17 Reacties

2 maanden geleden

Ik neem mijn dochter gewoon mee, maar wij hebben helemaal geen ritueel. Ik denk juist bij mensen die dat wel hebben dat ze alles helemaal op orde hebben en ik niet hahah

2 maanden geleden

Vragen of je vrienden bij jou komen i.p.v. dat jij weg van huis moet zodat de kleine gewoon lekker kan slapen

2 maanden geleden

Dit herken ik zo erg Wij hebben dit ook Onze baby slaapt niet goed ergens anders. Maar ik voel nu geen behoefte om dat te gaan oefenen in de avond Smiddags wel bijv Ik vind dat je moet doen wat bij jou past en goed voelt Wij doen voorlopig de avonden lekker thuis en als we weg willen doen we dat om en om. Ene keer gaat mn vriend weg en andere keer ik Of vrienden bij jou uitnodigen dat gaat hier goed! En anders gewoon een keer proberen! Als het niet bevalt gewoon niet meer doen voorlopig. Volg je eigen gevoel hierin.🥰

2 maanden geleden

Als wij naar iemand toe gaan leggen we onze baby daar te slapen. We nemen spulletjes mee voor het zelfde ritueel als dat we thuis doen. Tot nu toe gaat het eigenlijk heel goed. Hij slaapt dan ook wel makkelijk op nieuwe plekken. Als we dan naar huis gaan doe ik voorzichtig zijn slaapzakje aan en zet ik hem in de autostoel. Hij wordt dan heel lichtjes wakker maar slaapt eigenlijk zo weer door. Het zelfde geld voor als we dan thuis zijn. Soms wordt hij dan wel een extra keer wakker in de nacht maar slaapt ip gewoon weer door na de speen weer in zijn mond te hebben gedaan. Ik neem trouwens dan ook de baby foon mee. Zodat ik met een gerust hart beneden kan zitten en hem toch een beetje in de gaten kan houden.

2 maanden geleden

Ik herken het wel al waren we al niet hele in de avond weg wij zijn meer van het is vrijdag we pakken de auto/motor en we zien wel waar we terecht komen . Nu val ik bijna om als het 10 uur is en met een peuter en baby is weg gaan een hele opgave zowel een keer naar de bios of gewoon wat spullen pakken en we kiezen een richting zit er nu niet in de baby slaapt niet goed ergens anders behalve in de auto maar ja je kan niet de hele tijd rijden plus is dat me peuter op het laatst beu en is het een drama . Ik merk wel dat het erg verschilt per kind of ze onderweg of op vreemde plekken slapen . Probeer een weg te vinden in je wensen en wat goed is voor je kind die vind je echt wel

2 maanden geleden

Hier gaat gewoon een van de twee wat doen en de ander blijft thuis bij de kinderen. De oudste slaapt heel slecht bij anderen en dan de dagen erna in zn gedrag last van t slaaptekort. Hij gaat heel goed op rust, regelmaat en ritme. Voor een avondje sociaal leven ga ik niet er dagen thuis last van hebben. Spreken dan liever overdag af of een van de twee gaat of oppas aan huis die pas komt als de jongens al slapen of de vrienden komen gewoon bij ons thuis.

2 maanden geleden

Hi! Hier hebben we gewoon geaccepteerd dat we even in de ‘babybubbel’ zitten (en ook nog een peuter). De tijd van savonds oppad etc komt echt wel weer!

2 maanden geleden

Soms neem ik m mee (dan leg ik hem in 'bed' in de kinderwagen bijv. en als we dan naar huis gaan wordt hij wel eventjes wakker maar slaapt ook snel weer door in zijn eigen bedje, desnoods met een kleine extra voeding). Soms vraag ik of vrienden hier heen komen ipv dat wij weg hoeven, en soms blijft ik gewoon thuis. Beetje balans in proberen te vinden.

2 maanden geleden

Wij gaan vaak apart van elkaar wat doen. Zo kunnen de kinderen lekker thuis slapen, en kunnen wij af en toe even op pad. Als we heel graag samen iets willen doen, dan doen we dat vanaf 21.00 uur. Dan ligt de oudste al op bed en de jongste is dan vaak vrij rustig en kan om 22.30 naar bed. Dus dan vraag ik een van m'n zusjes of m'n moeder om bij ons thuis op te passen. Dat gaat eigenlijk prima. De jongste zou ik ook nog wel gewoon meenemen, die slaapt vaak wel in de kinderwagen bijvoorbeeld. Maar de oudste moet eigenlijk gewoon de hele nacht op 1 plek slapen en niet halverwege nog verplaatst worden. Logeren gaat bij hem wel goed, maar dat wil ik met de jongste nog niet.

2 maanden geleden

Wij gaan ook apart van elkaar, en anders gewoon niet. Ik hecht veel waarde aan de nachtrust van de kleine en als we bijv. laat thuis zijn van een verjaardag overdag dan gaat hij al heel onrustig de nacht in. Dan zitten wij met een ontroostbare baby rond bedtijd en een zeer gebroken nacht. Dat is het me echt niet waard, komt vanzelf wel weer denk ik dan maar😄

2 maanden geleden

Wij hebben laatst bij vrienden in de avond proberen te eten. Nou ik vond het een mooie poging en heb ervan geleerd dat ik het over een paar weken weer probeer, maar zet nu weer het avondritueel van onze kleine op 1 (13 weken). Ik vond mijzelf hier aardig rigide in maar na de avond die we hebben gehad, kan ik weer met opgeheven hoofd zeggen 'baby gaat voor'.

2 maanden geleden

In de avond blijven we eigenlijk altijd thuis. Het clusteren komt nu wel tot z’n eind maar we vinden het belangrijk dat de kindjes niet verstoord worden in hun slaap. De bedtijd is hier zo rond 20:00 uur dus dat geeft wel wat speling om ergens te blijven eten. Overdag lukt het slapen elders prima dus spreken we vooral dan af. Ik vind het zelf ook niet zo prettig om de baby bij papa te laten en dat ik op m’n afspraak moet kolven, dus zolang ik nog borstvoeding geef is de baby sowieso lekker bij mij.

2 maanden geleden

Hi! Wij doen dit nu nog wel aangezien het nu nog makkelijker kan! Over een tijdje zal dit namelijk anders zijn. Ik moet wel zeggen dat we ze meestal bij ons plannen maar als we ergens heen gaan neem ik de wagenbak mee of de draagzak. Hier valt ze altijd wel mee in slaap en geef ik de laatste fles wel altijd thuis. Maat haar laatste fles moeten wij haar vaak voor wakker maken rond 23.00/00.00. En als ze wel eerder komt geef ik een klein flesje en de rest thuis. Want ik ben wel bang dat ze niet veder gaat slapen als ik de laatste fles daar geef. Maar ik zou vooral nu nog zeggen lekker doen!!

2 maanden geleden

zoek vrienden die overdag af willen spreken! 😅❤️ ik doe ook niks ‘savonds

2 maanden geleden

Hier gaat hij altijd mee naar verjaardagen etc. die vaak ‘s avonds zijn. Zijn bedtijd is +-19:00. Dus om die tijd leg ik hem wel al in bed, en zodra we gaan neem ik hem weer uit bed. Gewoon de bak van de kinderwagen mee en dan ff knuffelen met familie bij binnenkomst 20:00+- en daarna naar boven in de bak op een rustig plekje. Avondvoeding nog om 23:00 en daarna slaapt hij weer verder. Als we dan naar huis rijden is meneer vaak zo in coma dat we hem alleen maar hoeven te verplaatsen naar z’n bedje. Gewoon uit proberen wat werkt ☺️

2 maanden geleden

Mijn oudste hebben we lange tijd dan gewoon bij andere op bed gelegd. Vroeg dan wel vaak of ik eerder kon komen om niet 2x te hoeven verplaatsen. Maar op een gegeven moment wilde hij ergens anders gewoon niet meer slapen en zijn we er dus mee gestopt. Ondanks dat hij de avonden nu heel goed lang kan mee pakken, spreken we vrijwel nooit neer ergens anders s avonds af zonder oppas. Maar in onze omgeving zijn er heel veel met kinderen en zit iedereen dus in hetzelfde bootje. En de mensen zonder kids zijn heel flexibel om dan maar vaker onze kant op te komen of rekening te houden met de beperkingen die een kind geeft. Het is in het begin even wennen, maar eenmaal wat verder in het leven als een ouder ben je er aan gewend en ga je je daar minder aan storen. Ik baal echt als mensen pas om 21 uur willen afspreken 😅. Dan plan ik een ander moment want 22 uur uiterlijk wil ik echt in mijn nest liggen met 2 kids

2 maanden geleden

Wij gaan eigenlijk nooit meer samen de deur uit ‘s avonds. We gaan vaak ‘‘s middags naar verjaardagen of borrelen ofzo, vaak blijven we dan tot 19.30 en dan leggen we de kinderen in pyjama in de auto. Maar wij moeten voor al onze vrienden en familie een uur rijden dus dan kunnen ze ook echt vast lekker in slaap vallen. Waarschijnlijk hebben je vrienden allemaal nog geen kinderen, dat jullie nog zo laat afspreken? Dan zou ik idd ook ze lekker bij jullie uitnodigen, óf gesplitst gaan. De meeste kindjes gaan vanaf een maand of 6 sowieso minder goed slapen op verschillende plekken.