22 Reacties

vorig jaar

Aryana druppels misschien

vorig jaar

Kamillethee laten afkoelen en erop doen als je plast schijnt te helpen ik moet nog bevallen dus spreek niet uit ervaring

vorig jaar

Wat leuk! Ik ben ook zaterdag bevallen! Volgens mijn kraamzorg helpt camille thee inderdaad..

vorig jaar

Bij de vorige ging ik plassen onder de douche. De zure urine loopt dan meteen weg en je kan het voorzichtig schoonspoelen met een indirecte waterstraal. Ik moest de eerste dagen ook zelf catheteriseren omdat ik niet kon plassen, dus de douche was met name omdat staand plassen wel ging. Maar het hielp dus ook voor de andere pijntjes :)

vorig jaar

Ik heb hetzelfde gehad 2 weken geleden! Wat bij mij hielp Arnica druppels! Kun je bij de Kruidvat halen. Helpt tegen de zwelling! En daarnaast vsm zalf calendulan. Dit moet je smeren als de zwelling minder is. Heb nu na 2 weken geen last meer!

vorig jaar

Reactie op sarahyade

Ik heb hetzelfde gehad 2 weken geleden! Wat bij mij hielp Arnica druppels! ...
Je hebt hier ook tabletjes voor doet ook wonderen die raadde mijn kraamvrouw echt aan!

vorig jaar

Reactie op FBMOP16

Je hebt hier ook tabletjes voor doet ook wonderen die raadde mijn kraamvrou ...
Jaa dit hielp ook echt. Top spul!

vorig jaar

Ik hield van een nat washandje tegen de scheurtjes aan. Dan kon de urine daar niet komen, dat deed echt wonderen

vorig jaar

Is er iemand die ervaring heeft met kamilliethee?

vorig jaar

Reactie op Saar1705

Ja, bij mijn eerste kindje tijdens het plassen steeds gespoeld met lauwe kamille thee. Ik had een thermoskan hete thee staan en dat mengde ik dan in een spuitflesje met wat koud water tot een fijne temperatuur. Werkte perfect en ga ik weer doen als dit kindje geboren is.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

vorig jaar

Reactie op Saar1705

Ik heb bij mijn eerste bevalling een tweede graadsruptuur gehad en op mijn 20e aan mijn vagina geopereerd. Bij de een met water en kamille druppels gespoeld en de ander niet. Merkte totaal geen verschil. Het plassen blijft de eerste dagen gewoon horror, het enige wat een beetje verlichting gaf was spoelen met een kan water op kamertemperatuur en genoeg water drinken zodat de urine verdund wordt.

vorig jaar

Reactie op Lerochka

Aryana druppels misschien
Dit is voor mij na 2 bevallingen echt een uitkomst geweest! Verkoelend, desinfecterend en helpt ook qua genezing. Ik ben fan. En daarnaast idd plassen onder de douche of tegelijk met spoelen.

vorig jaar

Je kan via de huisarts (of zelfs via Bol.com) lidocaine zalf krijgen. Dat verdoofd de boel eventjes. Zelf durf ik het allemaal niet aan te raken beneden dus ga gewoon afwachten. Maar ze gaven wel aan dat dat een optie is!

vorig jaar

Reactie op Leannah

Je kan via de huisarts (of zelfs via Bol.com) lidocaine zalf krijgen. Dat v ...
Idd aanraken doet ook al zeer.. droog deppen ook..

vorig jaar

Ik ben nog niet bevallen, maar heb dit wel in huis. Schijnt ook fijn te zijn: https://www.weleda.nl/product/calendula-spray-gA20569

vorig jaar

Reactie op Tsu

Wat leuk! Ik ben ook zaterdag bevallen! Volgens mijn kraamzorg helpt camill ...
Gefeliciteerd

vorig jaar

Bij mijn vorige bevalling had ik een subtotaalruptuur en heb toen de eerste vijf dagen alleen maar onder de douche geplast. Het is een beetje gedoe, maar het werkt wel. Voor de dagen daarna had ik een draagbaar bidet aangeschaft. Ik vond het zelf niet heel handig, maar misschien jij wel!

vorig jaar

Wat bij mij goed heeft geholpen is de wondjes echt de tijd geven om aan de lucht te laten drogen. Dus meerdere keren per dag even op bed liggen op een celstofmatje en geen dekens erover heen. Om het herstel te bevorderen. En spoelen met lauw water en een peribottle...

vorig jaar

Ik herken het van na de eerste bevalling.. doet inderdaad zeer. Ik had meerdere kleine scheurtjes in de labia. Zie de meeste tips hier onder al staan: Spoelen met lauw water tijdens plassen. Plassen onder de douche. Koud washandje. Laten drogen aan de lucht Gaat echt snel beter worden! Zijn slijmvliezen en die helen gelukkig snel. Wel wil ik je meegeven als je gehecht bent laat ze eruit halen, heb ik meer last van gehad de vorige keer dan dat het heeft geholpen qua genezing.
Ook tussendoor echt veel water drinken, dan is je urine veel minder geconcentreerd. Helpt echt!