15 Reacties

2 jaar geleden

Tonijn en gambas eet ik persoonlijk nu echt niet ik vind het te gevaarlijk ivm de giftige stoffen ook verwarmt ofzo niet durf het gewoon niet aan zou het mezelf nooit vergeven als er iets met onze baby gebeurt omdat ik perse iets wilde eten Ik denk niet dat het meteen bij een keer eten kwaad kan maar ik zal maar net de pech vogel zijn die wel meteeen nare gevolgen heeft daardoor Kerst inspiratie heb ik zelf ook niet dus kijk ik even mee

2 jaar geleden

Wat een leuk onderwerp! Ik heb hier al (te) veel over nagedacht 😂 Ik eet zelf helemaal geen vissoorten die worden afgeraden. Verder kan fondue heel leuk zijn! Of de pizzarette. Gourmetten ben ik zelf niet zo’n fan van ivm de geur. Bij Allerhande hebben ze altijd leuke gerechten die je eventueel zelf ‘zwangerproof’ kunt maken! Ik zat zelf te denken aan: Kiprollade, zalm of beef Wellington, kerstbroodkrans, borrelbrood met roomkaas en kruiden, diverse soorten aardappel erbij uit de oven (zoete aardappel met rozemarijn en paprika, roseval aardappeltjes inschik met rozemarijn, tijm, ui en knoflook) zoiets 🤣 En daarnaast bijvoorbeeld witlof (ben ik dol op) met ham en kaas gepaneerd of in bladerdeeg uit de oven en een geitenkaas salade. Ennnn als toetje ziet dit er wel heel leuk uit: https://www.eefkooktzo.nl/trifle-recept/ Ik dacht zelf geserveerd in losse glazen 🙏

2 jaar geleden

inschik = in schil * 🥔

2 jaar geleden

Ik ben wel echt streng met het opletten op garnaal e.d. want ik zou mezelf nooit vergeven als er iets mis zou gaan door iets wat makkelijk te vermijden is. Volgend jaar mag het gewoon weer, 1x overslaan overleef ik wel ;). Bij ons in de familie gaan we altijd gourmetten, dus daarmee is het gewoon kijken wat je wel en niet mag en zorgen dat het goed doorbakken is. En vaak maak ik dan nog wat bijgerechten en hapjes zoals gevulde eitjes enzo, dus houd ik daar gewoon rekening mee dat het veilig is. Mijn zusje is er net sinds een paar dagen achter dat ze ook zwanger is en zei dat ze wel bij mij spiekt wat ze wel en niet kan eten, want heb er al meer verstand van omdat het de tweede zwangerschap is (ook met kerst weer) 😂

2 jaar geleden

Alvast bedankt voor jullie reacties! Ik eet garnalen etc ook niet, nu niet en ook niet in de eerste zwangerschap. Maar zie het wel eens andere zwangeren in mijn omgeving doen dus ging toch twijfelen.. maar dan weet idd voldoende. Kerst tips zijn al goede maar meer tips zijn welkom :) Gourmetten hier ook niet ivm de stank

2 jaar geleden

Leuk topic! Ben toevallig verantwoordelijk gemaakt voor het voorgerecht met kerst 😅 hou heel erg van (luxe) eten dus vind het ook wel weer een uitdaging om iets lekkers en zwangerproof te vinden Voorgerecht: bietentartaar of bietencarpaccio Hoofdgerecht: stoof (bijv wildstoof), kalkoen, zalmpakketjes uit de oven, kip van ‘t spit, beenham

2 jaar geleden

Ik eet persoonlijk wel Gewoon garnaal en tonijn, incidenteel. die zware metalen zijn niet per se alleen een risico voor de baby maar voor je algehele gezondheid. Dus als je het normaal durft te eten, daarom dan nu niet? Die zware metalen zijn altijd slecht voor je. Ik denk dat ik als toetje zelf ijs maak (groot effect en best makkelijk!), met gepocheerde peer ofzo. Of ‘veilige’ tiramisu. Ik had daar ooit een heel goed recept voor en heb daar al maanden zin in 🤤. Verder; vega beef wellington met noten of champignons, inderdaad iets met zalm…mm. En niet te vergeten een goede fles 0.0 bubbels. NOA is heel lekker. Ook lekker om spoom mee te maken met een bolletje citroenijs. En misschien wat mocktails?

2 jaar geleden

Reactie op anoniem-465322

Ik eet persoonlijk wel Gewoon garnaal en tonijn, incidenteel. die zware met ...
Nog even als onderbouwing voor die garnalen: https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/zware-metalen.aspx. Hier kun je lezen dat vis en garnalen sowieos slecht voor je zijn, ook bijv voor je vruchtbaarheid en zwangerschapskans. Dus goed om sowieos voorzichtig te zijn, maar ook nuchter te blijven. Met kerst een garnalencocktail eten gaat ie kindje geen schade opleveren.

2 jaar geleden

Reactie op anoniem-465322

Nog even als onderbouwing voor die garnalen: https://mobiel.voedingscentru ...
Ook in dit artikel staat dat je dit beter kunt laten staan tijdens een zwangerschap dus niet etenen er staat in dat je als niet zwangere niet te veel van dit soort vis moet eten maar als zwangere gewoon niet

2 jaar geleden

Voor tiramisu heb je tegenwoordig ook eiwitten in een fles, deze zijn gepasteuriseerd! (Ik ga het toetje maken met kerst hahaha)

2 jaar geleden

Ik heb 2 jaar geleden vegetarische beef wellington gemaakt, je kunt online allerlei variaties vinden. Ik eet sowieso vegetarisch dus voor mijn gevoel mis ik niet zo veel, alleen de wijntjes 😋

2 jaar geleden

Vorig weekend carpaccio bonbons gemaakt van vegetarische carpaccio. Was van de AH terra, gemaakt van basilicum en tomaat. Super lekker en smaakte ook echt naar carpaccio (vond ik)

2 jaar geleden

Ik ga denk ik lekkere bruschetta maken, een kaasplankje met kaas die we mogen hebben en wat andere tapas hapjes zoals gevulde pepertjes, gehaktballetjes en kipspiesjes. We zitten dan gewoon aan tafel met z’n allen en eten dan de borrel hapjes!

2 jaar geleden

Reactie op Demi97

Vorig weekend carpaccio bonbons gemaakt van vegetarische carpaccio. Was van ...
Kiemgroente mag je niet eten tenzij je het wast en verwarmt!

2 jaar geleden

Ik eet wel af en toe gamba's. Maar echt heel af en toe, niet eens 1x per maand en dan ook maar 1 of 2 in totaal. Vorige zwangerschap mocht het nog en bijvoorbeeld in het buitenland keken ze me heel raar aan toen ik zei dat het in Nederland werd afgeraden. Daar wordt het juist aangeraden ivm de goede stoffen die er ook in zitten. Ik denk zolang ik niet wekelijks bakken garnalen weg eet, komt het vast wel goed.