11 Reacties
2 maanden geleden
Ik werk zelf op een babygroep en ik geef echt niet eerder de fles dan dat hoort.. hooguit een half uurtje eerder, maar echt geen uur of zelfs uren. Ik snap dit heel eerlijk gezegd niet echt van het kdv waar jouw zoontje heen gaat 😳
Maar goed als jij dit niet erg vind dan is dat helemaal prima natuurlijk!
Mijn dochtertje was met 3 maanden 7,5 kg en 63 cm. Inmiddels is ze volgende week 4 maanden, dus zal al weer flink gegroeid zijn haha. Maar hebben pas weer met 5 maanden een afspraak bij het CB.
Mijn dochtertje krijgt 5 flessen op een dag, om de 3 uur en krijgt dan 180 cc + 6 schepjes.
Mijn dochtertje gaat ook naar een kinderdagverblijf en hier houden ze zich precies aan haar schema. ☺️
2 maanden geleden
Reactie op KleineFreek24
Ik werk zelf op een babygroep en ik geef echt niet eerder de fles dan dat h ...
Ja ik schrok er best wel van.. ik ga toch even goed aangeven dat er wel echt 4 uur tussen moet als ik hem zo ga ophalen. Zulke grote flessen met maar 2 uur verschil er tussen lijkt me niet normaal 😅. Gelukkig gaat hij maar 1 dag..
2 maanden geleden
Reactie op JJ010624
Ja ik schrok er best wel van.. ik ga toch even goed aangeven dat er wel ech ...
Ja zeker aangeven hoor!
Mocht het niet haalbaar zijn hoeveel tijd er tussen zit dan gaan wij hier over in gesprek met ouders, maar komt haast nooit voor. Op deze manier overvoeden ze je kindje alleen maar.
Maar wie weet is het per ongeluk gegaan en stonden ze met 2 en wisten ze niet dat de fles al gegeven was? Zo’n fout maken mag natuurlijk nooit, maar kan helaas wel gebeuren.
En ook al is het heel druk op de groep dan nog is zomaar een fles geven niet de oplossing. Wij staan ook vaak met 2 op 7 baby’s (van 3 maanden tot 1,5 jaar). En in de pauze sta je zelfs een uur alleen. En dan kan het wel eens zijn dat ze alle 7 wakker zijn als je pech hebt. Dat is ontzettend pittig, maar moet niet ouders hun probleem worden.
Lang verhaal kort; ik zou toch inderdaad eventjes vragen waarom ze dit zo gedaan hebben en dat je het liever niet hebt. Dan kunnen ze bij wijze van beter 2 flesjes van 120 geven als het ze echt niet lukt zo lang er tussen te laten.
Je bent echt geen ‘zeik’ ouder als je vertelt hoe je het wilt of verhaal komt halen, het gaat om jouw kindje 😊
2 maanden geleden
Reactie op KleineFreek24
Hoe is het nog afgelopen?
Ik heb het gevraagd en ze zei dat die heel huilerig was en niet stil te krijgen. Ze hebben zelfs om 1615 nog een fles van 210 gegeven.. alleen toen liet hij zelf 70cc staan.
We hebben het savond zelf maar opgelost en hij was gelukkig om 1900 nog verzadigd en heb hem toen een klein flesje van 60 gegeven en geen grote meer. Hij is gelukkig wel in diepe slaap en niet helemaal in de war of hongerig. Gelukkig gaat hij alleen op maandag en hoop ik nu ik het heb aangegeven ze er volgende week maandag beter rekening mee gaan houden.
2 maanden geleden
Reactie op JJ010624
Ik heb het gevraagd en ze zei dat die heel huilerig was en niet stil te kri ...
Hmm , ja ik vind het wel apart. Maar goed helaas weet je niet exact hoe het gegaan is. Wie weet was hij inderdaad enorm moe en had hij behoefte om eventjes in slaap gewiegd te worden of gewoon vast gehouden te worden. Honger na 2 uurtjes lijkt me gewoon heel sterk namelijk, zeker als het thuis wel lukt
2 maanden geleden
Reactie op KleineFreek24
Hmm , ja ik vind het wel apart. Maar goed helaas weet je niet exact hoe het ...
Ja ik heb er ook geen fijn gevoel aan over gehouden. Zelfs dat ik volgende week wil zeggen geef maar 150/180 als ze zo snel en makkelijk eten geven.
Thuis kan hij er vaak makkelijk 4 uur tussen laten. En als een slaapje mislukt en hij vroeg wakker wordt is het inderdaad huilen maar dan wil die gewoon even vast gehouden worden en in slaap gewiegd omdat het hem zelf niet lukt.. dit is absoluut geen honger. 😣
2 maanden geleden
Reactie op JJ010624
Ja ik heb er ook geen fijn gevoel aan over gehouden. Zelfs dat ik volgende ...
Ook dat zou ik aangeven! Dat hij er soms moeite mee heeft en in slaap gewiegd moet worden. Ik weet op mijn werk ook precies wie hier behoefte aan heeft.
Je kindje is voor het eerst naar de opvang geweest wat enorm stressvol is voor zo’n kleintje. Hier gaat hij vanzelf aan wennen, echt waar! Maar dat zouden de leidsters van jouw kdv ook moeten weten.. dus daarom vind ik het zo raar dat er meteen een fles in gedaan word.
Goed je grenzen aangeven mama, het gaat om jouw kindje! En echt het wordt beter op de opvang, hij gaat er vanzelf aan wennen en dan ga je alleen maar leuke dingen lezen 🥰
2 maanden geleden
Reactie op KleineFreek24
Ook dat zou ik aangeven! Dat hij er soms moeite mee heeft en in slaap gewie ...
Gelukkig heb ik ze toch nog een berichtje gestuurd en de fles van 11:15 moest 10:15 zijn. Dus dan zat er toch ongeveer 3 uur tussen. Ze zullen nu zo goed mogelijk de tijden van thuis aanhouden.
Gelukkig heeft de kleine gewoon heerlijk geslapen en moesten we hem zelfs wakker maken vanochtend en was het weer lachen. Vandaag lekker thuis met papa.
Bedankt voor je reacties 🥰🥰