173 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op Leannah
Klopt! Ja ben toch bang voor de heftige pijn.. dat ik het niet trek en in p ...
Vooral aan geven dat je hiermee zit, daarnaast heb je vaak, niet ineens heftige pijn, en is er gelukkig medicatie voor, als je het echt niet trekt..
Tips, zoveel mogelijk als dit kan blijven lopen/bewegen zo kun je verschillende houdingen aannemen om te kijken hoe jezelf het prettigste de weeën kan opvangen..
Ook door het lopen werkt de zwaartekracht goed mee ipv dat je steeds gaat liggen.. al werkt dit voor ieder weer anders natuurlijk
6 maanden geleden
Ha!
Wat leuk dat dit topic loopt.
Morgen (24-4) ben ik 38 wk maar aangezien het nu al avond is, reken ik mezelf rijk 🤣
Ik heb lichamelijk opeens een opleving maar toch kijk ik er ontzettend naar uit ons meisje te ontmoeten.
We hebben al een lief jongetje rondwandelen van 16 mnd.
Zoals velen hier schrijven ben ik vooral echt zo benieuwd naar wanneer ze komt. Het zou me rust geven als iemand een glazen bol heeft, maar helaas.
Mijn vorige bevalling begon rustig aan zonder voortekenen dus ik wacht rustig af.
Echter nam de pijn langzaam toe en mijn ontsluiting vorderde niet. Toen voor een ruggenprik gegaan en dat heel goed ervaren.
Dat is dus mijn tip. Zet door zolang je kan en wil, maar wees ook lief voor jezelf als het genoeg is geweest. Door welke reden dan ook (pijn of moe, etc).
Succes dames met de spanning en de laatste loodjes en ik kijk ernaar uit jullie aankondigingen te lezen!
6 maanden geleden
Hi hi. Hier ook zwanger van de tweede kleine man. Ons zoontje is nu ook 16 maanden. Ik moet zeggen dat ik momenteel niet veel klachten heb. Ik heb er gewoon onwijs veel zin in en kan niet wachten. Ben nu 37 + 3 weekjes.
De kleine is nog niet ingedaald en heb het gevoel dat hij het ook wel lekker vindt in mn warme buik haha. Dit terwijl mijn oudste zoon met 36 weken is geboren met vroegtijdig gebroken vliezen. 1,5 dag met weeën gezeten en daar was die uiteindelijk dan! Dus ben erg benieuwd naar deze bevalling en wanneer de kleine man dan komt. Volg graag jullie verhalen 🥰
6 maanden geleden
Hoi! Ik ben ook zwanger van ons tweede kindje (of eigenlijk derde, een jaar geleden een miskraam gehad met 12 wk). Zit al sinds nov thuis met HG en dat is best pittig. De laatste weken ook veel kwaaltjes als slecht slapen, harde buiken, steken rond de liezen... Maar ik zou het niet erg vinden als ze nog een paar weekjes blijft zitten. Misschien gek, maar ik kijk erg uit naar de bevalling. De pijn is natuurlijk niet prettig, maar het is echt zo'n magisch moment! Ik hoop thuis te kunnen bevallen, er staat al een bed in de woonkamer klaar 😊
6 maanden geleden
Reactie op ipnvdb
Dat had ik bij de eerste ook maar voor mij was de ruggenprik echt de oploss ...
Thanks! Ik denk inderdaad dat ik daar dan ook voor ga.
Alsnog spannend of het dan allemaal lukt en hoe snel het gaat, maar heb er ook heeeeel veel zin in dat het achter de rug is
6 maanden geleden
Hoi allemaal, hier nu 37+2, onze kleine meid was met 35 weken naar stuit gedraaid maar nu gelukkig weer terug. M'n klachten gaan redelijk goed al komen de momenten dat ik het zat wordt wel steeds wat vaker. Ik heb het gevoel dat ze eerder komt, maar volgens de verloskundige zegt iedere 1e moeder dat. Ik ben benieuwd. Hoop niet enorm over tijd te gaan lopen 😉 leuk om allemaal "gelijke"datums te zien.
6 maanden geleden
Ik merk dat ik het ook lastig op mij af kan laten komen, ondanks het mijn tweede kindje is.
Rationeel snap ik/ begrijp ik dat men er weinig invloed op heeft wanneer je kindje komt.
Én toch denk ik steeds dingen als: zal ik dadels gaan eten? Moet ik veel wandelen? Of juist fietsen?
Of veel rusten en slapen? Maar dan lig ik weer plat en dat is niet goed voor de zwaartekracht.
Pfff hoofd doe eens rustig.
6 maanden geleden
Hier nu 37+3. M'n moeder vroeg gister of ik genoot van het zwanger zijn, want zij vond het toen zo heerlijk. Moet zeggen dat ik eigenlijk niet kan wachten om gewoon die kleine meid in m'n armen te hebben! Geen trappen meer tegen m'n blaas, niet meer waggelen door de kamer en niet meer die oneindige rugpijn 😅.
Desondanks kijk ik ook niet heel slecht terug op de zwangerschap hoor. Maar laat die bevalling maar komen! 💪🏼
Succes met de laatste loodjes iedereen! 🩷🩵
6 maanden geleden
Ondertussen 37 weken zwanger en het gaat nog steeds heel goed, lichamelijk en mentaal. Ondanks dat mag de baby best wel eerder komen dan nog drie weken. Het is voornamelijk onrustig nu je weet dat het elk moment kan gebeuren.. Heel irritant, want ga je wel nog het huis uit, blijf je thuis cocoonen?
6 maanden geleden
Reactie op GillyZidane
Hoi allemaal, hier nu 37+2, onze kleine meid was met 35 weken naar stuit ge ...
Haha, hier precies hetzelfde! Ook ik heb het gevoel dat de kleine eerder gaat komen, en mijn verloskundige zei precies hetzelfde 😂. Haar tip: ga er maar vanuit dat ie tot 41 weken blijft zitten…
6 maanden geleden
Reactie op Lottttt1
Ondertussen 37 weken zwanger en het gaat nog steeds heel goed, lichamelijk ...
Precies dit!
6 maanden geleden
Hee dames! Hier nu precies 38 weken zwanger vandaag. Leuk om jullie ervaringen te lezen. Allemaal heel verschillend. Ik heb sinds twee weken verlof en alles gaat best goed met mij en met de kleine. Slapen gaat wel al een aantal weken moeizaam, veel tussendoor wakker en geen fijne lighouding kunnen vinden in bed ondanks het zwangerschapskussen. Alle voorbereidingen klaar in huis en dat geeft wel rust. Babykamer klaar en gisteren de box in de woonkamer op gezet. Is er eigenlijk iets van een gezellig app groepje met de dames die tussen 8 mei en 14 mei zijn uitgerekend? Of dames die in de buurt van Renkum/ Arnhem wonen toevallig? Zelf ben ik 8 mei uitgerekend van onze eerste jongen🩵💙
6 maanden geleden
Reactie op Demi97
Ik was 8 mei uitgerekend maaaar vorige week 16 april al bevallen😨😍😍😍
Gefeliciteerd!
Alles goed met jou en de kleine?
6 maanden geleden
Reactie op Demi97
Dankjewel!! Jaaa alles is goed. Nu na een kraamweekje heerlijk aan het geni ...
Gefeliciteerd!! Fijn dat het goed gaat met jullie 💖
Hier vandaag 38 weken en door allerlei troubles deze zwangerschap hebben we gisteren met de gynaecoloog besproken dat ik aanstaande zondag word ingeleid.
De baby doet het gelukkig nog goed in mijn buik , maar het is voor mezelf té vermoeiend aan het worden. Ben wel blij dat er met me wordt meegedacht, hoewel ik het evengoed spannend vind nu het in de buurt komt. Ben zo benieuwd hoe onze zoon van 2,5 met zijn broertje gaat zijn!!
Allemaal nog veel succes de laatste loodjes!
6 maanden geleden
Reactie op ikbenlindsay
Hier nu 37+3. M'n moeder vroeg gister of ik genoot van het zwanger zijn, wa ...
Ooh dit heb ik ook! 13 mei uitgerekend en ik kijk er zo naar uit! Ben er klaar mee & klaar voor! Gelukkig geen rugpijn maar wel pijnlijke bewegingen van de baby in mn buik en goede nachtrust is ver te zoeken 😵💫