7 Reacties

één maand geleden

Ik zit deels in ziektewet 50% Heb nu nieuwe baan waar ik weer 100% aan de slag kan Het advies is om niet zomaar ontslag te nemen als je in de ziektewet zit, maar het mag wel Ik ga bijv een minder zwaar fysiek beroep doen en kan dan gewoon uit de ziektewet, dus dat is voor mij en hen de beste keuze Maar je hoeft je niet beter te melden dat doet je werkgever inprincipe sowieso want je kan niet op papier ziek uit dienst.

één maand geleden

Reactie op carmenflower

Ik zit deels in ziektewet 50% Heb nu nieuwe baan waar ik weer 100% aan de s ...
Aaah dankjewel voor je bericht!!

één maand geleden

Hi, ik ben HR manager en het kan wel dat je ziek uit dienst gaat. Dit maak ik vaak mee, zowel bij mensen wiens contract aflopen als die niet verlengd worden. Het verschil hier is dat jij zelf ontslag gaat nemen, dan is het voor je werkgever netjes om je eerst hersteld te melden. Ga je ziek uit dienst dan kan het zo zijn dat ze nog langere tijd verantwoordelijkheid voor je dragen of dat hun premie omhoog gaat. Voor jou is het ook fijner omdat je dan voorkomt dat je evt nog naar de bedrijfsarts moet (ligt er aan hoe lang je ziek bent) of dat het UWV bij je aanklopt (ligt ook aan lengte ziekte). Omdat je een nieuwe baan hebt en daar volledig gaat werken, zal je werkgever waarschijnlijk ook vragen of je je beter kunt melden. Je ziekmelding heeft geen gevolgen voor jouw recht op ontslag nemen, echter is het misschien wel netjes als je beide combineert. Dus ontslag nemen en per die datum beter melden. Je kan dan nog met je werkgever bespreken wat je nog doet in je opzegtermijn, misschien heb je nog vakantiedagen?

één maand geleden

Je kan je ontslag indienen, ook al ben je ziekgemeld. Je werkgever kan je in principe niet ontslaan ten tijde dat je in de ziektewet bent, maar jij kan wel ontslag nemen.

één maand geleden

Hoi, je kan het beste even contact opnemen met een goede arbeidsjurist. Meesterrecht.nl kan dit als de beste!

één maand geleden

Reactie op Hannahvr

Hoi, je kan het beste even contact opnemen met een goede arbeidsjurist. Mee ...
Je moet sowieso nooit zomaar (zelf) ontslag nemen maar kij

één maand geleden

Als jij vindt dat je bij je nieuwe werkgever volledig aan de slag kan en dus voor die functie arbeidsgeschikt bent zie ik niet in waarom je geen ontslag neemt. Lijkt me ook wel logisch want hoe wil je anders 2 banen gaan combineren. En aangezien je aangeeft dat je in je nieuwe baan wel aan de slag kan dan is het gebruikelijk dat je je tegelijk met je ontslag ook beter meld en in overleg met je huidige werkgever kijkt hoe je de resterende tijd nog verder invult. Het is gebruikelijk dat je in je opzegtermijn weer je eigen uren en taken hervat, je gaat immers ook niet ziek aan de slag bij je nieuwe werkgever. Een bedrijfsarts gaat in zo'n geval als je al ontslag hebt ingediend omdat je ergens anders aan de slag gaat ook geen urenbeperking of andere zaken meer aangeven voor je huidige baan. Even als aanvulling, je gaat niet ziek uit dienst want je zegt zelf je contract op. Een goed werkgever wijst je er dan op dat daarmee je re-integratieverplichting komt te vervallen en ook dat je geen recht hebt op een ww. Het maakt geen verschil of je je ontslag indient als je ziek bent of niet, jij kiest er voor om je arbeidsovereenkomst te ontbinden.