20 Reacties

vorig jaar

Pff ja ik heb hetzelfde.. ik neem nu steeds Dextro energy in de hoop wakker te blijven en ik ga wat scrollen op mn telefoon.. het is niet ideaal want ik val nog steeds wel eens in slaap 😣

vorig jaar

Hier ook. Ik ga nu rechtzitten om de kans te verkleinen en neem dan ook even men gsm erbij om wakkerder te worden.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

vorig jaar

Je kan ook wel veilig samen slapen hoor. Als je liggend borstvoeding geeft. Je houding is dan wel belangrijk en dat er geen kussen en dekens zijn. Je zou eens op fb de griep veilig samen slapen op kunnen zoeken.

vorig jaar

Hier ook rechtop zitten en ik ga op mijn telefoon hier topics lezen of stom scrollen. Werkt voor mij wel!

vorig jaar

Of de groep 'happy cosleepers' er is veel informatie te vinden

vorig jaar

Reactie op Leannah

Hier ook rechtop zitten en ik ga op mijn telefoon hier topics lezen of stom ...
Werkt voor mij ook het beste, ik voed mijn dochter ook rechtop (Google op biological nurturing), bijkomend voordeel is dat ze dan ook vaak boert tijdens de voeding, scheelt weer lang rechtop zitten achteraf.

vorig jaar

Ik voed haar in een stoel in haar kamertje. Dan kan ik ook rustig tegen haar praten en verschonen zonder mijn partner te storen. Werkt voor ons goed

vorig jaar

Reactie op Jessara

Ik voed haar in een stoel in haar kamertje. Dan kan ik ook rustig tegen haa ...
Dit doe ik ook inderdaad. Manlief slaapt rustig verder en ik heb alles bij de hand voor een voeding, verschonen en daarna zelf naar de wc en water drinken.

vorig jaar

Ik voed meestal ook in de stoel op haar kamer. Dan moet ik even het bed uit en word ik vanzelf wat meer wakker. Als ik in bed blijf zitten/liggen val ik soms ook in slaap tijdens het voeden. En ik zorg dat ik iets eet/drink, dat helpt mij om wakker te blijven. Meestal is dat fruit (banaan en watermeloen zijn favoriet) of desnoods wat kauwgom. Dat zet ik 's avonds klaar op mijn nachtkastje of het tafeltje op de babykamer.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

vorig jaar

Herkenbaar bij mij ook paar keer gebeurt. Ik ga nu als ik merk dat ik in slaap val wat rechter op zitten en pak mijn telefoon om iets te doen te hebben.

vorig jaar

Ik voed in de nacht in de stoel op zijn kamer, heb vaak iets te eten en/of drinken erbij en ga dan op mijn telefoon spelletje doen of tiktoks kijken. Moet mezelf echt wakker houden want anders val ik ook in slaap

vorig jaar

Ik ga elk voed moment op m'n telefoon snachts. Kijk een filmpje met oortjes in of lees wat. Merk ook als ik zittend voed ik niet in slaap val. Dus echt goed rechtop in bed zitten. Wat eten tussen door en water drinken. Als in de lighouding ga voeden val ik ook in slaap helaas met hem ernaast aan de borst.. dan is het ook random 3 u later

vorig jaar

Tja, je hebt ook je slaap nodig, en door de hormonen die vrij komen bij het geven van borstvoeding is het heel moeilijk om wakker te blijven. Zeker als je lang borstvoeding wil geven zal dit toch wel vaker gebeuren. Ga in een houding liggen waarbij er niets kan gebeuren. Ik moet mijn derde bv avontuur nog beginnen, maar het lukte mij niet om liggend te voeden. Ik lag half zittend en viel standaard in slaap bij mijn anderen. Ik heb er nooit zo moeilijk over gedaan, ergens toch altijd onderbewust geweest dat mijn zoontje bij mij lag. 1 jaar en 10 maanden hem gevoed, bijna altijd ‘s nachts 1 of meerdere keren en hij lag altijd nog bovenop mij. Dochter 11 maanden gevoed. Precies hetzelfde verhaal.

vorig jaar

Ik ben hier ook schuldig aan maar stiekem geniet ik er ook van. Je instinct weet dat de kleine naast je ligt en het zal niet snel gebeuren dat je op je baby gaat liggen. Ik ben blij dat ik die extra slaap kan pakken😂 en schijnbaar is de kleine ook goed gevoed als ik in slaap val want die valt dus ook in slaap 🥰

vorig jaar

Zolang je het veilig doet, kan je wel samenslapen met je baby. Je moet je er wel fijn bij voelen natuurlijk. Mijn oudste vond liggend voeden helemaal niks, maar mijn jongste nu wel en ik geniet er enorm van dat dit kan omdat mijn (en zijn) nachtrust vele malen beter is. Ik laat de hormonen lekker hun werk doen. Ik voed 1 borst (is genoeg) liggend op mijn zij. Buik tegen buik., zijn voetjes tegen mijn bovenbenen. Geen dekbed, wel een babydekentje over baby heen en opgerold achter zijn rug zodat hij niet terug kan rollen (advies kraamhulp). Arm beschermend om hem heen, al is dit overbodig want baby kan geen kant op. Wanneer ik na een tijdje (meestal een uurtje) wakker word om een andere houding, leg ik de baby weer in de cosleeper. Zolang er geen extreem slaaptekort of verdovende middelen in het spel zijn bij iemamd in bed, is het veilig aldus mijn kraamhulp.

vorig jaar

Vraagje, hoe doen jullie dat dan met aanhappen? Mijn baby laat soms tussendoor los en ze heeft haar aanhap nog niet geperfectioneerd. Dus ben bang dat ze mijn tepels dan kapot knabbelt

vorig jaar

Reactie op Corr-i

Hoi hoi, misschien heb je iets aan dit recente artikel van De Correspondent ...
Wat is dit een goed artikel. Thanks!

vorig jaar

Reactie op Jessara

Vraagje, hoe doen jullie dat dan met aanhappen? Mijn baby laat soms tussend ...
Mijn baby heeft er gelukkig geen problemen mee. Maar lijkt mij dat als ze je tepel niet kan vinden en nog honger heeft vanzelf gaat huilen en je daar echt wel wakker van wordt. Je valt ook niet meteen in diepe slaap met een baby die aan je borst loopt te sabbelen 😅. Sowieso slaap ik wel iets lichter met een baby tegen mij aan.

vorig jaar

Reactie op Amooma

Zolang je het veilig doet, kan je wel samenslapen met je baby. Je moet je e ...
Zeker waar, ook door de hormonen van jou en baby is dit veilig door de borstvoeding