Hoi mama’s,
Ons zoontje is nu 3,5 maand. Hij past alleen echt nog net!!! In de kinderwagenbak. Zijn hoofdje raakt bijna de bovenkant, terwijl ik hem wel al helemaal beneden heb liggen met zijn voetjes.
Ons vorige kindje zat pas met 6 maanden in het ‘vervolg’ gedeelte van de kinderwagen. Ik weet dat ze ook pas vanaf die leeftijd daar in mogen maar mijn zoontje is nu al zoveel zwaarder en langer dan mijn dochter met 3,5 maand.
Wat kan ik het beste doen? Ik loop niet met hem in de draagzak want dat vind hij niet fijn.
Groetjes!
Onze dochter is ook lang, ze is ook 3,5 maand en past ook nog net. Met 3 maanden was ze 66,5 cm. We hebben een bugaboo. Gelukkig ligt ze niet altijd gestrekt, dus hoop dat ze er nog even in kan.
Gewoon in het zitje plat leggen. Mijn oudste lag daar met 3 maanden ook in omdat hij veel wilde rondkijken en de bak dus niet meer accepteerde. Mijn stiefmoeder in kinder fysio en die gaf aan dat het prima kon als je het zitje zo plat mogelijk legt
Ik lees mee. Hier hetzelfde probleem. Onze dochter past ook nog maar net in de bak en vind het buiten veel te interessant dus wil graag rond kijken. Ze is nu bijna 4 maanden en overal zie ik dat het ombouwen van de kinderwagen pas mag vanaf 6 maanden…
Mijn dochtertje wil al sinds ze 3 a 4 weken is niet meer in de bak.. is non stop huilen. Hebben hem dus amper kunnen gebruiken. Ze huilde de eerste 9 weken veel dus ik baalde hier enorm van, omdat veel mama’s zeiden: ‘lekker gaan wandelen, gaan ze van slapen’. Not..
Sinds ze ongeveer 3 maanden is zijn we het weer gaan proberen maar dan in de maxicosi. Wij hebben van die adapters waarmee je de maxicosi op de joolz kan zetten. Dit vind ze wel prima, maar kan er niet in slapen nog steeds. Dus is puur om buiten haar slaapjes om te wandelen of boodschappen te doen.
Ik kan ook niet wachten om de zit dinges van de kinderwagen te kunnen gebruiken!
Gewoon in het zitje plat leggen. Mijn oudste lag daar met 3 maanden ook in ...
Dit heb ik ook gedaan met mijn oudste die met 4 maanden niet meer in de reiswieg paste (easywalker harvey 2). Mijn dochter past nu met 4 maanden ook bijna niet meer in de reiswieg, maar zij ligt met opgetrokken beentjes dus dat gaat waarschijnlijk nog wel even. Anders gaan we weer voor de opvolgstoel maar dan helemaal plat.
Ik heb dit laatst besproken met kinder fysio en die zei ook met sommige kindjes ontkom je er niet aan om ze eerder dan dat ze zelf rechtop kunnen zitten uit de kinderwagen bak haalt en ze in het zitje zet. Wel zoveel mogelijk plat laten liggen ivm rug/ruggenwervels
Ik heb dit laatst besproken met kinder fysio en die zei ook met sommige kin ...
Mijn fysio gaf aan dat je dit eigenlijk niet moest doen omdat ze dan bepaalde stappen gaan overslaan in het zelf recht overeind komen dat ze ook gebruiken om te kruipen bijv.
Geen idee waar de waarheid ligt 🤷🏻♀️