11 Reacties

2 jaar geleden

Hm goede vraag! Ik heb dezelfde vraag voor onze Katten broer en zus haha. Voor jouw geval denk ik dat het altijd goed is om aandacht te hebben voor de oudste, eerst even met hem/haar knuffelen en dan pas de aandacht naar de baby, om negatieve associatie bij de oudste te voorkomen.

2 jaar geleden

Ik weet al dat ik een keizersnee ga krijgen, dus dat maakt het natuurlijk een klein beetje anders met verlamming nog 😅. Mijn idee was als volgt: Opa's en oma's blijven beneden nog even wachten in de wachtkamer. Mijn man haalt ons zoontje dan op en neemt hem mee naar boven. Baby ligt idd nog in zijn bedje. Dan kan ik zo goed als het gaat eerst even knuffelen met de oudste. Dan kan manlief de baby pakken en aangeven aan mij/de oudste. Ook hebben we een kadootje voor onze oudste namens de baby. We hebben een voorleesboeken van Wonderbly: .... en zijn grote broer Ivar.

2 jaar geleden

Toen de (nu nog) jongste was geboren was de oudste 2,5 jaar. Ik had toen een cadeautje voor hem gekocht en het was de bedoeling om eerst een momentje samen te pakken en samen cadeautje uitpakken, maar bij binnenkomst in ziekenhuiskamer was het meteen "baby! baby! baby!" en het cadeautje boeide hem totaal niet. Toen dus snel de baby erbij gepakt. Was meteen verliefd op zijn kleine broertje 🥰 Wanneer de baby is geboren zijn mijn jongens 10 en 13 jaar. Dit keer staat er geen cadeautje op de planning, maar wel eerst zusje in de box/bedje en een momentje voor ons drietjes, hoe lang dat momentje gaat zijn (ik verwacht niet lang) dat is aan hun 🤭

2 jaar geleden

Toen bij ons nummer 2 geboren werd, kwam een uur na de bevalling onze oudste de deur binnen geschoven. De baby lag nog huid op huid bij mij op de borst. Onze dochter mocht zelf ontdekken of ze een broertje of zusje gekregen had. Ze is er gewoon bij komen zitten op het kraambed

2 jaar geleden

Ons zoontje is 14 maanden als de baby wordt geboren, ik denk niet dat hij het heel erg gaat begrijpen allemaal, of veel zal uitmaken, we zien wel hoe het gaat tegen die tijd🙂

2 jaar geleden

Denk dat het een beetje aan de grote broer of zus ligt wat handig is. Mijn dochter zal bijna 3 zijn als de baby geboren wordt en ik weet nu al zeker dat het haar geen hol uitmaakt hoe de eerste ontmoeting precies zal zijn, het kan haar niet snel genoeg gebeuren haha.

2 jaar geleden

Mijn jongste vraagt elke dag wanneer z’n zusje nou komt en dat het Veelte lang duurt. Totaal geen negatieve Gevoelens, we doen het om die reden gewoon op de natuurlijke manier en denken vooraf niet teveel hierover na… of eigenlijk hèlemaal niet. 😀

2 jaar geleden

Denk dat de leeftijd van de grote broer(s) of zus(sen) ook mee zal spelen. Mijn zoontje zal 1j9m zijn en ik krijg wrs een keizersnede. Wil hem ‘s middags naar het ziekenhuis laten brengen en dan eerst even alle aandacht voor hem hebben en merk dan vanzelf wel wanneer hij interesse toont voor de baby. Geen andere mensen erbij dan ons gezin op dat moment.

2 jaar geleden

De vorige keer lag de baby in bedje naast mijn bed. Ik had een keizersnede gehad dochter was 16 maanden toen. Gezien de setting in het ziekenhuis toen een goede keuze geweest om eerst haar even te laten landen kamer onderzoeken, bij mij knuffelen en toen kort aandacht voor de baby gehad. Ze had een mooie ballon uitgezocht en kreeg een pop cadeau.

2 jaar geleden

Mijn jongste vraagt elke dag wanneer z’n zusje nou komt en dat het Veelte l ...
Hier precies hetzelfde, ons zoontje is nu 3 en is heel benieuwd naar de baby, als ik naar z'n karakter kijk denk ik ook echt niet dat er problemen zullen zijn qua jaloezie oid. Dus wij denken er ook niet veel over, ik laat het gewoon gebeuren zoals het gaat 😅

2 jaar geleden

Zo had ik het ook gedaan. Toen grote broer zijn baby zusje ontmoette lag zij in de box en had ze een cadeautje voor hem. Zo ga ik het nu ook doen met baby nr 3. Eerst grote kindjes aandacht geven, ze zijn misschien uit logeren geweest en hebben je gemist. Dat vinden zij belangrijker dan dat er een baby is. Jouw aandacht. Knuffelen, kletsen met ze wat ze gedaan hebben, oh wat heb ik je gemist, en kom je even kijken wie er in de box ligt? Nooit enige jaloezie gehad van hem. Ze was er gewoon ineens en hoorde er direct bij. En hij had een nieuw speelgoedje.