6 Reacties

4 maanden geleden

Ik had daar nog niet over nagedacht.. moet ook nog beginnen met kolven en geef nu op verzoek. Vond wel deze informatie: https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/#:~:text=De%20hoeveelheid%20melk%20per%20kilogram,de%20vijfde%20maand%20110%20ml.

4 maanden geleden

Ik zou de rekenformule gebruiken van La Lache League en die hoeveelheid in de fles doen. Mijn zoontje kreeg toen eigenlijk altijd 120 mee en dit was altijd prima ondanks dat hij soms ook wel meer op kon 😅 het is ook een beetje zoeken als ze eenmaal gaat, dat vind zich vanzelf wel een weg

4 maanden geleden

Bij mijn oudste gaf ik de hoeveelheid mee die hij meestal dronk en lagen er een aantal kleinere porties in de vriezer van de opvang voor wanneer hij toch nog niet genoeg had. Deze konden de leidsters dan uithalen en snel ontdooien als het nodig was. Dat werkte goed en zo ga ik het nu weer doen. Bijkomende tip: blijf heel regelmatig (minstens meerdere keren per week) een flesje geven. Als je niet vaak genoeg een fles aanbiedt, heb je risico dat je kindje de fles gaat weigeren. Door vaker een fles aan te bieden, krijg je misschien ook een beter idee welke hoeveelheid je moet meegeven naar de opvang.

4 maanden geleden

Reactie op Koninginvanhetgezin

Ik zou de rekenformule gebruiken van La Lache League en die hoeveelheid in ...
Maar 120 per voeding neem ik aan? Mijn kleine gaat pas vanaf december naar de kdv, maar zal wel een dagje met oma zijn vanaf september. Zat dus ook al te denken hoe je dat nou moet weten. Ik dacht erover eerst een dag thuis te werken en dan telkens te kolven net voor de voeding, om een idee te krijgen… maar 120/150 leek me ook standaard

4 maanden geleden

Reactie op Babymei24

Maar 120 per voeding neem ik aan? Mijn kleine gaat pas vanaf december naa ...
Haha ja 120 per voeding inderdaad. En ik merkte bijv juist dat hoe ouder mijn zoontje werd, hoe meer hij overliet in zijn fles. Maar dat was wel echt toen hij ook vaste voeding ging eten, ruim na 6 maanden. Je kan kan het ook in kleinere porties meegeven maar ik vries ze echt 120 en soms 150 in. Als er dan wat overbleef in de fles vroeg ik of ze het wilden bewaren zodat ik het savonds in het badje kon doen 😊