10 Reacties

4 maanden geleden

Dit klinkt heeeel erg als ons 1e kindje 🤣 die is nu 3,5 en nog altijd heel ondernemend en nieuwsgierig. Onze 2e heeft ook wel die nieuwsgierigheid (wil als hij wakker is ook het liefst tegen je schouder aan en lekker rondkijken of op schoot "zitten") maar is wel een stuk rustiger/meer tevreden dan onze 1e.

4 maanden geleden

Reactie op Marenne

Dit klinkt heeeel erg als ons 1e kindje 🤣 die is nu 3,5 en nog altijd heel ...
Wat hebben jullie met de eerste gedaan om het een beetje haalbaar ook voor ons te maken? 😅 Ik sta er eigenlijk echt van te kijken want in mijn buik was ze meeeeega rustig.

4 maanden geleden

Reactie op Marenne

Hier precies hetzelfde!

4 maanden geleden

Reactie op Marenne

Hier precies hetzelfde haha. De oudste kon geen 5 minuten in de box liggen want dan werd ze boos. Rechtop wilde ze, de wereld zien, dingen ondernemen! Heel pittig hoor. Het werd wat minder toen ze kon zitten en kruipen, ze kon ineens zelf dingen ondernemen. De tweede is wat dat betreft een stuk relaxter, die kan zich in de box/op het speelkleed heerlijk vermaken met rond kijken.

4 maanden geleden

Oh dit klinkt precies als onze dochter. Zij is nu bijna 1,5 en nu is ze de vrolijkheid zelve. Zij huilde ook 4-6 uur op een dag en mochten alleen wandelen met haar. Op de arm in een bepaalde positie. Pas toen zij meer zelfstandig kon, kruipen-lopen-praten-rollen toen pas ging haar frustratie weg.

4 maanden geleden

Ja herkenbaar van de eerste. Wij kregen oefeningen van de fysio om zijn spieren te trainen en hem zsm te leren omrollen. Zodat hij meer regie kreeg over z’n eigen lichaam. Daarnaast was een duidelijk ritme belangrijk. Slapen is slapen, dus in prikkelarme omgeving als het slaaptijd was. Gordijnen dicht, verhaaltje lezen en in bed. Krijsen natuurlijk. Even troosten en weer terug in bed. Uren heb ik naast zijn bedje gezeten, maar met een half jaar had ik een superslaper. Succes! Het is pittig 🥵

4 maanden geleden

Klinkt mij ook als sprong 2! De oei ik groei app heeft hier een informatieve video over. Ze gaan kleuren en patronen ontdekken en kunnen eindelijk hun zicht focussen op 1 punt. Zij raden aan om er idd op uit te gaan en ze alles te laten zien en ontdekken! Veel kleuren, patronen en jouw gezicht aanbieden

4 maanden geleden

Heb je een wipstoeltje? Anders raad ik die heel erg aan. Onze dochter is ook heel nieuwsgierig en dol op rondkijken. Van daaruit kan ze lekker op haar gemakkie alles observeren. Als ik bijvoorbeeld aan het koken ben volgt ze me met haar ogen en de hond die langsloopt vindt ze ook erg interessant. Bij die van ons hangen er ook van die speeltjes aan op een boog voor haar en die begint ze nu ook steeds interessanter te vinden

4 maanden geleden

Reactie op Vera_Leeuw

Heb je een wipstoeltje? Anders raad ik die heel erg aan. Onze dochter is oo ...
Ja wij hebben zo’n schommeltje zegmaar, beetje het zelfde. Dit vind ze alleen leuk wanneer je er echt bij blijft en blijft praten tegen haar of wanneer de tv aan zet. Ik zet dan op YouTube zwart wit tv voor baby’s aan. Vind ze geweldig, gaat ze lachen en ‘kletsen’. Maar ik doe dit zo min mogelijk en echt alleen in de ochtend, niet avond, zodat ze niet overprikkeld raakt.

4 maanden geleden

Reactie op CiskaK

Klinkt mij ook als sprong 2! De oei ik groei app heeft hier een informatiev ...
Klopt ja, ik heb deze app ook en je merkt heel goed dat ze in deze sprong zit. Sprong 1 was ook zo duidelijk. Vind het nog steeds apart 😂