8 Reacties

3 maanden geleden

Volg

3 maanden geleden

ik volg ook, precies dezelfde situatie met onze kleine meid

3 maanden geleden

Nunki lakentje en eventueel icm een slaapzak waarbij hij zn handjes niet in zn gezicht en/of in de rondte kan bewegen? Wij gebruiken beiden, nu nog de slaapzak van puckababy maar die is nu wel te klein aan het worden, dus moet opzoek naar een opvolger!

3 maanden geleden

Zou je overdag eens kunnen proberen hem alleen te laten slapen? Je geeft aan dat hij eigenlijk alleen bij jou in de buurt slaapt in de draagzak, dus dit is hij gewend. Je zou het bijvoorbeeld eens in de kinderwagen kunnen proberen, dit vinden ze vaak wel fijn. Of eens kijken wat er gebeurt als je hem in zijn eigen bedje legt. Ik zou hem wegleggen zodra hij vermoeidheidssignalen toont, op een donkere plek zonder prikkels. Zijn er geluiden waar hij goed op slaapt? Die van ons doet het bijvoorbeeld goed op de ‘shh’ playlist op Spotify. Je zou ook een speentje kunnen proberen, dit geeft een gevoel van comfort en veiligheid. Ik masseer vaak nog even zijn buikje of kriebel zijn hoofdje en dan is hij zo weg. Is voor ieder kindje anders maar zou eens proberen om hem overdag wat vaker alleen te laten slapen zodat hij went en dan gaan opbouwen naar de nacht. Succes! 🍀

3 maanden geleden

Je zou ook nog kunnen proberen een gedragen shirt van jou in het wiegje te doen zodat hij je ruikt. Die van mij hield ook van de draagzak en zijlings over mijn buik in slaap vallen. Bleek uiteindelijk een echte buikslaper te zijn. Ben dit uit gaan proberen in de box om te zien wat hij met zijn hoofd deed en nu ook hele nachten in bed op zijn buik. Wat ook werkt om hem even uit het gegil te krijgen dat hij in eerste instantie doet als ik hem op zijn buik in bed of box leg is mijn hand of een doek over zijn ogen houden. Dan worstelt hij even maar geeft zich dan wel over, anders houdt hij zijn ogen strak open om maar niet te hoeven slapen. Hier slaapt hij overdag in de box en ‘s avonds in zijn bed op zijn kamer. Overdag in zijn bed is nog niet gelukt maar heb ik ook nog niet hard genoeg geprobeerd (10wkn).

3 maanden geleden

Ik volg even!

3 maanden geleden

Probeer een vast ritueel aan te houden, bijv slaapzak aan, in bed leggen, box mobiel aan, kusje geven en tegen praten. Het is even doorzetten en zeer vermoeiend als het niet lukt maar uiteindelijk ontstaat er bij de kleine op deze manier een veilig gevoel en begrijpen ze dat het tijd is voor een slaapje. Wij zijn hier vorige week mee begonnen en het gaat echt al goed! Soms moet ik er wel 15 minuten naast zitten om te helpen in slaap vallen. Verder sluit ik me aan bij hierboven: in bed leggen bij de eerste vermoeidheidssignalen zodat hij niet oververmoeid raakt en op een donkere plek. Succes 🍀

3 maanden geleden

Mijn zoontje deed dit ook de eerste paar weken. Wij zijn hem daarna eens op de buik gaan laten slapen en dat ging gelijk stukken beter. We doen het nu ook in de nacht en sindsdien slaapt hij door.