7 Reacties

2 maanden geleden

Geen tips helaas. Wel herkenning. Onze kleine grote man slaapt alleen de de cosleeper of helemaal niet. Niet in de maxi cosi. Niet in de wandelwagen. Niet in het ledikantje met oma.. maar ook echt gewoon niet. Ik heb hoop dat het bijtrekt. Maar ik heb geen idee hoe lang dit gaat duren. Grote zus was een slechte slaper. Had weinig slaap nodig maar sliep altijd in de auto en bij 4 maanden ook in de wandelwagen

2 maanden geleden

Ook geen tips, wel herkenning. Voor onze beide kinderen. Na een half uur gaan kinderen over van de diepe slaap naar de ondiepere slaap. (Veel) alerte baby's zijn zich daar bewust van. Bijvoorbeeld door het licht, dat triggert het wakker worden na 30 min. Mijn oudste had het in de wagen en maxi cosi, maar niet in de draagzak. Daar sliep ze uren. M'n jongste heeft het nu ook. Slaapt aardig in de co-sleeper (vaker 45 min, in ieder geval een cyclus), maar halve uurtjes in de draagzak/arm/maxicosi/wagen. Hier trekt het tot nu toe niet bij en ik heb ook geen hoop 😂 Maar ik denk bij deze baby wel; slaap is slaap. En we doen maar 1 slaapje per dag buiten de deur als streven. Maar lukt zeker niet altijd.

2 maanden geleden

Overigens is m'n oudste een perfecte slaper geworden (over het algemeen buiten peuterpuberteit streken en slaapregressies na 🤡) in bed. We hebben bijna nooit gedoe in de avond en nacht. En eerlijk? Ik heb liever een goede slaper in de avond en nacht dan overdag. Hopelijk relativeert dat 🩷

2 maanden geleden

Reactie op wensvoornummer2

Ook geen tips, wel herkenning. Voor onze beide kinderen. Na een half uur ga ...
Heb jij ook dat je kinderen gaan jengelen als ze bijvoorbeeld in de kinderwagen liggen en eigenlijk willen gaan slapen? Ik denk dan altijd je ligt lekker dus val dan ook gewoon in slaap🙊 Mijn dochter is inderdaad mega alert, vanaf de geboorte al maar ik was als baby ook zo dus ze heeft het niet van een vreemde 🤣 Fijn dat ze nu zo’n goede slaapster is en inderdaad ben wel heel blij dat ze überhaupt vrij goed in haar bedje slaapt en sinds een paar weken ook zelfstandig slaapt. Maar denk alleen soms wat doen we anders dan die stellen met baby’s die overal lijken te kunnen slapen 🙊

2 maanden geleden

Reactie op Dominique1994

Geen tips helaas. Wel herkenning. Onze kleine grote man slaapt alleen de de ...
Oh gelukkig herkenbaar haha hoop dat het net zoals bij je oudste wel rond 4 maanden gaat lukken in de kinderwagen. Deed je met je oudste nog iets anders dat ze opeens ging slapen in de wandelwagen?

2 maanden geleden

Reactie op svv89

Heb jij ook dat je kinderen gaan jengelen als ze bijvoorbeeld in de kinderw ...
Dit is echt super herkenbaar. In de maxi-cosi in de auto, in de kinderwagen… helemaal prima, totdat ze moe wordt, dan is het huilen. Met de kinderwagen vind ik dus kei spannend en pak ik dan vaak toch de draagzak, in de auto merk ik dat ze na even jengelend huilen gewoon in slaap valt. Maar met de kinderwagen durf ik dat dan niet door te zetten omdat je je zooo aangekeken voelt en het voor haar natuurlijk ook niet fijn is, ookal heeft ze het blijkbaar nodig om in te slapen. Doet ze overigens in bed ook, alleen veel korter dan in de kinderwagen

2 maanden geleden

Reactie op svv89

Heb jij ook dat je kinderen gaan jengelen als ze bijvoorbeeld in de kinderw ...
Jazeker. En soms ook gewoon 4 uur wakker, doodmoe maar niet gaan slapen. Want, alerte baby die ALLES wil meemaken 🤡👀 In de draagzak moet ik ook werken met een zonnehoedje en d'r echt een beetje (zachtjes) tegen mijn borst aandrukken zodat ze zich overgeeft. Maar als het donker is en er dus geen prikkels zijn gaat het prima.. en slaapt ze inderdaad (tot nu toe) zelfstandig met een speentje en knuffeltje. Maar die gedachte van die baby's die overal slapen heb ik ook hoor 😂 Wij doen het wel. Maar dan een dagdeel. Zodat ze 1 dutje buiten de deur doet. Dan kan je wel prima ergens koffie doen of lunchen. Maar echt de hele dag weg, dat helaas gewoon niet. Tenminste, wij doen dat niet omdat we dan echt overprikkeling in de hand werken. Komt vanzelf weer meer heb ik gezien met m'n alerte peuter 🥰