38 Reacties
3 maanden geleden
Misschien een sprongetje ofzo? Mijn oudste had kma en die zat vol met eczeem op het gezicht en buik vooral. En had vaak last van zure ontlasting. en kon soms veel terug geven na een voeding (borst) maar echt krijsen bij de voeding geloof ik niet.🤔
3 maanden geleden
Ja klinkt idd herkenbaar bij onze oudste zoon had het ook en toen met de kinderarts overlegd en begonnen met pepti en na 5 dagen hadden we een heel ander kind. Nu bij onze 2e zoon, hij is nu 10 weken hebben we volgende maand de testen in het ziekenhuis geplant staan omdat hij in de eerste week ook zo heftig reageerde dus toen ook meteen met pepti begonnen en idd naar een paar dagen een heel rustig tevreden mannetje. Bij onze oudste wilde op een gegeven moment hele flessen niet meer en overstrekte echt heel erg toen begonnen met andere voeding
3 maanden geleden
Reactie op Adriana-25
Misschien een sprongetje ofzo? Mijn oudste had kma en die zat vol met eczee ...
Hij heeft wel rode vlekken op z'n borst en gezicht, niet echt eczeem. Ik dacht eerst baby acne maar trekt maar niet weg.
Z'n ontlasting ruikt wel zuur inderdaad, hele vreemde geur.
3 maanden geleden
Reactie op judith1998
Ja klinkt idd herkenbaar bij onze oudste zoon had het ook en toen met de ki ...
Heb je toen pepti zelf gekocht? Of wat is dan je eerste stap, contact met CB of huisarts?
Mijn zoontje drinkt de flessen ook mega onrustig, tussendoor veel boeren en overstrekken. Doet ook lang over zijn fles drinken.
3 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Hi,
Mijn dochter doet ook heel onrustig tijdens het drinken van de fles. Ik ...
Hi, het werd na 2 dagen ineens weer veel minder zonder aanpassing van de voeding. Dus heb tot nu toe niks veranderd. Blijft wel last van krampjes houden, maar is te overzien.
3 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Hi,
Mijn dochter doet ook heel onrustig tijdens het drinken van de fles. Ik ...
Maar als je twijfelt gewoon contact opnemen met CB, zij kunnen je verder helpen. De eerste weken moet je pepti ook zelf betalen totdat je een provocatietest hebt gehad (zo werd mij dat in ieder geval verteld).
3 maanden geleden
Hoi!
Klinkt hetzelfde als bij ons. Mijn zoontje deed precies hetzelfde. Ik ben 3 weken gestopt met koemelk en daarna weer begonnen. Dit maakte geen verschil. Bij ons was het een kwestie van oververmoeidheid. Nadat we hem structureel op een rustige/donkere plek brachten om te slapen (zijn eigen kamertje) werd het ineens een stuk beter.
3 maanden geleden
Reactie op Marriebaby
Maar als je twijfelt gewoon contact opnemen met CB, zij kunnen je verder he ...
Niet vervelend bedoeld maar dan ben je verkeerd geïnformeerd. Onze dochter heeft pepti voorgeschreven gekregen via de kinderarts zonder provocatie test. Ze begonnen hier laatst over bij het consultatiebureau, waarop ik heb gezegd dat ik dit niet wil omdat het nu net een beetje goed gaat met ons dochtertje. Was geen probleem en pepti blijft vergoed!
3 maanden geleden
Reactie op Kris23
Niet vervelend bedoeld maar dan ben je verkeerd geïnformeerd. Onze dochter ...
Volgensmij moet je vooral met neocate die provocatie test doen. De pepti en nuttsmigen ging bij ons via het CB, maar deze doen niet voldoende en dus zitten we via de kinderarts op neocate. Dan is het ineens een veel strenger protocol. Want idd bij het CB mag je zelf thuis provoceren..
3 maanden geleden
Reactie op Kris23
Oh echt waar? Dat wist ik niet... wat vreemd dat ze dit zo adviseren.
Gelukkig is het tot nu toe niet aan de orde, maar wel goed om te onthouden. Dank voor de tip.
3 maanden geleden
Reactie op Kris23
Ik heb net CB gebeld omdat ik toch over wil gaan op pepti. Maar zij blijven volhouden dat ik 6 weken pepti moet proberen, dan een test krijg in het ziekenhuis en als daar KMA uit komt, dan pas krijg ik het vergoed. Is toch vreemd dat dat zo scheelt per CB....
2 maanden geleden
Reactie op Marriebaby
Ik heb net CB gebeld omdat ik toch over wil gaan op pepti. Maar zij blijven ...
Heel apart. Anders vragen om een verwijzing naar de kinderarts? Wij zitten via de kinderarts inmiddels op Neocate en hebben zelf nooit iets hoeven te betalen. Twee weken geleden geprovoceerd met Pepti zonder succes en de kinderarts heeft de machtiging met drie maanden verlengd.
2 maanden geleden
Reactie op Marriebaby
Ik heb net CB gebeld omdat ik toch over wil gaan op pepti. Maar zij blijven ...
Toevallig werd ik van de week ook door het CB gebeld dat ik de provocatie test moest doen omdat ze anders stoppen met de vergoeding doorzetten naar de verzekering. Echter een aantal dagen eerder besproken met de kinderarts dat het hier nog geen tijd is voor een provocatietest omdat onze dochter nog veel onrust heeft tijdens voedingen. Was helemaal geen probleem. Toen ik dit zei tegen de mevrouw van het consultatiebureau reageerde ze geïrriteerd en zei ze dat zij er nu dan ook tussenuit stappen. Prima, alleen maar beter zelfs. De kinderarts deed nergens moeilijk over, het is duur een pure geld kwestie!! Ik zou je laten doorverwijzen naar een kinderarts. Niet akkoord gaan met een alternatief. Je moet echt van jezelf afbijten want ze sturen je van het kastje naar de muur!
Ik moet dus even terug komen op mijn vorige reactie want blijkbaar vinden ze het bij het consultatiebureau dus wel noodzakelijk om een provocatie te doen, terwijl de kinderarts in het ziekenhuis hier helemaal niet moeilijk over doet, dat is gek toch?
2 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Mijn dochter heeft pijn tijdens het drinken door verborgen reflux en dus ma ...
Ja, zou natuurlijk kunnen. Maar hij krijgt nu meer klachten die bij een koemelkallergie of gevoeligheid passen.
2 maanden geleden
Reactie op Kris23
Toevallig werd ik van de week ook door het CB gebeld dat ik de provocatie t ...
Oh toch wel.. vond het al zo vreemd dat er verschil in zat per CB.
Maar ik ga wel een verwijzing vragen inderdaad, want die voeding is niet goedkoop... maar goed, alles voor je kind. Succes ook met je kindje! Hopelijk werkt de neocate wel!
2 maanden geleden
Hi,
Ik ben even gaan mee lezen en benieuwd naar jullie advies. Onze dochter is nu bijna 14 weken en eigenlijk al vanaf dag 1 onrustig. Lag wekenlang te kronkelen en krijsen in onze armen van de pijn tot ze uiteindelijk in slaap viel. We zijn inmiddels 4x bij een osteopaat geweest, die dachten aan haar nekje vanwege de bevalling. Maar na 4 behandelingen is er eigenlijk weinig veranderd. Inmiddels is de borstvoeding afgebouwd, ook ivm straks weer moeten werken. Tijdens het afbouwen (half/half) leek het eerst iets beter te gaan, ze sliep zelfs een week door. Maar vorige week is ze ziek geweest en hierdoor eigenlijk gedwongen de andere voedingen ook af te bouwen (meer drinken door koorts). Sinds ze volledig over is op flesvoeding is lijkt de pijn en onrust weer helemaal terug en dan vooral tijdens het drinken van (bijna alle) flessen. Ze begint gulzig omdat ze denk ik echt honger heeft maar vervolgens wordt ze heel onrustig, begint te huilen en spuugt de speen er uit. Ze drinkt dus eigenlijk geen enkele fles leeg. Verder slaapt ze slecht (overdag korte slaapjes en snachts vanaf uur of 2 elk uur huilen), heeft ze dikke stinkende groene ontlasting en is ze vaak snotterig en hoest ze ook veel. Ik denk daarom steeds meer aan een koemelkallergie. Woensdag op het cb (opnieuw) aangekaart, zij geven aan eerst nog twee weken aan te zien, omdat ze vorige week ook ziek is geweest en de week er na de vaccinatie heeft gehad. Maar ik zie het echt niet zitten dit nog twee weken zo vol te houden. Wat denken jullie?
Bedankt alvast voor het meedenken!
2 maanden geleden
Reactie op ann1001
Hi,
Ik ben even gaan mee lezen en benieuwd naar jullie advies. Onze dochter ...
Hoihoi,
Het 'beter gaan' na een verandering en daarna weer terug vallen herken ik heel erg van onze dochter. In het ziekenhuis werd ons verteld dat alle kindjes dit laten zien en dat dat niks wil zeggen over of iets werkt of niet. Ik word zelf altijd zo moedeloos van die consultatiebureaus die altijd maar af willen wachten.... 2 weken snap ik nog met nieuwe voeding maar daarna vind ik persoonlijk toch dat er resultaat moet zijn. Je kunt eventueel zelf een pot pepti gaan halen bij de apotheek en kijken of je dan verbetering ziet. Maar mocht je het niet op eigen houtje willen doen kun je ook naar de huisarts gaan. En eventueel een doorverwijzing naar een kinderarts vragen. Mijn ervaring is dat ze in het ziekenhuis veel makkelijker op een andere voeding over willen stappen dan het consultatiebureau. Wat je ook nog zou kunnen doen is een pre logopedist inschakelen om even mee te kijken met de drinktechniek van je dochter. Wellicht slikt ze veel lucht mee naar binnen waardoor ze na een tijdje last krijgt van haar buikje! Zij kunnen ook meteen het tongriempje checken!
Geeft je kindje ook signalen van (verborgen) reflux? Dit staar vaak in combinatie met koemelkallergie. Heb je geprobeerd om haar wat langer rechtop te houden na de voeding, goed laten boeren, bedje schuin zetten. Dit zijn dingen die geen kwaad kunnen, maar misschien wel wat kunnen helpen?
Succes lieve mama, ik weet hoe lastig die zoektocht is. En hoe ongehoord je je kan voelen!
2 maanden geleden
Reactie op Kris23
Hoihoi,
Het 'beter gaan' na een verandering en daarna weer terug vallen he ...
Bedankt voor je uitgebreide en snelle reactie! Heel fijn inderdaad even herkenning. Wat denk je van de symptomen verder? Herken je dit ook van jouw dochter?
We hebben in de borstvoedingsperiode ook een lactatiekundige laten mee kijken omdat het toen ook al niet best ging, zij zei dat ze wel een tongriem type 3 was (wat dat ook mag betekenen) maar dat was geen reden om er iets aan te doen. Verder wel het idee dat ze ook verborgen reflux heeft (gehad), bedje staat al langere tijd omhoog. Qua voeding heeft ze dus geen nieuwe variant, we hebben rustig afgebouwd gedurende 5/6 weken elke week één voeding er af en steeds met dezelfde (standaard) voeding van de AH. Dus in die zin snap ik het twee weken aanzien ook niet helemaal, het wordt juist erger nu ze meer flesvoeding krijgt lijkt het.
Het is trouwens ook niet bij elke fles, maar wel bij het grootste gedeelte. Herken jij dat ook?