24 Reacties
4 maanden geleden
Dit had ons dochtertje ook. Ik gebruik nu ook johannesbroodpitmeel en ons dochtertje doet het er heel goed op. Zien echt verandering en ze is een stuk rustiger na een fles.
Wij geven 150+5 met 1,5 schepje johannesbroodpitmeel en de laatste fles 180+6 met 2 schepjes johannesbroodpitmeel. Dit omdat de ontlasting wel wat moeilijker kan worden. Maar met hoe we het nu doen is ook daar geen problemen mee
4 maanden geleden
Reactie op Verena1999
Dit had ons dochtertje ook. Ik gebruik nu ook johannesbroodpitmeel en ons d ...
Wij doen precies hetzelfde! Ons dochtertje is nu dik 7 weken
4 maanden geleden
Reactie op Verena1999
Dit had ons dochtertje ook. Ik gebruik nu ook johannesbroodpitmeel en ons d ...
Nog een vraagje, welke fles en speen gebruiken jullie?😊
4 maanden geleden
Topspul! Nore gaf veel melk terug en sinds we het gebruiken praktisch niks meer. Ze is nu 6 weken en krijgt 120ml met 3 schepjes johannesbroodpitmeel. Ik gebruik de dr brown smalle hals met de nummer 3 speen. Soms blijft er een korreltje meel vast zitten waardoor ze niet door kan drinken. Die zuig ik er dan gewoon uit en dan kan ze weer verder. Ze liep wat achter qua groei doordat ze te weinig binnen kreeg voordat ik het gebruikte en nu groeit ze als kool!
4 maanden geleden
Ons zoontje van 5 weken gebruikt dit sinds maandag ook. Gaf inderdaad ook 2 uur na de fles nog veel voeding terug.
Hij krijgt nu 5/6 keer 120+4 schepjes en dan doen wij echt maar 1 klein mespuntje johannesbroodpitmeel erdoor omdat hij het er anders niet uit krijgt gezogen. Hij was heel tevreden tot 1,5 week geleden en nu sinds we het zo doen drinkt hij stuk rustiger en is hij meer verzadigd. Doet wel half uurtje over de fles maar is daarna stuk meer tevreden en spuugt stukken minder.
Wij gebruiken de smalle dr Brown fles met een difrax speen maat S.
4 maanden geleden
Reactie op lavgp
Wij gebruiken dezelfde fles en speen. Drinkt ze bij jullie ook niet mega sn ...
Verschilt heel erg. Ene keer heeft ze het binnen 10min op en andere meer doet ze er zo 30 min over. Misschien toch nummer 2 speen proberen als die van jou heel snel drinkt? Desnoods met een naald een klein beetje groter maken
4 maanden geleden
Hier gebruiken we speen 3 135 melk met 2 schepjes. Werkt heel goed 👍
4 maanden geleden
Wij zijn sinds een paar dagen begonnen met het pitmeel ook vanwege verborgen reflux. Hij drinkt flesjes van 90+3 schepjes met een kwart tot half half schepje pitmeel. Hij kan nu veel rustiger drinken, komt om aan z'n zuigbehoefte en doet ongeveer20 minutene en fles
We doen maar een half schepje vanwege de grote kans op obstipatie door het meel en dat wil ik hem besparen. We gebruiken dezelfde speenmaat als hiervoor dr browns mt 1.
4 maanden geleden
Reactie op Keeley
Ik ben wel benieuwd want iedereen heeft het hier over schepjes.., maar hoe ...
Zit een speciaal schepje bij
4 maanden geleden
Reactie op lavgp
Hebben we geprobeerd idd maar dan raakt ze weer gefrustreerd omdat ze er te ...
Ze maken het ons niet makkelijk he haha
4 maanden geleden
Reactie op Keeley
Ik ben wel benieuwd want iedereen heeft het hier over schepjes.., maar hoe ...
Ligt eraan welk merk JBPM je hebt. De biologische variant heb je maar heeeeel weinig van nodig, slechts een mespuntje! Maar de meesten gebruiken JBPM van Kruidvat, daar zit een mini schepje bij, ik gok nog geen 2 gram per schepje. Vaak doe je dan 1/1.5 schepjes bij 120+4 en 1.5/2 schepjes bij 150+5 voeding. Dan wordt de voeding al redelijk dik.
4 maanden geleden
Reactie op Keeley
1,5 week geleden mee gestart en de reflux is een heel stuk minder.
Welk merk en welke dosering gebruik je? En wat waren bij jullie de klachten?
4 maanden geleden
Reactie op Lis88
Ja gisteren ook weer gestart met zoontje 3,5 week. Bij oudste zoon destijd ...
4 maanden geleden
Reactie op xfemkevdberg
Wij doen precies hetzelfde! Ons dochtertje is nu dik 7 weken