29 Reacties

9 maanden geleden

Je hebt ook speciale pakjes voor buiten. Die zijn wat versterkt op bepaalde punten en dus ideaal in deze fase maar ook zeker later nog

9 maanden geleden

Misschien een goedkoop stuk kunstgras kopen? Anders een inklapbare box, wij hebben die van deryan ! Erg fijn ding en makkelijk in en uit te klappen

9 maanden geleden

Buiten iets aantrekken wat tegen een stootje kan! Bijv iets dikkere stof overal. Doordat ze laag bij de grond zijn is het voor hen veel minder snel warm, dus is bedekkende kleding juist fijn voor ze!

9 maanden geleden

Google even op baby regenbroek, die zijn dun en kun je makkelijk over normale kleren heen doen zodat die niet vies worden of kapot gaan.

9 maanden geleden

Tip om kruipen te stimuleren. Speelgoed hoog leggen. Bijv op een stoel. Leg daar iets op wat je baby interessant vindr. Zodra baby op knieën gaat om het te pakken, langzaam de stoel wegtrekken…. Zo leerde onze kleine kruipen, heeft ook erg lang getijgerd!

9 maanden geleden

Reactie op Dotje22

Je hebt ook speciale pakjes voor buiten. Die zijn wat versterkt op bepaalde ...
Ik vind vooral hele warme buitenpakken die gevoerd zijn. lijkt me bij dit warme weer niet zo fijn. heb je tips voor een dunnere versie ?

9 maanden geleden

Binnen gaan kleertjes op den duur ook kapot van het kruipen/tijgeren, al gaat het buiten wel sneller inderdaad. Ik zorg er gewoon voor dat ze wat goedkopere kleertjes aan heeft of ik trek haar kleertjes aan die ik speciaal voor het buiten spelen heb gekocht. H&M, C&A, Primark of KIK bijvoorbeeld hebben voor een paar euro joggingbroeken en sweaters. Bij mijn oudste zette ik in het begin een deel van de tuin af met panelen van een puppyren en legde een groot picknick kleed neer, maar nu met de tweede is dat geen doen want die wil zijn waar haar grote zus is😅

9 maanden geleden

Daarom hebben wij een grote grondbox gekocht. Kan ze toch bewegen, kruipen en optrekken. Maar zit ze niet continu in de border of in het gras 🫣. En kunnen wij ook even 2 seconden onze koffie opdrinken

9 maanden geleden

Ik doe mijn dochter een ruim pyjama pak over haar kleding aan. Jurkjes passen er ook in en is makkelijk aan en uit trekken.

9 maanden geleden

Die van mij heeft een katoenen overall aan in de tuin. Werkt super met dit weer. Ze heeft er alleen een korte of lange mouw romper onder. Als het straks echt warm is, is het wel te warm denk ik. Heb er 1 van størvik (maat valt heel groot uit, mocht je het kopen).

9 maanden geleden

Reactie op Kolibrie28

Die van mij heeft een katoenen overall aan in de tuin. Werkt super met dit ...

9 maanden geleden

Wij hebben zo’n regenpak, ideaal!!

9 maanden geleden

Onze kleine kruipt maar ik laat hem ook in de tuin over de tegels en door het gras kruipen, gewoon geen dure broeken kopen en je kindje lekker laten ontdekken. Kleren gaan in deze en de volgende fases toch wel stuk.

9 maanden geleden

Wij hebben ook een grote grondbox gekocht, wat een fantastisch ding. We passen er zelf ook in :) overigens later nog een mooi kleed voor buiten gekocht, op de foto staat nog het speelkleed van binnen

9 maanden geleden

Je kan ook een kruipregenbroekjd kopen, dan is t niet zo warm

9 maanden geleden

Even zoeken op softshellpakjes! Wij hebben bijv eentje van name it

9 maanden geleden

Bij de oudste steeds zo'n buitenspeelpak aangetrokken, maar dat vond ik ook niet echt iets. Nu laat ik hem lekker kruipen door te tuin. Sinds het enigszins lekker weer is leven we echt volledig in de tuin. Tja dan gaat een broek voor nu iets eerder kapot. Ze slijten bij de oudste van bijna 3 ook nog steeds snel, terwijl die niet meer kruipt 😉. Hoort er nu eenmaal bij en als ik de moeders van oudere kindjes moet geloven is dat nog een hele lange tijd 😅

9 maanden geleden

Bedankt voor alle tips! Klinkt een beetje als uitzitten haha. 🫣

9 maanden geleden

Wij hebben dit

9 maanden geleden

Campingbedje buiten zetten :)