13 Reacties
4 maanden geleden
Ik ga er even van uit dat je van 's ochtends tot 's avonds/'s nachts weg zal zijn?
Dan zou ik de zakjes de avond voordien in de koelkast leggen, dan zijn ze normaal gezien 's ochtends wel ontdooid en kan je voor je vertrekt de zakjes samengooien in flesjes tot de juiste hoeveelheid en zo de voedingen voor de hele dag al klaarzetten voor de oppas. Vanaf het moment dat de melk volledig ontdooid is, is ze in de koelkast nog 24u houdbaar.
Ik zette zelf altijd een voeding meer klaar dan in principe nodig is. Stel je bent later dan verwacht terug of je kindje komt die dag sneller voor voeding, heb je toch wat klaarstaan.
Succes! 😊
4 maanden geleden
Je zou de avond van te voren inderdaad het uit de vriezer kunnen halen en dan in de koelkast kunnen plaatsen. Je kan dan alles samenvoegen en later uitvullen of dus zelf verdelen in flesjes. Wanneer het op kamertemperatuur is geweest of is opgewarmd dan kan je het niet terug in de koelkast of vriezer stoppen
4 maanden geleden
Vanaf het moment dat de melk volledig ontdooid is, is het nog 24 uur houdbaar in de koelkast. Mocht je kindje een flesje niet volledig leegdrinken kan deze direct weer in de koelkast en mag binnen diezelfde 24 uur nog één keer opgewarmd worden. Je mag de melk van verschillende kolfbeurten bij elkaar in een flesje doen om zo de goede hoeveelheid te krijgen.
4 maanden geleden
Reactie op mama2kindjes
Vanaf het moment dat de melk volledig ontdooid is, is het nog 24 uur houdba ...
Wat ik heb geleerd is dat je het niet terug in de koelkast mag doen. Zeker niet als er ook al uit gedronken is. Als er al van gedronken is dan wordt de houdbaarheid vele malen korter
4 maanden geleden
Reactie op Dotje22
Wat ik heb geleerd is dat je het niet terug in de koelkast mag doen. Zeker ...
Volgens de lactatiekundigen in de fb groep 'borstvoedingsforum' mag het wel. LLL geeft aan volgende voeding weer gebruiken, niet een exacte tijd. Vandaar dat ik idd altijd de volgende voeding daarvoor aanhoudt en max 24 uur.
4 maanden geleden
Reactie op mama2kindjes
Volgens de lactatiekundigen in de fb groep 'borstvoedingsforum' mag het wel ...
Nog even verder gezocht. Belgische LLL spreekt ook over 24 uur.
https://lalecheleague.be/bewaren-en-opwarmen-van-moedermelk/
Zie 'wat met restjes?'
4 maanden geleden
Reactie op Essie17
Ik zou per voeding uit de vriezer pakken. Als je de zakjes even in heet wat ...
Dankje! Ze gaan naar het huis van de oppas toe dus dat is dan weer net onhandig. Klopt wel dat ik nu lastiger kan inschatten hoeveel precies nodig..
4 maanden geleden
Reactie op MomOfTwo94
Ik ga er even van uit dat je van 's ochtends tot 's avonds/'s nachts weg za ...
Dankjewel! Ik ga ook zeker iets teveel klaarzetten, goede tip.
4 maanden geleden
Reactie op Dotje22
Je zou de avond van te voren inderdaad het uit de vriezer kunnen halen en d ...
Duidelijk, bedankt :)
4 maanden geleden
Reactie op mama2kindjes
Nog even verder gezocht. Belgische LLL spreekt ook over 24 uur.
https://la ...
Bedankt voor de moeite!! Fijn dat je het even hebt opgezocht :)