8 Reacties

4 maanden geleden

Je borsten maken zelfs melk aan als je kleintje nog drinkt. Borst is nooit helemaal leeg. Kan wel zijn dat het wateriger of lastiger is om aan de vette melk te komen voor je kindje

4 maanden geleden

Ik doe dit zelf ook. Ik leg hem dan aan, en als hij gefrustreerd raakt omdat er niks uit komt geef ik hem nog 20 of 30ml in een flesje zodat ie tevreden is. Gebeurt niet vaak gelukkig

4 maanden geleden

Maar waarom kolf je om een buffer aan te maken? Als je straks weer aan het werk gaat dan ga je toch ook weer kolven en dan heb je toch geen hele vriezer vol nodig? Bovendien heb je ook kans om overproductie te gaan ontwikkelen op deze manier

4 maanden geleden

Reactie op Koninginvanhetgezin

Maar waarom kolf je om een buffer aan te maken? Als je straks weer aan het ...
Dankje voor je reactie maar zoals aangegeven is dit in overleg met mijn lactatiekundige. Mijn vraag was niet voor advies of ik wel of niet moest kolven maar hoe ik om kan gaan met een hongerige baby na het kolven 😊

4 maanden geleden

Reactie op Jessara

Dankje voor je reactie maar zoals aangegeven is dit in overleg met mijn lac ...
Oke maar ik vraag me gewoon oprecht af waarom je dat advies hebt gekregen van een lactatiekundige? Ik begrijp het niet zo goed namelijk, of wil je dat niet delen? 😌 Soms meld een baby zich niet perse om echt weer een voeding te krijgen maar soms is het ook fijn om gewoon even wat huidcontact te hebben en dan hoef je dus niet bang te zijn dat je bent “leeg” gekolft Op facebook is er een groep “borstvoeding vraag een lactatiekundige” en daar kan je vragen stellen over van alles wat te maken heeft met borstvoeding. Hier zitten IBCLC lactatiekundigen die jouw vragen willen beantwoorden 😊 misschien een goede tip

4 maanden geleden

Ik kolf niet elke dag na een ochtend voeding, puur omdat ik te lui ben soms 🤣 Mijn baby leg ik gewoon aan als ze zich snel meldt na een kolf sessie, en inderdaad je borsten zijn nooit helemaal leeg. Hier werkt dat vaak goed. En anders denk ik altijd ik kan nog wat gekolfde melk geven evt. Zelf leg ik ook een voorraad aan, omdat ik in oktober 4 dagen weg ga met vriendinnen. Wil dan genoeg melk hebben. En daarnaast begin ik dan weer met werken, ik werk in de zorg en er moet maar net die dienst ruimte zijn om te kolven 2 keer bijvoorbeeld, in 8.5 uur tijd. Kortom ik neem dan minder melk mee terug naar huis dan dat ik meegeef voor mijn kindje. Wil daar geen stress van hebben.

4 maanden geleden

Reactie op Koninginvanhetgezin

Oke maar ik vraag me gewoon oprecht af waarom je dat advies hebt gekregen v ...
Ik moet helaas regelmatig voor werk elders overnachten in het land en dan reis ik ook nog eens met OV. Zal dan niet altijd lukken om alle gekolfde melk weer thuis te krijgen. Dankje voor de tip voor de fb groep!