20 Reacties
één maand geleden
Zo Herkenbaar, ik heb dit ook. Hoelang is het geleden dat je de keizersnede hebt gehad?
één maand geleden
Ik heb het niet zo heftig als dat jij het voelt. Maar ik merk wel dat met “meer inspanning” lees stukje lopen/ zwaarder tillen ik aan het eind van de dag wel pijn heb bij mijn litteken. Ook ben ik wel snel vermoeid. Hoe was je hb na de operatie? Misschien nog een keer na laten meten ivm duizeligheid misschien komt dit wel van een te laag hb.
één maand geleden
Pfoe wat jij noemt heb ik allemaal niet zo zeer. Ik merk alleen dat ik wat last heb wanneer ik op mijn buik op de grond lig om met mijn dochtertje te spelen of wanneer ik heel de dag veel gelopen heb (werk op een baby groep dus de nodige stappen worden wel gemaakt en 20 x daar de trap op en af). Ook wanneer ik ongesteld moet worden vreselijk veel pijn aan de wond. Maar verder eigenlijk geen last van..
Goed dat je inderdaad naar een arts gaat want zoveel pijn als dat jij omschrijft hoor je denk ik niet meer te hebben 🫣
één maand geleden
Sneller duizelig heb ik trouwens ook, maar wel alleen in de ochtend wanneer ik nog slaperig ben en naar mijn dochtertje haar kamer moet lopen om tutje terug te geven.
één maand geleden
Ik ga morgen ook bellen na de gynaecoloog, bij mij is het nu 3,5 maand geleden. Sinds ik aan het werk ben, worden de klachten erger! Medicatie helpt ook niet!
één maand geleden
Reactie op Jessara
Misschien kan je voor een massage van littekenweefsel gaan. Gericht op vrou ...
Die heb ik gehad en dry needling behandelingen. Het maakt inderdaad het litteken rustiger. Eerst harde bulten die gingen mooi weg. Alleen geen effect op de klachten helaas.
één maand geleden
Reactie op Naomi van Dijk
Zo Herkenbaar, ik heb dit ook. Hoelang is het geleden dat je de keizersnede ...
Ruim 4 maanden. Ik moet volgende week weer werken en ik zou echt niet weten hoe! Ik kon na 10 weken pas weer 5 min lopen en sinds dien ben ik echt aan het aankloten. Vooral nu je steeds meer ‘moet’ doen lijkt het alleen maar slechter te gaan en meer klachten. Ik slaap ook met pijnstillers omdat de pijn mij wakker maakt. Niet alleen op de wond maar ook heupen en rug, zij. Mijn hele romp lijkt last te hebben van de keizersnede.
één maand geleden
Ik heb zelf gelukkig, op wat jeuk na toen het kouder was, totaal geen klachten meer. Maar ik zou als ik jou was eens contact opnemen met de huisarts. Of Google eens op Cesarean Scar Disorder (CSDi) misschien dat je daar wat klachten van herkend, huisartsen zijn hier zelf nog niet altijd mee bekend ;)
één maand geleden
Reactie op Jansje90
Ruim 4 maanden. Ik moet volgende week weer werken en ik zou echt niet weten ...
Ik heb echt precies dezelfde klachten. Heb je ook een spoed keizersnede gehad? Ik heb heel erg last van de pezen aan de uiteinde van het litteken. Alsof er met mensen in wordt gestoken. Soms zo erg dat ik niet meer kan zitten/ liggen/staan ervaar met lopen minder pijn. Ik probeer toch elke dag een stukje te wandelen en probeer 1x in de week baantjes te zwemmen! Sporten zit er voor mij ook nog niet in, ik ga ook 1x per twee weken na de fysio.
één maand geleden
Reactie op Jansje90
Tijdens menstruatie voelt het ook echt alsof ik met een enorme steen in mij ...
Ja dat heb ik ook inderdaad! Het is niet zo zeer het litteken zelf wat zeer doet maar echt binnenin. Maar ze zeggen ook dat die wonden ook nog open zijn hè vanbinnen, dat heeft veel langer de tijd nodig. Vandaar dat je ook niet binnen een jaar zwanger mag worden, denk ik dan (dat dat de reden is) 🤷🏼♀️ Maar de keizersnee voel ik inderdaad ook nog wel ja, meisje is inmiddels 4,5 maand
één maand geleden
Reactie op Naomi van Dijk
Ik heb echt precies dezelfde klachten. Heb je ook een spoed keizersnede geh ...
Klinkt gek maar het voelt beetje als een opluchting dat iemand de klachten herkent. Ik loop er zo tegen aan van hoe kan dit toch? Waarom gaat het herstel niet vooruit? Ik ga ook wekelijks naar de bekkenfysio maar we komen echt niet meer verder. Ze raadt me nu osteopaat aan. Donderdag ga ik even naar de huisarts om met haar te bespreken of dit kwestie is van geduld of dat je er wat mee moet.
Ik heb ook van die erge pijnen maar ook erge druk alsof mijn onderbuik volloopt met iets heel zwaars. Ik hou dan ook echt mijn buik vast alsof ik het moet optillen. En kan dan niks anders meer dan liggen en wachten tot het voorbij is. Ik had me wel voorbereid op lang herstel maar moet zeggen dit was niet wat ik me had kunnen voorstellen.
één maand geleden
Reactie op KleineFreek24
Ja dat heb ik ook inderdaad! Het is niet zo zeer het litteken zelf wat zeer ...
Pfoe.. ik zou er inderdaad echt niet aan willen denken dat deze buik weer zwanger moet zijn in deze staat. Ben wel benieuwd eigenlijk hoe het er nu van binnen aan toe is betreft de wond. Mijn litteken van buiten is ook nog steeds erg rood en vers.
één maand geleden
Reactie op Jansje90
Pfoe.. ik zou er inderdaad echt niet aan willen denken dat deze buik weer z ...
Heb ik ook ja! De ene keer is mijn litteken ook dikker dan de andere keer en de ene keer gevoeliger dan de andere keer. Ik durf dat lijntje ook nog niet goed overheen te gaan met m’n scheermes 🤭🤣
één maand geleden
Hier ook! Ik voel me soms echt 100 jaar oud. Wat een ellende zo'n keizersnede.. hier ook 4,5 mnd geleden.
Moe, rugpijn, littekenpijn, duizeligheid en even lekker wandelen is er niet bij..
Met de menstruatie ook nog pijn inderdaad.
één maand geleden
Oh gelukkig ben ik dus ook niet de enige met klachten.
Bij mij is het vooral ontstaan wanneer ik weer ben gaan werken. Ondertussen zit ik weer voor de helft thuis aangezien werken gewoon niet lukt. (Werk in de kinderopvang)
Maar ik heb ook constant heftige buikpijn krampen en steken, trekt dan ook niet weg.
Ben al bij gynaecoloog geweest en zij vermoeden gewoon last van mijn bekkenbodem. Wel hebben ze vocht ophopingen gevonden in baarmoeder maar ze vermoeden niet dat de pijn daar vandaag komt. Bij de bekken fysio hebben ze geconstateerd dat de kleine bekkenbodem spier de irritatie geeft.
één maand geleden
Ik loop bij een osteopaat voor mijn litteken! Ben nu 1x geweest en voelde meteen verbetering, het was namelijk aan 1 kant best wel verdikt en had ook druk op mijn blaas daardoor! Heeft ze allemaal aangepakt , moet over 2 weken weer heen en dan gaat ze het verder behandelen. Maar wel erg veel verbetering al na 1x dus zou dat zeker aanraden!