14 Reacties

één maand geleden

Zelf geen ervaring mee, maar een soortgelijk verhaal van een collega. Zij heeft een aantal weken een volledig koemelkvrij dieet gevolgd. Bleek inderdaad het geval uiteindelijk.

één maand geleden

Hoi! Ja, ik geef afgekolfde moedermelk en ben al sinds week 4 op een koemelk vrij dieet. Mijn zoontje had ook uitslag, veel krampjes en slijmerig poep. Na het dieet was het veel rustiger. Ik had tevens hetzelfde met mijn dochter (bijna 3) vandaar dat ik er bekend mee was. Je kan het even twee weken aankijken om te zien of het effect heeft..

één maand geleden

🙋‍♀️ wij kwamen er achter doordat ze veel klachten had. Vooral veel spugen, verborgen reflux, onrustige huid, overstrekken etc. Toen koemelk, soja en ei weg gelaten. Na 48 uur een ander kindje en na 2-3 weken helemaal veel verschil. Met hulp van een diëtiste vervolgens die ingrediënten weer geprobeerd. Ei ging prima, bij soja en koemelk direct weer reactie. Ik ben nu al een poos op dieet en ze is helemaal opgebloeid en doet het supergoed.

één maand geleden

Klinkt hier ook heel bekend, onze oudste zoon had het. Ondertussen na ruim 1,5 jaar via een allergie test erachter gekomen. Hier kregen we ook een vermoeden en zijn toen met koemelk gestopt en ging het weg. Paar weken later kregen we de uitslag dat hij nog een lichte reactie had op koemelk. Maar de dermatoloog het niet zo geloofde dat het toch zo was.

één maand geleden

Hey, ik geef ook bv en eet koemelk en soja vrij. Bij mijn zoontje van 5 ook gehad daardoor al snel aangedacht. Hij huilde vooral tijdens de voedingen en had groene poepluiers. Had ook uitslag in het gezicht waarvan cb zei dat het berg was, maar na stoppen met koemelk was het in een week weg. Mijn zoon van 5 had altijd gelijk een reactie, ik hoefde maar wat te eten en de voeding er na was al drama. Mijn zoontje nu heeft juist een latere reactie. Maar beide is mogelijk. Af en toe probeer ik iets om te kijken of hij er al overheen is, soja lijkt nu goed te gaan. Bij melk moet ik echt alle kleine beetjes vermijden dus dat is lastiger maar ben het goed gewend door mijn eerste.

één maand geleden

Ik zou het 2 weken proberen en ben heel benieuwd of je verschil merkt. Ik ben met mijn zoontjes een paar keer bij een osteopaat geweest en zij zegt dat eigenlijk alle borstvoedende moeders moeten stoppen met melk. Daar geloof ik ook weer niet in, maar ik denk dat het veel leed zal verzachten.

één maand geleden

Ja ik ook. Bij m'n oudste was ik heel streng met koemelkeiwitten en at/dronk ik niets waar ook maar melkpoeder (bijv) in zat. Nu bij m'n jongste is het voldoende als ik geen kwark en melk eet/drink. Ik zou het 3 weken als proef doen. Dan zijn de darmen gekalmeerd en zal je verachil moeten merken. Dan na 3 weken weer toevoegen en mocht je dan een reactie krijgen heb je je antwoord! Cb, huisarts of diëtiste kan je er ook bij helpen mocht t zo zijn en je wil bijv overgaan op kunstvoeding. Mocht dit aan de orde zijn natuurlijk!

één maand geleden

Hier geen bv, wel kma. De kinderarts vertelde dat bij kma de uitslag bestaat uit allemaal vlekjes die steeds verplaatsen, en dat dat vooral het verschil is met eczeem.

één maand geleden

Hier ook borstvoeding en intolerantie. Geen reactie op de huid maar veel schuim slijm en bloedluiers. Onze baby reageert helaas ook op havermout, ei, soja en nog meer 🫣

één maand geleden

Reactie op Elm0

Hier ook borstvoeding en intolerantie. Geen reactie op de huid maar veel sc ...
Hoe kwamen jullie erachter? Ben je naar de HA geweest hiervoor? En volg je nu een dieet?

één maand geleden

Reactie op Lalalau09

Hier geen bv, wel kma. De kinderarts vertelde dat bij kma de uitslag bestaa ...
Ah! Hij heeft eigenlijk alleen uitslag op zijn wangen en buikje

één maand geleden

Reactie op Dbuse

Hoi! Ja, ik geef afgekolfde moedermelk en ben al sinds week 4 op een koeme ...
Wat voor dieet volg jij? Eet jij helemaal geen koemelk producten meer

één maand geleden

Reactie op Mommytobe.

Wat voor dieet volg jij? Eet jij helemaal geen koemelk producten meer
Helemaal geen koemelk en producten met melk. Kaas, yoghurt, boter, melkpoeder etc. Daarnaast eet ik geen rundvlees. Ik heb een paar maanden ook geen eieren gegeten, maar daar lijkt hij niet meer op te reageren.

25 dagen geleden

Reactie op Mommytobe.

Hoe kwamen jullie erachter? Ben je naar de HA geweest hiervoor? En volg je ...
Kinderarts, diëtist en voedsel dagboek bijhouden... ik volg nu streng dieet. Echt pittig 😪 vooral omdat we nog steeds bloed en slijm zien