4 Reacties

vorig jaar
Wij hebben bij de babydump het advies gekregen om voor een wat dunner dekentje te gaan omdat ons kindje in mei wordt verwacht. We hebben twee dekentjes van Jollein aangeschaft. Die van Koeka vond ik wel prijzig en de meeste leken me erg warm voor die periode van het jaar
https://www.bol.com/nl/p/jollein-deken-ledikant-100x150cm-basic-knit-dekentje-baby-nougat/9300000005379924?referrer=socialshare_pdp_androidapp

vorig jaar
Mijn eerste kindje is in april geboren en toen waren er nog nachten rond het vriespunt en dagen rond de 20 graden. We hebben toen twee dekentjes gekocht: een dikke en een dunnere. Uiteindelijk hebben we ze allebei veel gebruikt de eerste maanden, zowel in de wieg als in de kinderwagen. Pas vanaf juni hadden we dat dikke dekentje echt niet meer nodig.
Het kan natuurlijk verschillen per jaar, maar mei kan nog wisselvallig zijn! En aan de andere kant: een extra dekentje heb je ook zo in huis als het nodig is 馃槉 Je kan het dus eigenlijk niet verkeerd doen!

vorig jaar
Ik had voor mijn eerste zowel dikke/dunne en ledikant/wieg gekocht. Uiteindelijk heb ik de ledikantdekens nooit nodig gehad, omdat ie toen al in een slaapzak sliep. Ik zou dus investeren in wat kleinere dekens voor in wieg/co-sleeper/kinderwagen. In ieder geval als je baby pas veel later in zijn/haar ledikant zal slapen. Op het begin hebben ze nog wel warmte nodig dus ik zou iig 1 dikker dekentje kopen.