4 Reacties

4 maanden geleden

Hier wat wit in het gehemelte.

4 maanden geleden

Ons zoontje had spruw maar dat zag er veel heftiger uit dan dit. Echt een flinke witte, bijna vlokkerige laag op zijn tong. Ik heb geen idee of dit spruw is maar wat bij ons hielp was elke dag al zijn speentjes en flesspeentjes steriliseren. Toen was het na een paar dagen zo goed als weg. Hoorde van een vriendin inderdaad over kokosolie, is bij ons nooit nodig geweest maar was bij haar kindje toen na een paar dagen weg.

4 maanden geleden

Ik vind dit eerder op melkaanslag lijken. Dat witte op haar gehemelte is volgens mij gewoon normaal. Mijn dochter had spruw en dat zag er bij haar uit alsof er hüttekäse op haar tong lag. Niet veel later ook witte plekjes op haar wangslijmvlies en binnenkant lippen. Zelf kreeg ik toen ook glanzende, iets rood/paars verkleurde tepels en velletjes. Zelf geen klachten gehad verder. Overigens heeft de medicatie bij haar super goed en super snel geholpen, ik zag het gewoon per uur opknappen. Mijn dochter klakt trouwens ook, doet ze al vanaf het begin. Enige probleem daarmee is dat ze lucht binnen krijgt wat er ook weer uit moet. Het helpt om haar goed aan te laten happen, of als ze al aangehapt heeft haar iets dichter tegen me aan te duwen zodat haar kin goed in mijn borst drukt.

4 maanden geleden

Mijn zoontje zn mondje ziet er precies hetzelfde uit maar heeft geen spruw. Klakte ook opeens een een week of 3 tijdens het drinken maar dat is ook weer helemaal overgegaan. Mondje ziet er nog steeds precies hetzelfde uit.