10 Reacties

4 maanden geleden

Ik gebruik always cotton. Vind die veel minder broeierig dan"normaal" maandverband

4 maanden geleden

Maandverband kopen van 100% katoen, dat broeit veel minder dat kan helpen. Hebben ze gewoon bij de etos of kruidvat...

4 maanden geleden

Heb je nog onderleggers uit je kraampakket vd zorgverzekering? Ik kreeg de tip na de bevalling het in de open lucht te laten drogen. Lag op bed met een onderlegger en de benen omhoog op een kussen. Dit hielp het helingsproces. Ik droeg vorige week na heftige nabloedingen broekjes van Tena Lady. Misschien is dit ook voor jou een optie? Misschien kan je de verloskundige bellen voor tips?

4 maanden geleden

Reactie op Manuelle24

Maandverband kopen van 100% katoen, dat broeit veel minder dat kan helpen. ...
Dank voor je tip, deze heb ik al, maakt helaas nog niet een heel groot verschil 😅

4 maanden geleden

Ik herken echt je probleem ik heb dit ook gehad! Ik kreeg de tip om kraamverband van Kotex te kopen bij de Kruidvat, dit heeft bij mij in ieder geval gewerkt :)

4 maanden geleden

Ik had een gigantische allergische reactie, alles was helemaal rood jeukend en branderig. Huisarts was langs gekomen en moest toen 2x per dag hydrocortison creme smeren. Mocht je echt veel last hebben kan je dus de huisarts evt bellen. Ik heb toen menstruatie ondergoed gedragen met katoenen inleggers van wasbare luiers, maar zou bijvoorbeeld ook met opgevouwen hydrofiel doeken kunnen. Ohja had ook een verkoelende vette zalf gekregen om extra te smeren en het advies regelmatig gewoon ff met blote billen op bed te liggen met een matje eronder zodat het goed kan luchten

4 maanden geleden

Ik heb dit ook gehad. Ik heb dit ook wel eens na mijn ongesteldheid of na een vrijpartij. Alsof de balans qua zuurgraad even weg is van mijn vagina. Klinkt misschien gek maar ik ben dan altijd geholpen met wat canesten anti-schimmelcreme. Dat smeer ik dan een paar keer (2x per dag). Ik heb het nu na mijn bevalling ook gedaan, had het zo ongeveer in dezelfde termijn als jij.

4 maanden geleden

Lekker laten drogen aan de lucht ! Ik deed dat vaak in de kraamweek, gewoon lekker na het douchen even met blote billen op bed(destijds op zo’n matje)

4 maanden geleden

Herkenbaar. Baby is nu 4 weken en de irritatie is bijna weg. Ik heb een aantal nachten op een matje geslapen en topje over m’n heupen laten zakken zodat het in de nacht kon luchten en 3 keer per dag onderkantje afgespoeld en daarna vaseline. Hopelijk herstel je snel 🍀

4 maanden geleden

Ik had dit dus ook al voor de bevalling omdat ik 1,5 week ervoor al met maandverband liep.. ik heb nu van die pants ( broekjes) gebruik t vanaf dag 1 en helpt echt voor geïrriteerd onderkant. Misschien dat proberen? En even paar keer sudo crème smeren? Je hebt zwarte van always en witte van Kruidvat merkt. Heb normaal maat S hierin in M.