan dus ook niet op
Ook wij kwamen van ver!!
Betreft neerleggen en wakker worden. Daarom kan je soms beter in bedje in slaap laten vallen. Blijf er wel bij, aai over het wangetje en laat je hand ook bij hun gezicht liggen zodat ze weten dat je er bent. Duurt misschien eerst wat langer maar dat je daarna even de armen vrij hebt is ook wat waard.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
4 maanden geleden
Heel herkenbaar, hier gaat het ook zeker niet heel snel. Ben nu begonnen te kijken of het helpt als ik de puckababy overdag ook aan doe met slaapjes. Ze werd net 1 keer wakker, toen eruit gehaald ( mijn hoofd zegt dan nee nee want dat moet ze leren). Maar erbij staan en trainen in bed alleen de hand erop of praten werkt echt nog niet bij die van own van 8 weken. Opgepakt gewiegd en ja weerstand en na 5 min toch in slaap en weer terug in haar eigen bed op eigen kamer. Ik denk dat het echt zoeken is wat werkt voor je kleintje. Geduld en heel veel oefenen denk ik....
Maar ook hier dikke onzekerheid want mijn borstvoeding loopt grandioss terug dus moeten nu bijvoeden met kv. Vind ik overigens niet erg. Ik eet van alles maar ben enorm afgevallen wat waarschijnlijk op de bv werkt. Dit was wel hetgene waar ik bang voor was maar ik moet als mama natuurlijk wel gezond blijven om voor mijn kindje te zorgen....dus gaan we nu beide doen. Nog geen idee hoe dat werkt maar ik blijf de borst aanbieden en zien we dat ze te weinig heeft geven we kv erbij. Startende met de avond voeding...
4 maanden geleden
Ik had dit bij mijn eerste ook en nu totaal niet. Wat hier enorm helpt is aan het einde van de “wakkertijd” als hij signalen geeft, 10 minuutjes een buikmassage te geven (helpt ook altijd als hij wil gaan huilen). Even rustig samen op bed, rondjes wrijven, beentjes fietsen en windjes eruit persen, rondjes met de benen draaien. Soms valt hij dan al in slaap (meestal kijk ik gewoon een serie ofzo haha), maar daarna kan ik hem gewoon inbakeren, soms speentje erbij en dan loop ik de kamer uit. 7/8 van de 10 keer slaapt hij dan snel in.
Als ik dat niet doe, of er zit toch nog iets vast, of whatever else dan is het maar zo (dan maar draagdoek of tillen haha), maar misschien kan dit je helpen!
4 maanden geleden
Hier kost het ook erg veel moeite soms vooral overdag! Het zijn hazeslaapjes en het is veel proberen en soms ook opgeven..
Ons jongetje slaapt wel in zn bedje, ingebakerd, duizend keer terug lopen voor de speen en soms nog wat voeden. Dan gaat hij meestal slapen. Ook hebben we continue white noise aan staan als hij slaapt, zodra je het uit zet word hij wakker.
Ik vind dat je bizar veel moeite moet doen om zo’n baby te laten slapen soms🤣
4 maanden geleden
Herkenbaar, en het is maar net hoe je kindje in elkaar zit. Ons zoontje van 2,5 heeft al zijn hele leventje altijd en overal heerlijk geslapen zonder moeite. We hebben nu een dochtertje, waarbij we precies hetzelfde doen en zij pikt het allemaal niet. We moeten echt onze hele trukendoos ophalen om haar in slaap te krijgen! Het is dus maar net hoe je kindje in elkaar zit denk ik! 😅
4 maanden geleden
Ik denk echt niet dat je iets verkeerd doet, de ene baby is de andere niet. Mijn dochtertje had enorm veel moeite nodig met inslapen, zodra ik haar weglegde was het direct huilen geblazen. Dat ging vanzelf over nadat ze 6 maanden was. Nu met m'n zoontje kan ik hem vaak neerleggen en gaat hij slapen, maar ook dat lukt niet altijd. Hij ligt nu op dit moment al 2 uur in z'n bedje te slapen nadat ik 'm wakker neerlegde na een voeding. Maar de 4 dagen hiervoor deed ik precies hetzelfde en ging hij ook direct huilen bij het neerleggen. Sommige baby's hebben gewoon meer hulp en nabijheid nodig, daar is niks mis mee. Het is gelukkig maar een fase, die soms best pittig is, maar het ligt zeker niet aan jou.