Hoi lieve mama's,
Mijn dochtertje is morgen 16 weken oud en zit volgens de oei ik groei app in sprong 4. De ene dag komt ze wat eerder voor een voeding, andere dagen gewoon zoals we kennen. Soms iets meer jengelen als ze ff neergelegd wordt, bij vasthouden is het dan weer goed. Slapen gaat gelukkig nog goed! Verder weinig tekenen. Als dit 'de sprong fase' is, teken ik hiervoor, maar durf nog niet af te kloppen (bij ons zoontje was het meer drama..).
Maar, ze spuugt ineens gigantisch veel. Er komt dan vooral vocht terug, soms gemengd met wat oude restjes melk. Moet haar nu meermaals verschonen (shirtje/romper), omdat het gewoon zeiknat is. Ze boert ook wat meer. We zijn wel sinds deze week van de premature speen van dr. Brown af en ze gebruikt nu de fase 1 speen. We merkte dat ze lang (lees half uur of langer) over de fles deed en op het laatst heel moe was. Deze speen gaat goed, zit nu netjes op 20 min ongeveer en is niet hongerig daarna.
Herkennen jullie dit spugen van de speenwissel of hoort dit bij het sprongetje, ontwikkeling? Ze spuugde eigenlijk nooit (mondjes ooit), maar nu is het echt veel. Is maar goed dat ze genoeg kleren heeft dus haha 🤭🤣
Hier precies vandaag hetzelfde mijn dochtertje is 14 weken oud en sinds vanochtend na haar fles bleef ze elke keer wat spugen heb haar om het kwartier moeten verschonen. Alleen is ze ook verkouden dus misschien dat het bij ons daar aan ligt geen idee
Wij hebben het idee dat het steeds een periode na de rota vaccinatie is. De vorige keer was dit zo rond de vaccinatie. Nu heeft hij maandag weer de rota druppels gekregen en begon dinsdag meteen weer met veel spugen, zelfs met de johannesbroodpitmeel die in de fles zit.
Het cb zei tegen ons dat het te maken kan hebben met dat ze veel meer gaan bewegen rond deze tijd. Rustig vergeten gaat makkelijker als je stil ligt, zeg maar.
Ik haak nog even aan bij dit topic. Onze dochter van 17 weken spuugt ook opeens veel meer terwijl ze dit voorheen niet deed. Zijn er kindjes bij wie dit ondertussen opeens weer is opgehouden?