Goedemorgen dames,
Sinds gisteren is het me opgevallen dat ik kleine rode bultjes rondom mijn navel begin te krijgen. (Momenteel 31 weken zwanger). De bultjes lijken nu vanochtend erger en roder te zijn en het begint licht te jeuken. Ik smeer wel dagelijks vanaf het begin mijn buik in met Welada zwangerschap body butter in om de huid soepel te houden. Is dit voor jullie een herkenbaar verschijnsel en zijn er tips wat ik er tegen kan doen?
De bultjes heb ik niet maar wel het gevoel van droge huid en jeuk. Ik smeer inmiddels 3 keer per dag met bio-oil en dat voelt wel prettig... Dus misschien iets vaker smeren?
Het kan een reactie zijn op de weleda, ookal gebruik je het sinds begin (lichaam doet rare dingen 馃ゴ). Ik zou zelf het ff niet gebruiken, kijken of de bultjes afnemen. Tot die tijd zou ik sowieso niks smeren, en als t erger wordt contact opnemen met de huisarts. En koelen tegen de jeuk werkte bij mij goed (ik had last van contactallergie).
Misschien inderdaad even stoppen met weleda en starten met cetomacrogol creme of koelzalf. Daar zit verder niets in een schrijft en huisarts vaak voor bij huidproblemen. Je kunt het zelf kopen bij de apotheek
Dankjewel voor de reacties dames! Na overleg met de verloskundige en de huisarts is het vermoeden dat het PUPP is. Advies is inderdaad om goed in te vetten met cetomacrogol of lanette cr猫me 馃槉