13 Reacties
één maand geleden
Reactie op MrsKeesje
Nee niet meer sinds 3 weken volledig op fles
Ohh, mijn dochter vind het ook lastig om zelf inslaap te vallen maar ik leg haar dat bij mij in bed aan de borst en dan slaapt ze altijd heel snel. Ook ‘s nachts als ze wakker word leg ik haar aan en ze slaapt weer.
Zit er wel genoeg tijd tussen het slaapje voordat ze naar bed gaat? Of zit er misschien teveel tijd tussen waardoor het een worsteling word. Mijn dochter is 18 weken nu en ik hou nogsteeds maximaal 2 uur tussen slaapjes aan. Of ze nou in bed toevallig aan de borst slaapt tijdens een voeding of in de draagzak. Misschien is dat iets om naar te kijken of ze wel genoeg slaapt overdag.
Misschien kan je ook bij de laatste fles met haar in bed liggen terwijl je de fles geeft dat ze lekker tegen je aan ligt in een donker kamer met een rustig muziekje. Of haar in de draagzak doen tot ze inslaap valt dan heb je zelf je handen iniedergeval vrij, dat gaf mij wel wat meer rust op avonden dat mijn dochter er ook even geen zin in had.
Hoop dat er iets bij zit wat je kan helpen🙏🏻
één maand geleden
Wat ons enorm heeft geholpen is een duidelijke slaaproutine. Alle dutjes en slaapjes in eigen bed. Schone luier dan puckababy aan, samen de gordijnen dicht doen dan op bed en liggen de fles. Vaak valt ze dan tijdens de fles al in slaap.
Soms lukt het echter niet en als we dan de stofzuiger aan zetten naast haar bedje (na dezelfde routine als hierboven) dan is ze binnen 5 minuten vertrokken. Ik kan je niet vertellen waarom het werkt maar wat ik begreep is dat het gevecht dan uit het lichaampje gaat en ze zo focussen of het geluid dat ze in slaap vallen.
één maand geleden
Mijn dochter van bijna 18 weken kan ook nog niet zelfstandig in slaap vallen. Wij helpen haar door vast te houden en te laten ontladen op die manier. We proberen het wiegen wat af te bouwen door dus meer stil te staan en vast te houden en zachtjes te praten tegen naar. Helpt hier ook best vaak en dan slaapt ze in de arm ( licht) en leggen haar weg.
Het zelfstandig in slaap vallen komt hopelijk vanzelf wel. Voordat we de regressie in gingen heeft ze het af en toe laten zien. In de avond zeker niet want dan is de ontprikkeling nog gewoonweg te hoog. Ze is net 4 maanden dus lekker nog dicht bij me als ze dat nodig heeft. In slaap vallen is een vaardigheid die ze moeten oefenen en niet alle kindjes kunnen dat heel snel. Mischien heb je iets aan mijn tips om het wat te verkorten of verminderen
één maand geleden
Reactie op Maaike1810
Mijn dochter van bijna 18 weken kan ook nog niet zelfstandig in slaap valle ...
Accepteert ze bij jullie dat jullie stilstaan en niet wiegen? Hier is het dan vaak enorm hard huilen/krijsen..
één maand geleden
Reactie op frummeltje1
Accepteert ze bij jullie dat jullie stilstaan en niet wiegen? Hier is het d ...
Ja dat accepteerr ze meestal wel. Ik heb dat langzaam afgebouwd door wat meer rond te lopen zonder het wiegen zeg maarm dan krijg je meer et gewiegd van je stappen die je zet. Ik heb toen de eerste paar keren flink doorgestapt van kamer naar kamer hahah en langzaam aan wordt dat minder. Moet er echt insluizen
één maand geleden
Mijn kleine kan t ook nog niet goed. Overdag nu steeds beter als hij 2 uur veel heeft gedaan. Alleen wordt dan wakker na 1 cyclus daarna moet ik m wel weer bij me in slaap krijgen. Ik ben ook gestopt met wiegen bewegen en ik moest in t dieptepunt de trap op en aflopen haha maar door sush pat toe te passen voor n weekje kan ik weer zitten en valt ie op schoot in slaap
één maand geleden
Ons zoontje van ruim 17wkn kan ook niet zelf in slaap vallen. Ik wieg hem op de arm in slaap en leg hem dan weg. In de avond in de co-sleeper en overdag in het ledikant op zijn eigen kamer. Onze oudste kon wel makkelijk zelf in slaap vallen, dus dat had ik nu ook verwacht, maar hij krijgt het nog niet voor elkaar. Wordt dan heel onrustig en gaat uiteindelijk huilen. Even laten huilen helpt ook niet. Ik ga er maar vanuit dat het vanzelf beter wordt.
één maand geleden
Reactie op Maaike1810
Mijn dochter van bijna 18 weken kan ook nog niet zelfstandig in slaap valle ...
Dankje ja ik kan her proberen inderdaad, vannacht was hier drama
23.00 laatste fles
1 u speen
3 u speen
5 u voeding speen werkte niet meer en toen om half 7 konden we weer slapen 😅 pfff