12 Reacties

4 maanden geleden

Hij komt dus uit op 1050 ml per dag Grens is echt 1000 ml 🙃

4 maanden geleden

Ohja en we verdunnen de voeding ivm obstipatie Dus misschien werkt dat ook niet mee

4 maanden geleden

Reactie op carmenflower

Dat is meer een richtlijn 😊 onze meid drinkt 120 (+4 =130), elke 3 u. 130 × 8 is 1040. Dat kleine beetje maakt niet uit zeiden ze bij het CB tegen ons! Zuj is nu 8,5 wk en weegt ong 4900.

4 maanden geleden

Misschien voeding voor hongerige baby's? Dat is ingedikte melk waar ze meestal langer verzadigd van blijven.

4 maanden geleden

Misschien gaan de flessen te snel? Hoelang doet ze over een fles? Advies is tussen de 20 en 30 minuten. Als het te snel gaat kan het het verzadigingsgevoel in de weg zitten

4 maanden geleden

Hoe lang doet hij over een voeding? En voed je therapeutisch? Dat anders eens proberen.

4 maanden geleden

Hé wat vervelend dat het je zo onzeker doet voelen! Kan het zijn dat hij in plaats van honger eerder wil drinken omwille van krampen of reflux? Dan vragen kindjes namelijk ook meer en meer, zijn ze na de voeding vaak wel tevreden maar toch ook weer snel daar voor een volgende. En zoals al gezegd, als het flesje te snel binnen gaat houdt je kindje er ook geen verzadigd gevoel aan over. Dat zou dus ook nog kunnen mocht je zoontje zijn fles binnen de pakweg 10 minuten leeg hebben.

4 maanden geleden

Hij doet er 20 minuten over. Ook al diverse speentjes en flesjes geprobeerd maar de ene drinkt hij 40 min over en andere 20 min. Bij beiden komt hij na 3uur weer Ik denk toch dat het wat aan de voeding ligt Ohja we verdunnen de voeding ivm obstipatie, ondanks de extra care voeding. Zou dst het honger gevoel kunnen beïnvloeden?

4 maanden geleden

Onze kleine meid is 6 weken en drinkt 5 a 6x per dag 160 ze heeft het nodig en de richtlijn hou ik me niet aan ze weet zelf wel af ze honger heeft dit is me 1e kindje

4 maanden geleden

Onze man is 8 weken en weer 6,3 kilo. Niks te veel hoor. En zoiezo het zijn allemaal richtlijnen en gemiddelde, als jou kindje meer nodig heeft zou ik hem dat lekker geven en niet zo bang zijn voor over gewicht. Dat lopen ze er straks wel weer af. Wij eten zelf ook tot we verzadigt zijn, alleen kunnen wij dat met “gezonde” dingen zodat je er niet te dik van word. Maar voor een baby is dat heel erg lastig😝 Kortom niet te druk maken om overgewicht denk ik, en hem lekker geven wat hij nodig heeft.😘 Oja onze man drinkt zeker elke x 150 op (bv, maar kolf het soms af om te zien wat hij eet) komt ook nog 8 a 9 keer op een dag. Dan zal er heus wel een keer tussen zitten dat hij minder eet, maar hij drinkt die keren alleen in de ochtend en avond want slaapt de hele middag (12.30-17.30) en de hele nacht (22.30-6.30) door omdat hij dan gewoon goed verzadigt is. Vertrouw op jezelf! Jij weet wat goed is voor jou kind en niet iemand die je kind ziet als richtlijn😘

4 maanden geleden

Reactie op carmenflower

Dit is zo weinig over de grens heen. Ik zou echt proberen die grens lekker in de boekjes te laten staan en doen wat goed voelt. Iedere baby is anders, ieder mens is anders. Als je de voeding verdunt, voeg je dat extra water toe of doe je minder poeder in de fles met de normale hoeveelheid water? Verdunnen is geen probleem maar dan met extra water en niet met minder voeding.

4 maanden geleden

Bedankt voor de reacties. Ik ga gewoon mijn kindje volgen en het los laten. 🥰 nachtje over geslapen doet soms ook wonderen :)