9 Reacties
15 dagen geleden
Heeft onze dochter ook regelmatig. Wat hier helpt is niet te vaak douchen/zwemmen. Goed droog houden, 2 keer per dag checken. Preventief wat sudocreme en als het echt kapot is inderdaad wat maïzena of talkpoeder. Ik zou persoonlijk geen olie o.i.d. gebruiken omdat het dan vochtig/zacht blijft. En als het echt heel erg kapot is, of heel rood o.i.d. kun je ook altijd even de huisarts om advies vragen. Dochter had bijvoorbeeld haar billen en schaamstreek echt helemaal open. Dat ging maar niet weg. Uiteindelijk huisarts gevraagd en het bleek een schimmelinfectie te zijn. Dus toen speciale zalf gekregen en was het met een paar dagen weg. En wellicht kan hij niet goed tegen de shampoo, als je die gebruikt? Heb zelf een hele gevoelige huid en kan slecht tegen veel soorten shampoo/zeep/crèmes e.d.
15 dagen geleden
Onze zoon heeft het ook en de huisarts zei dat dit een vorm van eczeem is. Wij hebben een lichte hormoonzalf gehad en een hele vette zalf. De hormoonzalf smeren we als het echt nodig is max 1x per dag en de vette zalf smeren we meerdere keren per dag. Als het echt rustig is smeren we niks
15 dagen geleden
Bij smetplekken zinkoxide in het potje van de swaab, dub erop deppen en volgende dag is t weg.
Wel goed droog houden len daarna dagelijks controleren
5 dagen geleden
Mijn zoontje had dit ook. Ik vertelde het een vriendin die twee kleintjes heeft. Zij had te tip anti schimmel crème. Jup, gewoon voor onze voeten. Ik heb een klein beetje erop gedaan voor het slapen gaan en volgende dag was het al bijna helemaal weg. Vervolgens twee dagen later nog een keer voor het slapen en toen was het helemaal weg!