230 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op Pippa90
Hoe gaat het inmiddels met iedereen? Zijn er al baby’s van dit kletsgroepje ...
Hier nog geen baby ❤️ Echt de laatste loodjes, nu 37+2… alles wordt wel wat zwaarder en ik heb vooral last van pijn in liezen en schaambot. Ik waggel echt behoorlijk. Verder eerste kindje dus ik ben zo blij dat ik zo heerlijk rustig aan kan doen. En nesteldrang heb ik ook niet zo, die poetsdrang die ik hier vaak zie. Hele huis soppen doe ik niet aan 🥱 Ik kan dat niet opbrengen haha. Verder lijkt de baby genoeg ruimte te hebben en wordt er genoeg getrappeld en gedraaid.
6 maanden geleden
Ik ben vandaag 37+5. Ik merk zoo erg dat ik echt heel slecht slaap. Hebben jullie dit ook? Hoe los ik dit op, want ik ben wel echt ontzettend moe, maar slapen lukt gewoon echt slecht.
Daardoor word ik ook mega prikkelbaar, en krijg ik minder gedaan overdag dan dat ik zou willen. Iemand tips?
6 maanden geleden
Vandaag 38 weken en alles is nog rustig en normaal! En mega spannend dat het nu echt mei is, nu komt het wel heel dichtbij...
6 maanden geleden
Hier nu 37+4 en ook nog veilig in mijn buik. Wel een hoop gerommel, onwijs slechte nachten en een lijf wat het heel zwaar heeft. Maar heb in tegenstelling tot eerdere weken sinds een dag of twee sterk de wens dat ze nog even blijft zitten. Als ze komt, betekent het dat m’n dreumes nooit meer alleen is en door alle hormonen heb ik het daar nu ineens nog een stuk moeilijker mee dan ik al had 😅 dus hoop nog even lekker wat een op een daagjes mee te pakken. Én, enigszins tegenstrijdig, hoop ik ook nog even wat verlofdagen mee te pakken waarop hij op de opvang is, zodat ik ook nog heel even toe kom aan tijd voor mezelf.
6 maanden geleden
Reactie op aj205a
Ahhhh wat fijn en bijzonder! Gaat het goed met jullie? ❤️
Ja het gaat gelukkig heel goed, de kleine woog maar 2538 gram. Net genoeg om wel naar huis te mogen en niet in ziekenhuis voor controles te blijven. Eerste nacht veel moeite om warm te blijven maar inmiddels kan hij het heel goed zelf. Drinkt ook goed aan de borst en is vandaag zelfs al terug op geboortegewicht! En ik voel me ook al vrij fit, is denk het voordeel van zo'n kleintje dat ie er makkelijk uit kan 😅
6 maanden geleden
Reactie op Aaa2021
Hoe is de bevalling gegaan en was je er helemaal klaar voor
Op de bevalling kijk ik goed terug. Het begon met vruchtwater verlies, waarna al snel de rugweeën begonnen. Al met al heeft de gehele bevalling 19 uur geduurd. Ik had nog niet alles zoals ik dat zou willen, maar dat is uiteindelijk helemaal goed gekomen!
6 maanden geleden
Hoi! Hoe is het hier met iedereen? Allemaal de 37 weken aangetikt hè, toch wel een mijlpaal vind ik!
De hele zwangerschap horen we al dat we verhoogde kans op vroeggeboorte hebben maar de kleine zit gelukkig nog lekker in mn buik. Ben wel echt constant bezig met wanneer de baby komt.. morgen? Over 3-4 weken? Haha zo’n bijzondere periode dit. Ben heel benieuwd hoe jullie het ervaren! Zelf overigens 22/5 uitgerekend.
6 maanden geleden
Ik voel me net een waterballon, ik hou zooo veel vocht vast dat mijn vingers er pijn van doen en ik echt kenkels heb.
Bij mijn oudste ben ik met precies 37 weken bevallen dus had ik dit wachten helemaal niet, nu ben ik 38+1 weken zwanger, en ik heb ook oefenweeen die ik bij mijn oudste niet had. Het is goed zolang hij goed zit hoor- maar als hij er klaar voor is mag hij ook echt wel komen, ik ben er met momenten in ieder geval wel echt klaar mee.
6 maanden geleden
Vannacht zijn spontaan mijn vliezen gebroken, maar heb nog niet echt weeën gehad (een paar die ongeveer 10 seconden duurde denk ik). 17 mei uitgerekend en had het niet nu al verwacht! Wat is dit spannend.. 🥰
Het lekken van vloeistof is wel wat minder relaxed 😅, maar ik heb nu zo'n Tena broekje aan en dat werkt best goed eigenlijk. Waren eigenlijk voor na de bevalling, maar doen nu al prima dienst haha, kan ze aanraden!