23 Reacties
2 maanden geleden
Oh ik ‘moet’ nog wachten tot halverwege oktober. Ik vind het heel raar om het begin van het schooljaar niet mee te maken (ik woon in het zuiden).
Bij mij op school is er echt een kolfruimte. Je hebt daarnaast veel opties met het kolfverlof. Of je werkt minder op een dag, of je krijgt tijd tussendoor.
Ik dacht dat ik eerst sowieso zou stoppen met BV omdat het natuurlijk allemaal niet zo handig is met het onderwijs, maar kolven hoeft ook niet precies op een bepaald tijdstip te gebeuren. Kwartiertje later kan ook :-)
Veel plezier weer met werken!
2 maanden geleden
Ik werk ook in het onderwijs, maar ik verwacht dat ik gewoon kan kolven om de 3 uur. Dat is tijdens lestijd, maar je hebt er wel recht op. Waarschijnlijk wordt er dan een onderwijsassistent ingezet totdat ik weer terug ben. Je hebt er, ook in het onderwijs, gewoon recht op. En in de pauze wil ik het niet, want ik heb ook echt behoefte aan contact met mijn collega's. Het is even wat het is en zodra ik ga afbouwen, zal het ook niet meer nodig zijn om zo regelmatig te gaan kolven :-)
2 maanden geleden
Ik ben deze week gestart! Ik kolf tijdens het fruit eten, Onze onderwijsassistent eet dan met mijn kids. Ik kolf in een afgelegen ruimte. Het heeft weinig charme, maar het is even niet anders. Om 14:30 na school ben ik ook een kwartier niet beschikbaar. Ik wilde ook om 16:30 naar huis, zodat ik thuis nog een live- voeding kan doen, maar dat wordt nog de lastigste (gesprekken, overleggen etc.)
2 maanden geleden
Ik werk pas vanaf november 💖 dan is ze 6 maanden. Ik werk in het vo. Heb nog geen afspraken gemaakt maar ik merk dat ik ertegenop zie. Ik haat kolven..
2 maanden geleden
Reactie op Valérie 1
Ik kolfde zelfs tijdens middagtoezicht 🫢 ik ging wel pas met 6 maanden wer ...
Oh wat chill dat klinkt goed, ik ga ook pas met 6 maanden…
2 maanden geleden
Reactie op Taurus1994
Ik werk pas vanaf november 💖 dan is ze 6 maanden. Ik werk in het vo. Heb n ...
Ik werk dus ook in het vo. Er is wel een ruimte en iedere dag heb ik ergens een tussenuur. Maar uiteindelijk zal ik het werk dat ik dat uur niet doe ergens anders moeten inhalen. Maar dat is toch niet de bedoeling?
2 maanden geleden
Reactie op Stephaniegrootelaar
Ik werk dus ook in het vo. Er is wel een ruimte en iedere dag heb ik ergens ...
Nee zeker niet. Ik weet niet hoe andere het doen, als je kolft in een tussenuur zou je dat uitbetaald moeten krijgen anders doe je het alsnog in je eigen tijd.
Ik wil voorstellen dat mijn lessen eerder stoppen. Zo hoeven ze geen vervanging te zoeken. Ik doe dan wel een deel in mijn pauze, maar ik vind dat niet erg
één maand geleden
Hoe gaat het bij jullie? Bij mij gaan ze waarschijnlijk wel tussenuren inplannen. Dit mag volgens mij wel.. wel echt rot want krijg lange dagen daardoor. Ik was overigens de eerste (!!!) die gebruik maakte van het kolfrecht
één maand geleden
Ik ben begonnen met werken toen mijn dochter 3,5 maand was, na de zomervakantie. Ik werk in het basisonderwijs Iemand neemt tijdens de lunch mijn klas over en dan ga ik lekker even rustig kolven... Best relaxed, even een pauze! Daarna kolf ik weer na schooltijd.
één maand geleden
Reactie op Taurus1994
Hoe gaat het bij jullie? Bij mij gaan ze waarschijnlijk wel tussenuren inpl ...
In mijn rooster heb ik ook halverwege de dag een tussenuur. Eerst baalde ik omdat ik dan in de kolfruimte zit en minder tijd met mijn collega's door breng, maar het grote voordeel is wel dat je tijdens die uren wel rustig en dus effectiever kan werken. Met de handsfree kolf kan ook makkelijk de laptop nog aan
één maand geleden
Reactie op Stephaniegrootelaar
In mijn rooster heb ik ook halverwege de dag een tussenuur. Eerst baalde ik ...
Ja dat is zo, bij mij is een tussenuur alleen 80 minuten. Dus ik ben bang voor 3 hele lange dagen.
Heb jij een goede kolfruimte? Ik moet in een leeg lokaal gaan zitten 😔
één maand geleden
Reactie op mags
Ik werk in het vo maar omdat het me een heel gedoe lijkt met het rooster e. ...
Ja ideaal is het niet, ik zie er ook tegenop maar ik vind de borstvoeding heel belangrijk en wil echt nog niet stoppen. Ik ben ook de eerste op school die gebruik gaat maken van kolfrecht.. benieuwd hoe het gaat lopen
één maand geleden
Ik werk op een mbo en ik heb in mijn rooster mijn kolfmomenten staan. 2 keer een uur. We hebben een mooie kolfruimte.
één maand geleden
Reactie op kiki199429
Ik werk op een mbo en ik heb in mijn rooster mijn kolfmomenten staan. 2 kee ...
Je hebt overigens gewoon recht op 2 uur kolftijd per dag (8 uur) en dit is geen pauze.
één maand geleden
Mijn leidinggevende heeft voorgesteld dat ik in de toetsweek niet hoef te surveilleren. Zo krijg ik toch de uren terug die ik aan het kolven ben
één maand geleden
Hier moest het van ver komen maar lang leve conciërges die meedenken met alles. Ik heb 2x een tussenuur en het wordt gewoon geblokt in mijn rooster.