32 Reacties
3 maanden geleden
Hoi hoi! Vervelend dat je de kilo’s niet kwijtraakt. Ik had hetzelfde probleem en ben toen begonnen bij een afvalcoach. Omdat ik ontzettend veel vocht vast hield op het einde van mijn zwangerschap (ik woog een week voor mijn bevalling 92 kilo) vlogen de kilo’s eraf na mijn bevalling. Vanaf 78 kilo kost het me meer moeite om ze kwijt te raken. Ik zit in een calorie tekort en let erg op mijn eiwitten. Sporten doe ik nog niet omdat mijn lijf dat nog niet echt toe laat.. ik week nu nog 72,5 kilo, 9 weken geleden ben ik bevallen. Voeding is 80%, vooral icm het geven van borstvoeding kom je al snel in een calorietekort als je let op wat je eet. Misschien heb je wat aan mijn verhaal, succes! 😃
3 maanden geleden
Ik zit precies in dezelfde situatie als jij omschrijft. Na de kraamweek geen grammetje er meer af. Nu 8 weken pp. En ga nu wel beginnen met flink wandelen en wat oefeningen van de bekkenbodem fysio. Hopelijk gaat dat iets helpen en wat strakker op mn voeding letten qua gezonde keuzes.
3 maanden geleden
Precies dit ook, ik was 12/13 aangekomen en 6 kwijt na de bevalling. De rest zit er nog aan (helaas) en ik had gehoopt dat het geleidelijk eraf zou gaan na zo een 4-6 weken, maar nee.
Ik ben altijd best slank geweest en dat ik nu niet in mijn meeste kleren pas, vind ik lastig. De gedachten zijn er om weer te gaan sporten, nu alleen tijd en energie vinden om het ook daadwerkelijk tot uitvoering te brengen 😅 Scheelt dat we dit jaar niet op vakantie gaan. In december pas op zon vakantie, dus heb ik even tijd om bikiniproof te zijn 🫣
3 maanden geleden
Hier ook 8 weken pp. Ik moet nog een paar kilo maar vooral een hangend buikje. Had ik vorige zwangerschap ook en nooit echt weggegaan. Hopelijk wordt het door sporten nog wat strakker maar daar moet ik nog wat mood voor verzamelen 😀
3 maanden geleden
Ik weeg weer hetzelfde maar mn lichaam ziet er echt niet hetzelfde uit bij mn buik (de rest wel). Ik hoop dat dat vel of opgeblazen gevoel of wat het ook is uiteindelijk een keer weg gaat. Ik probeer er ook geen haast mee te hebben en na 9 maanden pas te kijken of ik bijv. op dieet wil of gericht krachttraining doen oid maar ik ben zo niet geduldig!!
3 maanden geleden
Bij de vorige zwangerschap was mijn lichaam snel weer in vorm. Tijdens deze zwangerschap blijven de laatste kilo’s ook steken. Ik heb meer een buikje.
Ik zit op zwemles met de oudste en toevallig vorige week voor het eerst weer bikini aangetrokken ipv badpak.
Ja iets meer buik, iets meer vel, ja iets meer striae. Maar een mooi lichaam met een verhaal. Dat mag ook gezien worden. Het was even een drempel waar ik over moest. Maar voelde toch goed.
Ook als die laatste kilo’s er niet meer af gaan, mag ik zijn wie ik ben.
3 maanden geleden
Reactie op LadyJudy
Heel herkenbaar! Ik voel me ook stom dat ik me er zo druk over maak terwijl ...
Ik herken me hierin ook. En die borsten… 70F op t moment en met kv. Dat vind ik echt een ding.
3 maanden geleden
Ja, ik snap je hoor… ik had dit de vorige zwangerschap, en deze zwangerschap weer 🫢. Ik moet nog 7 kg kwijt, ben er inmiddels 11 kwijt (totaal 18 kg aangekomen). Ik weeg op dit moment 61 kg, wil dus weer terug naar de 54. Maar vandaag ging ik even mijn taille- en heupomvang opmeten - ook geen idee waarom, want totaal niet realistisch en ander uitgangspunt dan iemand die niet net 7 weken geleden een kind heeft gebaard- maar dat was dus erg confronterend 😞. Taille is nu 84 cm en heupen zijn 102 cm. Hier ook nog een E-cup waar ik niet blij mee ben. Maar oké, we doen het ermee. Vanavond ga ik even zwemmen, gelukkig ben ik wel heel gemotiveerd om er weer wat aan te doen. Volg ook al een paar weken het programma van Sterkher.
3 maanden geleden
Herkenbaar, mijn lichaam is ook erg veranderd. Ik ben de kilo’s wel bijna allemaal kwijt maar van mijn sportieve lichaam is weinig over. Alles is slap, ik heb een muffintop, buikje en gigantische borsten. Een taille is ver te zoeken, ik voel me een vierkantje als ik een wat strakker shirt aandoe.
De vorige zwangerschap duurde het ongeveer 7 maanden toen ik me weer lekker(der) in mn vel voelde. Het kost tijd maar ik geloof wel dat het na enkele maanden veel beter wordt/voelt.
3 maanden geleden
Herkenbaar! Waar ik bij mijn vorige bevalling al snel al mijn kleding paste, is dat nu nog niet het geval. Nog een kilo of 8 te gaan, vooral echt het ‘buikgebied’. Nu wel weer begonnen met home workouts (sterkher) en ietsjes meer op mijn eten letten. Maar door de bv ook veeel honger dus soms best lastig.
Ik hoop dat als ik eind september weer aan het werk ga, ik ieder geval weer wat meer kleding pas. En anders wordt het even een nieuwe garderobe aanschaffen 🙊.
3 maanden geleden
Hier ook herkenbaar, voor ik zwanger werd was ik ook nog niet alle kilos kwijt van de eerdere zwangerschap, dezr keer weer 15 kg aangekomen. Enigsinds ‘geluk’ dat ik er alweer 11 kwijt ben maar moet eigrnlijk nog minimaal 20 kg kwijt om op redelijk gezond gewicht te komen, en dan ben ik eigrnlijk alsnog te zwaar. Vreselijk maar ja. Letten op voeding doe ik een klein beetje maar niet echt aangezien ik ook borstvoeding geef en heeeel veeeel trek heb. Ga binnenkort wel weer beginnen met sporten. Ik heb inderdaad ook veel
last van de warmte en alle kleding die ik dus niet pas blegh
Je bent in ieder geval niet alleen 😵💫
3 maanden geleden
Fijn om zoveel herkenning te lezen! Het meest vervelend is inderdaad de kleding die strak zit en vooral de broeken die voor geen meter zitten of niet eens dichtgaan.. het zit hem vooral in m’n buik, heupen en benen. M’n borsten zijn ook in cupmaat toegenomen, dat is ook alweer een kilo toch? 😅