173 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op Demi97
Dankjewel!! Jaaa alles is goed. Nu na een kraamweekje heerlijk aan het geni ...
Wauw van harte gefeliciteerd 🤩
Geniet ervan en succes in deze periode hihi.
We hadden dezelfde uitgerekende datum dus dit voelt voor mij nog erg abstract
6 maanden geleden
Hebben jullie het ledikantje al opgemaakt? Ik heb wel de co sleeper opgemaakt en daarover zakken gedaan zodat er geen stof opkomt. Maar twijfel over het bedje. Vind het heel leuk om op te maken want dan ziet de kamer er gewoon af uit, maar aan de andere kant de bevalling kan nog even duren en ze gaat waarschijnlijk ook niet gelijk in dr bedje.
Dus vind het ook weer zonde om op te maken en dat het gaat verstoffen haha. ( ik denk veel na )
6 maanden geleden
Reactie op qqww
Hebben jullie het ledikantje al opgemaakt? Ik heb wel de co sleeper opgemaa ...
Ik heb ergens gelezen dat opmaken van bedjes weinig nut heeft omdat de kraamzorg het ervanaf klauwt en opnieuw doet (met schoon beddengoed). Je kan dus beter schoon beddengoed klaarleggen zodat dit gedaan dan gedaan kan worden.
Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee, dit is m’n eerste zwangerschap dus het is echt van horen zeggen. Dus of het echt zo is, weet ik niet, misschien dat iemand anders hier wel ervaring mee heeft 😊
6 maanden geleden
Reactie op Jacquelinex93
Ik heb ergens gelezen dat opmaken van bedjes weinig nut heeft omdat de kraa ...
Aaah durf dit ook niet te zeggen. Ons zoontje kwam met 36 weken dus onze cosleeper etc had ik eerlijk gezegd nog niet opgemaakt. Momenteel wel gedaan omdat ik het gewoon heel leuk vond om te doen 😇
6 maanden geleden
Hallo allemaal 👋🏻. Hier zwanger van de 3e, uitgerekend op Hemelvaartsdag (9 mei). Heel benieuwd wanneer de kleine dame zich zal aandienen. Haar grote zus kwam met precies 40 weken en haar grote broer kwam prematuur met 34 weken. Morgen tikken we de 38 weken aan en ben echt zo nieuwsgierig 👀 de zwangerschap is pittig en een flinke rollercoaster maar straks hopelijk alles waard geweest 😊 meer dames uitgerekend voor 9/5?
6 maanden geleden
Reactie op SophiaMilia
Hallo allemaal 👋🏻. Hier zwanger van de 3e, uitgerekend op Hemelvaartsdag ...
Wat grappig! Ik ben ook 9 mei uitgerekend. Zus kwam met 40+3 en broer moest gehaald worden via keizersnede bij 30+5 omdat hij niet meer groeide in mijn buik.
Ben ook zooo benieuwd wanneer deze (geslacht onbekend) geboren wordt!!
6 maanden geleden
Reactie op SophiaMilia
Hallo allemaal 👋🏻. Hier zwanger van de 3e, uitgerekend op Hemelvaartsdag ...
Hoi, ik ben ook uitgerekend op 9 mei. Het komt echt dichtbij nu! Ik heb er zoveel zin in, om mijn eerste kindje te ontmoeten.
Begin januari voelde ik me wat anders, en had een beetje een opgeblazen gevoel in m'n buik. Dus besloten 'toch maar' een zwangerschaps test te doen. De zwangerschaps test zij 3 weken zwanger, leuk nieuws dus! 3 weken gewacht tot de eerste echo. Ongeveer een minuut lang was de vk aan het zoeken naar wat we dachten een maanzaadje. Toen was ze even stil en zij ik denk dat je verder bent dan jullie denken. Ze zat met de camera namelijk tegen het hoofdje van onze dochter te duwen! Toen bleek ik dus al bijna 6 maanden zwanger!
Na van de schok bekomen te zijn moest er snel en veel geregeld worden natuurlijk. Maar alles is er nu klaar voor, en ik kan niet wachten.
Het voelt als een korte tijd dat ik heb mogen genieten van de zwangerschap. Maar het is een hele mooie speciale tijd geweest.
6 maanden geleden
Reactie op qqww
Hebben jullie het ledikantje al opgemaakt? Ik heb wel de co sleeper opgemaa ...
Je kunt de bedjes opmaken omdat het er leuk uit ziet. Mijn ervaring is dat het weer met schoon beddengoed opgemaakt wordt als de baby er is. Het bedje waar het kindje vooral slaapt (ik denk de cosleeper) wordt sowieso vaak verschoont in de kraamweek.
Maar ik vind een kaal bedje ook niet leuk staan dus heb het gewoon opgemaakt en schoon beddengoed klaar liggen.
6 maanden geleden
Hoi dames,
Zijn jullie ook zo klaar met “wachten?” Ik ben 10 mei uitgerekend maar ben wel toe aan de bevalling. Dit had ik bij mijn eerste kindje helemaal niet. Nu echt het gevoeld dat hij eerder gaat komen. En ik heb ook al 3 dagen de hele dag door harde buiken en ook periodes met oefenweeen. Ik weet dat dit niks zegt over hoe lang het nog duurt. Maar hopelijk zet het snel door. Ik probeer maar te blijven denken dat de oefenweeen alvast voorwerk zijn.
6 maanden geleden
Reactie op Jacquelinex93
Ik heb ergens gelezen dat opmaken van bedjes weinig nut heeft omdat de kraa ...
Eerlijk, wij hebben het korte periode voor de uitgerekende datum opgemaakt en echt niet dat de kraamhulp.hier alles eraf heeft gehaald.. hoop dat dit eenmalig was qua verhaal dat je gehoort hebt..
Hier heeft de kraamhulp alles lekker gelaten zoals wij wouden en hebben gedaan.
Enige dat ik me kan bedenken is dat de kraamhulp heeft geholpen met het 'juist' opmaken van het bedje.. maar hier nooit alles in de was gedaan en nieuwe erop gelegd.
Tuurlijk een bedje kan iets van stof vangen..maar kom, een spik en span schoon bedje zonder vleugje stof bestaat toch niet..🙈
6 maanden geleden
Reactie op Lisetteeee
Eerlijk, wij hebben het korte periode voor de uitgerekende datum opgemaakt ...
Ik had me dus ingelezen en dacht dat het tegenwoordig slaapzak was.. en verder niets. Geen dekentjes enzo ivm de veiligheid.
Nu hoorde ik weer dat je wél lakens en dekentjes moet hebben 😅 snap er niets van dus hier is alles gewassen en ligt het los in de wieg klaar.. dan mag de kraamhulp me maar even vertellen hoe het nu moet hahaha.
6 maanden geleden
Reactie op Iris A
Hoi dames,
Zijn jullie ook zo klaar met “wachten?” Ik ben 10 mei uitgerek ...
Ja ik heb dit ook! 8 mei uitgerekend.
Bij eerste kindje geen voortekenen (40+2) maar nu af en aan "voortekenen". Op die dagen hoop ik telkens zó dat het doorzet.
Maar eerlijk is eerlijk, vannacht weer eens goed geslapen en geen krampen gehad dus vandaag sta ik er iets rustiger in.
En heeeeel stiekem vind ik een geboortedatum in april zo mooi 🤣🤣 geheel onbelangrijk ik weet het. Maar stiekem hoop ik dat ze dan nog voor mei komt 🤣🤣
6 maanden geleden
Hoi hoi,
Wat toevallig! Toch best veel als uitgerekende datum; 9 mei! Hier nog een. Zo benieuwd naar haar 💕 Denk dat ze nog wel even zit.
Laten jullie weten wanneer jullie kindjes geboren zijn?
Liefs