20 Reacties

2 maanden geleden

Ik ben gaan sporten bij mijn eerste kindje. Was 38 kilo aangekomen. 20 kilo is er nooit meer af gegaan. Nu bij de 2e maar 12 kilo aangekomen en is er alweer af. Wil je niet demotiveren, maar is erg lastig.

2 maanden geleden

Ik ben bevallen van een zoon 13 weken geleden en 22 kilo aangekomen de eerste 11 was er na 2 weken af, maar ik blijf nog hangen op 11 kilo. Nu weer begonnen met sporten. Maar ik hoor om me heen dat je het echt de tijd moet geven. In 9 maanden tijd hebben we een heel mensje gemaakt en is onze hormoonhuishouding veranderd. Dat heeft tijd nodig om weer terug te gaan.

2 maanden geleden

Rustig aan, je hebt 9 maanden gedaan over die 13 kilo en hebt het nu over een relatief korte periode om het weer kwijt te raken. Gun je lichaam de tijd om te herstellen en dan komt het echt wel goed! Het advies is altijd een beetje om te gaan voor 0,5-1 kilo per week afvallen maximaal. Bij mij ging het aan het begin heel snel door borstvoeding en daarna ben ik steeds wat langer gaan wandelen (nu zit ik op 1-1,5 uur per dag) en dat werkt goed! (Ik ben te vroeg bevallen dus het is voor mij inmiddels al bijna 21 weken geleden) Dus het komt echt wel goed 😊 ook wordt de kleine steeds zwaarder en ben je daar ook de hele dag mee aan het ‘gewichtheffen’ 🤣

2 maanden geleden

Heb hier laatst een topic over geplaatst! Denk dat dit ook komt doordat je schildklier na de bevalling enorm instabiel is, welke belangrijk is voor je stofwisseling! Ik ben ook nog 5 kg ‘te zwaar’ en wordt met 12 weken postpartum erg ongeduldig..

2 maanden geleden

Hier ook erg lastig! Een dag na de bevalling paste ik mijn spijkerbroeken weer, maar toch blijf ik 5 kg zwaarder dan eerst, ook is mijn vorm veranderd. Ik ben al weer 8 weken aan het sporten, en eet relatief gezond. Toch al weken precies hetzelfde gewicht en veranderd er niets, dus daar ligt het ook niet aan. Het zal, zoals hier al eerder aangegeven, meer tijd nodig hebben ben ik bang.

2 maanden geleden

Bij de eerste 27 kilo aangekomen, 9 maanden na de bevalling was daar nog 3 kilo van over. Dit ging redelijk vanzelf toen ik weer ging werken (fysiek zwaar, veel lopen) Daarna zwanger geraakt van de 2e, 22 kilo aangekomen en daar zijn er nu nog 8 van over na 1e weken. Ik ga weer uit van 9 maanden op en 9 maanden af. Ben nu wel begonnen met sporten en wat meer letten op wat ik eet. Geef het inderdaad wat tijd!

2 maanden geleden

Reactie op DN32

Bij de eerste 27 kilo aangekomen, 9 maanden na de bevalling was daar nog 3 ...
1e moet 13 weken zijn🫣

2 maanden geleden

Geef je borstvoeding? Aan de ene kant hoor ik dat je dan snel afvalt en aan de andere kant heb ik ook gelezen dat je lichaam dan vet "opslaat" voor reserve. Zolang je bv blijft geven blijft je lichaam wat reserves vasthouden en opslaan voor het geval er geen eten is (gevalletje oertijd) zodat je je baby kan blijven voeden. Hoor vaak dat het afvallen opeens snel gaat wanneer ze geen bv meer geven. Ik merk zelf dat mn buik wel weer plat is maar mn boobies zijn groot (en vol is ook gewicht) en heb stuk dikkere bovenbenen overgehouden...

2 maanden geleden

Hier ging het ook moeizaam, maar de laatste 2 weken zijn er toch 'opeens' 2 kilo af gegaan en wordt ik ook weer wat strakker. Ben nu 13 weken geleden bevallen en let sinds ongeveer een maand goed op mijn eten en beweeg weer meer. Krijg ook nu weer wat meer energie, dat zal ook wel een wisselwerking zijn. Hopelijk zet deze trend door want ik ben nu nog 7 kilo zwaarder dan voor deze zwangerschap. Bij mijn eerste bleef ik ook steken en na 4 maanden vlogen de laatste 5 kilo's er opeens met gemak af. Toen ging ik ook weer werken (zeer actief werk) en sporten deed ik vanaf 3 maanden weer 3x per week. Hopelijk geeft je dit wel wat hoop :)

2 maanden geleden

Ik ben ook nog echt flink zwaarder, nu 10 weken pp. merk dat ik het heel lastig vind om op mijn eten te letten. Fulltime bv en ook wel slaaptekort en een beetje snaaien of haastig eten… wandel wel onwijs veel maar moet zeggen dat ik ook niet echt intensief sport ofzo. Beetje eigen schuld en het vervelend vinden maar toch niet echt er wat aan doen

één maand geleden

Ik ben benieuwd hoe het jullie vergaat inmiddels. Ik moet zeggen dat het er hier langzaam wel beter wordt. Maar ben nog echt niet waar ik wil zijn. Inmiddels wel onder de 60. Nu 59 kg, wil er nog 5 af. Was voordat ik moest bevallen 76 kilo dus al 17 kilo kwijt. Inmiddels 4 maanden postpartum. Alleen heel veel kleding pas ik nog steeds niet, of het zit niet mooi.

één maand geleden

Hi, Ik ben ook 13 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap. De eerste 10 kilo was ik ook zo weer kwijt. Beweeg je veel? Ik sport niet, maar eet wel gezond (vegan). Ik wandel elke dag ook minstens een uur in een voor mij lekker tempo. Niet te snel, maar zeker niet te langzaam. En ik speel ook veel met m'n dochter (vliegtuigje e.d.). Ik merk dat ik daardoor ook wel kracht in mijn armen heb. Ik kan haar gerust een half uur in slaap wiegen, waar een ander haar na 10 minuten te zwaar vindt. Dus onbewust sport ik met mijn baby 😅 Die overige 3 kilo blijft nog wel even zitten denk ik (bv). Elk lichaam is anders. De een valt af zonder iets te doen en de ander doet van alles, maar raakt de kilo's niet kwijt. De kilo's zijn er in 9 maanden aangekomen, ik denk dat het heel normaal is dat het een tijdje duurt voordat ze er weer af zijn.

één maand geleden

Wat leuk weer een update! Ik ben eeeindelijk ineens wat kilo’s kwijt. Voor de bevalling woog ik 74, na de bevalling 68, voor de zwangerschap 62 en nu 65. M’n broeken zitten nog wel wat strak. Ik snoep wel veel minder en volg 1x in de week een indoor cycle lesje. Helpt dus wel allemaal :) ik geef borstvoeding en denk dat het daardoor ook wat moeizamer gaat

één maand geleden

Ik ben 5 kilo zwaarder ongeveer, mijn dochter is bijna 5 maanden. Ik geef borstvoeding en probeer 3x per week te sporten. Ik zie het sporten echt als me-time.. daardoor hou ik het ook vol. Eten zou ik wat beter op moeten letten 😂

één maand geleden

Hier ook! Bleef heel lang op laatste 8kg zitten en sinds ik volledig overgestapt ben naar kv, zit er weer wat beweging in. Merk dat de kilo’s er nu weer wat makkelijker af gaan.

één maand geleden

Heb je al een app dat je kan bijhouden wat je eet? Ik vind zelf eetmeter heel makkelijk in gebruik. Dan heb je echt een beeld hoeveel calorieën je eet per dag. Soms let je op gezonde voeding en niet te grote porties enzo maar zit je niet in een calorie te kort en dan blijf je gewoon stil staan. Dus als je dat nog niet doet misschien moeite waard om tijdje bij te houden.

één maand geleden

Ik ben gaan sporten om het eraf te werken. Niet zozeer de kilo's maar wel mijn vetpercentage omlaag. Ik sport bij Curves en dan kan ik me maandelijks laten wegen, meten en vetpercentage. Ik was daarvoor al flink aan het wandelen, maar ik bleef last van mijn benen houden. Daarnaast had ik echt veel trek door de borstvoeding, daar ben ik om andere redenen mee gestopt en dat is ook weer genormaliseerd

één maand geleden

Had ik na mijn eerste bevalling ook helaas. Wat ik ook deed het afvallen lukte niet. Pas een dag voor mijn dochter haar eerste verjaardag waren alle zwangerschapskilo’s eraf.. Het is echt 9 maanden op 9 maanden af..

één maand geleden

Reactie op bbgrlkl

Had ik na mijn eerste bevalling ook helaas. Wat ik ook deed het afvallen lu ...
Dat geeft me wel hoop🙏 hier lukt het ook niet terwijl ik wel op let wat ik eet!

11 dagen geleden

Herkenbaar! Ik wandel veel en (probeer….) te letten op wat ik eet maar alles voelt nog beetje ronder en zachter