9 Reacties
één maand geleden
Ik zou investeren in wat wol als basislaag. Dilling heeft dit weekend een hele goede sale. Met wol als basislaag, ook bv als romper in de slaapzak, weet je zeker dat je baby eigen lichaamstemperatuur mooi reguleert. Dilling rompers verkopen ook goed door op vinted als de kleine eruit is gegroeid. Voor buiten heb ik een jasje van engel (kan ook cheaper via vinted) en een wollen kinderwagenpak (via de dilling sale).
Over welke slaapzak is beetje moeilijk adviseren want je moet kijken naar de temperatuur in de slaapkamer en die is bij iedereen anders. Zou een tog schema aanhouden en wel even letten dat je kindje niet op de tocht van bv een ventilatierooster ligt.
één maand geleden
Lastig he, vind ik ook.
Ik kijk naar wat ik zelf aan heb, en kleed haar dan ongeveer hetzelfde. Voel regelmatig in haar nekje. Ik heb het gauw warm, maar zij is nog eerder warm lijkt het.
Gisteren hebben we in de regen gewandeld. Toen had ze een joggingsetje aan met daaronder een spaghettiband romper. Verder alleen een lakentje en de windstopper van de kinderwagenbak. Dat was warm genoeg, ze voelde lekker warm aan.
De regenhoes zat ook nog om de wagen.
In de nacht hangt het ervan af of je met het raam open slaapt of niet. Wij hebben het raam open en de 3 tog slaapzak met boxpakje (lange mouw en voetjes) eronder is nu al te koud. Dus vannacht had ze ook nog een dekentje over. Krijg vandaag de Puckababy 4 seizoenen binnen, die schijnt warmer te zijn. In de nacht was het denk ik zo'n 13 a 14 graden in de slaapkamer.
één maand geleden
Reactie op T8998
Lastig he, vind ik ook.
Ik kijk naar wat ik zelf aan heb, en kleed haar da ...
Ik heb overigens altijd haar slofjes mee in de luiertas, dat scheelt ook een hoop. Van die slofjes met klittenband van Lodger (ze zijn er ook van andere merken), die kan ze niet van zich af trappelen.
één maand geleden
Ik denk dat het veel verschilt per baby. Onze dochter draagt nu overdag een lange mouw romper en een shirt met lange mouwen erover. In de kinderwagen een dekentje over de beentjes. Heb het met korte mouwenromper ook geprobeerd maar dat vond ze echt te koud al.
In de nacht heeft ze een 2.5 TOG slaapzak aan met lange mouwenromper eronder, maar het is dan ook wel koud bij ons op de kamer (denk zo’n 17/18 graden). Overdag heeft ze in bed haar kleren van die dag aan met een 0.5 TOG slaapzak erover zonder mouwtjes is dat.
Overigens zou ik in de nacht graag het raam opendoen, maar dat is voor haar echt te koud. Hoe doen anderen dit? Toch nog een deken erover dan?
één maand geleden
Reactie op Babymees
Ik denk dat het veel verschilt per baby. Onze dochter draagt nu overdag een ...
Ik heb 2 ramen open in de nacht, dus gedurende de nacht koelt het af. Overdag staan de ramen ook open, zodat het gelijk al lekker fris is. Ik check als ik zelf naar bed ga hoe warm ze aanvoelt en trek dan evt nog sokjes aan of doe dan al een dekentje over. Als ze rond 2 uur weer komt voor de bv, dan leg ik een extra dekentje over haar als ze koud aanvoelt. En dat check ik weer de voeding erna. Soms kan er dan weer 1 af.
Vandaag heb ik de puckababy 4 seizoenen binnen gekregen. Dat is een warmere slaapzak die ook wordt gebruikt voor kindjes die buiten slapen. Dus dat is straks van de winter denk k lekker. En voor nu is de herfstlaag lekker.
Ook heb ik van wol een romper, sokjes en legging klaarliggen voor als het straks nog kouder wordt.
Puckababy heeft trouwens dit weekend 20% korting met de code FAMILY20
Net als Dilling, hebben ook dit weekend korting (40%)