21 Reacties

10 dagen geleden

Zo herkenbaar! Ik heb eventueel wel wat tips als je dat fijn vindt? Wat mij helpt met structuur, verzorging en eten is om in het weekend dingen voor te bereiden. *Kook in het weekend alvast wat zodat je doordeweeks, als je alleen bent met de baby, in een handomdraai goed eten hebt. Een grote pan soep in porties in de koelkast zetten, of een quiche maken zondag en dan lekker kunnen lunchen. Een bananenbrood voor snacks. Altijd lekker nootjes in huis. Of een grote smoothie verdelen in glazen potjes zodat je voor een paar dagen lekker vers en gezond eten heb. *Verder maak ik in de avond vaak een thermosfles kokend water. Ik doe er ‘smorgens een theezakje in en heb dan de hele dag in een handomdraai een kopje thee. *Ik zorg dat ik elke ochtend sowieso gelijk douche, eventueel met baby. En dan poets ik gelijk mijn tanden. *elke dag lekker wandelen en naar buiten. *elke dag vitaminepjllen (ik neem postpartum mama van Vitakruid) nemen want je wilt niet dat er tekorten ontstaan. *ik heb vaak 1 oortje in met een podcast of audiobook in. Voelt dan toch alsof ik iets ‘voor mezelf’ doe. *als ik het avondeten verzorg maak ik vaak genoeg voor 2 dagen dat ik niet elke dag weer opnieuw from scratch een maaltijd maak. We plannen maaltijden in het weekend en doen dan een grote picnic bestelling. Maar verder heeeel herkenbaar! Ik vind het ook pittig. Ben 4 lange dagen alleen met de baby. Heb geen haar meer over op mijn hoofd. En de baby wordt nog elke nacht elke 3 uur wakker. Maar door deze kleine dingen te doen kan ik, ondanks de drukte, onwijs genieten van deze tijd in ons leven