17 Reacties
één maand geleden
Reactie op Keeley
Heeft ze reflux door de kma? Kan zijn dat haar slokdarm dusdanig geïrriteer ...
Jaa dat had ze idd veel met de koemelk. Nu met de pepti is dat wel minder geworden.
Heb al is gelezen over neocate, dat is ‘hypo allergenen’ voeding toch?
We lopen ook bij het consultatiebureau met het ‘voeding’ probleem, maar er gebeurd zo goed als niks. We zijn nu wachtende tot we bij de kinderarts in het zieke huis terecht kunnen.
één maand geleden
Ze hebben ook al aangegeven dat de wachttijd zoon 3 maanden is.
Zit eigenlijk te denken om gewoon zelf al over te gaan op die neocate om dat te proberen. Wat vinden jullie?
één maand geleden
Reactie op Lace
Onze baby heeft ook koemelkallergie (en soja). Maar ik geef borstvoeding, d ...
Wij krijgen trouwens heel fijne begleiding van een diëtiste. Misschien kan je zelf daar contact mee opnemen. Meestal geen echt wachttijd en zij kunnen ook machtingen uitschrijven voor Pepti etc.
één maand geleden
Reactie op Lace
Onze baby heeft ook koemelkallergie (en soja). Maar ik geef borstvoeding, d ...
Ah wat fijn dat het beter gaat nu. Ik heb de eerste 3 weken borstvoeding gegeven en toen ging het helaas niet meer.
Met de borstvoeding had ze ook nergens last van. (Ik kan zelf ook niet tegen koemelk en nog meer dingen)
Hoe ben je erachter gekomen dat je kindje dit had?
één maand geleden
Reactie op JenenMilena
Ah wat fijn dat het beter gaat nu. Ik heb de eerste 3 weken borstvoeding ge ...
Dat hoor je wel vaker idd. Koemelkallergie kan zich sowieso opbouwen, maar sommige kindjes reageren niet op koemelk via de borstvoeding en rechtstreeks wel.
Ik kwam erachter doordat ze heel veel last had van reflux, overtrekken, onrustige huid, totaal niet lekker in haar vel etc. En omdat mijn oudste kind meerdere voedselallergieën heeft, dacht ik wat sneller richting deze hoek. Bij een borstvoedingscafe kreeg ik de tip om koemelk, soja en ei te gaan weglaten. 48 uur later een ander kindje. Daarna die voedingsmiddelen weer opnieuw geprobeerd met begeleiding van de diëtiste, ei ging prima maar bij soja en koemelk telkens dezelfde reactie.
één maand geleden
Reactie op JenenMilena
Ze hebben ook al aangegeven dat de wachttijd zoon 3 maanden is.
Zit eigen ...
Wat vervelend dat er zo’n lange wachttijd is! Wij zijn op advies van de kinderarts destijds ook overgegaan van Pepti naar Neocate. Dit omdat ze met de Pepti haar flessen niet meer leegdronk en echt te weinig binnen kreeg. Hierdoor zijn we op de huisartsenpost terecht gekomen en hebben wij gelijk Neocate mee gekregen.
Ik zou zeker niet nog drie maanden wachten. Even contact opnemen met de poli of desnoods de huisarts.
Mocht je zelf al willen starten met de Neocate is er op Facebook een groep waar deze potten tegen een lager bedrag worden aangeboden (mensen die het niet meer nodig hebben).
één maand geleden
Pepti zit alsnog verknipt wei producten in. Dus alsnog minimaal koemelk. Dus als je kindje erge koemelk allergie heeft geageerd ze daar als nog op.
Je hebt de neocate. Erg duur.. moet je in zkh testen om het vergoed te krijgen. Verkouden zijn /
Hoesten / gekke poep is zeker heel herkenbaar bij kma.
Vaak is het omdat ze een trauma met drinken van de fles omdat ze weten dat ze pijn kregen na het drinken. Dit heeft tijd nodig. Je zou evt kunnen lepelen of op andere manieren / houdingen de fles te geven. Lopend wiegen en dan zingen bv. Succes. Erg zielig 😣
één maand geleden
Reactie op JenenMilena
Jaa dat had ze idd veel met de koemelk. Nu met de pepti is dat wel minder g ...
Even in de gaten houden want het moet beter worden, anders maagbeschermers vragen voor haar, nexium volgens mij.
Klopt, neocate zit helemaal geen koemelk eiwit meer in, ook niet verknipt.
Hopelijk kan je snel in het zkh terecht.
één maand geleden
Reactie op Idewit
Pepti zit alsnog verknipt wei producten in. Dus alsnog minimaal koemelk. Du ...
Super bedankt voor je adviezen en het delen van jouw ervaring ermee.
Ook al fijn om dit zo op een forum te kunnen delen.
Yep ik heb inmiddels elke houding en trucjes al geprobeerd…
één maand geleden
Neocate is wat onze kinderarts aanraadt. Wij hebben complexe eiwitallergie hier (FPIAP). We merken dat baby wel kramp krijgt van hapjes maar dat het wel beter is voor zn poep zeg maar. Niet te laat beginnen met allergenen toevoegen aan zn dieet en ook melk na een maand weer aanbieden om te kijken of ze er overheen is gegroeid. Je wilt ze niet te lang op dieet houden omdat ze dan juist weer allergie kunnen ontwikkkele
één maand geleden
Heykes, mijn dochtertje van ondertussen 2 jaar en 4 maanden had ook kma. Toen wij overschakelden naar pepti was dit echt een verademing maar dit was pas na 3 weken. Eerst moet alles van de vorige voeding uit hun lijfje. Ook bij het krijgen van vaccins kreeg ons dochtertje vaak weer een opflakkering van 2 dagen doordat hier ook kleine hoeveelheid in zit. Ik zou nog even volhouden… p.s. na 1,5 jaar was ze er volledig uitgegroeid en eet/drinkt nu alles van eitjes en melk zonder klachten dus komt goed ;)