21 Reacties

één maand geleden

Ik kolf dan alleen en voed niet live, maar je hebt daar wel recht op volgens mij om thuis live te voeden.

één maand geleden

Ik ben net weer een weekje begonnen en werk ook half thuis en half op kantoor. Ik kolf om 9:30, 12:30 en 15:30, ben er telkens een half uur mee bezig. Ik heb het in mijn agenda gezet zodat iedereen op de hoogte is. Heeft je kind een voorspelbaar schema? Een uur eerder naar huis om te voeden is natuurlijk nog fijner dan kolven, doen! Voor mijn baby is het lastiger te voorspellen, anders zou ik het zeker ook doen

één maand geleden

Nee hoor, zo ga ik het ook doen! Ik ga iets later beginnen en eerder naar huis om zo live te kunnen voeden! En dan op m'n werk 2 x kolven. Op die manier gebruik ik voor nu heel m'n kolfrecht per dag. En hier is het ook echt voor bedoeld, om te kolven of het mogelijk te maken dat je live kunt voeden! Dus zeker doen :)

één maand geleden

Reactie op Madeliefje34

Ik ben net weer een weekje begonnen en werk ook half thuis en half op kanto ...
Lukt het jou om steeds op de geplande tijden te kolven? Ik merk dat het mij niet altijd lukt i.v.m. (uitlopende) afspraken. Zou dat erg zijn voor de productie?

één maand geleden

Reactie op BloeiendeSprankel259755

Lukt het jou om steeds op de geplande tijden te kolven? Ik merk dat het mij ...
Nee soms een half uurtje eerder of later. Heb ook al eens een keer 2x ipv 3x gekolft. Ben dan ook wel makkelijk qua bijvoeden met kv. Productie vind ik wel heel belangrijk, maar dat gaat goed bij mij. Als het bij jou nauwer luistert: hou je aan je schema. Afspraak overlapt of loopt uit? Jammer dan, jij hebt een andere afspraak (met jezelf, maar net zo belangrijk). Je moet je collegas daar echt in opvoeden, de meesten hebben geen idee wat kolven is of hoe het werkt

één maand geleden

Ons schema ziet er zo uit: Live voeden 7.15 Op kantoor kolven 10, 13 en vervolgens ga ik naar huis zodat ik om 15u live kan voeden. Ik werk dan zelf verder thuis. Ik moet ook zeggen dat ik gewoon mijn laptop meeneem in de kolfruimte (hands free kolf) en gewoon doorwerk. Daardoor kan ik eerder naar huis.

één maand geleden

Ik ben sinds twee weken weer aan het werk. Doe de eerste voeding rond half 7 7 uur thuis live. Dan naar werk ( 40min rijden). Kolf dan om 9uur en 14 uur. 2x in de week 17.00naar huis dan kan ik de voeding van half 7 weer zelf thuis doen. 1 dag 18.00uur klaar, dan vertrek ik wel eerder zodat ik dan ook die van half 7 zelf kan doen. Kolf 2x en heb dan drie voedingen. Voed thuis meestal maar 1 borst en op werk kolf ik beide tegelijk. Op werkdagen thuis reken ik het niet mee maar dit is maar 3/5 uurtjes per week. Ik ben best flexibel en werk gewoon door op de computer tijdens het kolven, en ook hun zijn best relaxed, want als ik wel een x extra wil kolven is dat ook prima.

één maand geleden

Ik doe de laatste live voeding rond 7:00. Dan kolven rond 10/13/16, en na de laatste kolfsessie naar huis. Doe er ongeveer half uurtje over. Haal onze dame rond 17:30 weer op 👐

één maand geleden

Het is voedrecht, geen kolfrecht. Dus je mag die tijd zeker ook besteden om live te kunnen voeden.

één maand geleden

Bij mijn eerste was het schema; 07:30 live voeden en dan naar het werk. Beginnen om 08:30, dan kolven om 10:30 en 13:30 en om 16:00 naar huis zodat ik om 16:30/17:00 weer live kan voeden. Ik ga dat straks ook weer doen, dat beviel prima.

één maand geleden

Ik werk als zelfstandige waardoor ik nergens recht op heb, maar uiteraard moet ik mijn uren draaien. Voor mijn huidige klant zit ik in veel overleggen. Er is ook een kolfruimte op kantoor. Ik neem altijd mijn laptop mee. Zo kan ik nog wat werk doe of sluit ik digitaal aan bij overleggen terwijl ik aan het kolven ben. Bij thuiswerken probeer ik live te voeden

één maand geleden

Ik werk in de zorg en ik redt het gelukkig om 1x een half uurtje te kolven in een 8 uurs dienst ik overleg altijd eerst met m'n collega welke tijd het beste uitkomt. Ik geef verder live borstvoeding.

één maand geleden

Slim dat velen van jullie ook wat eerder weg gaan zeg, daar had ik helemaal niet aan gedacht. Dus dank daarvoor 😊 Dat brengt mij wel op ideeën, want het is nu haasten op werk zodat ik haar na 17u zelf wil voeden. Ik wilde liever niet 2x kolven op mn (nieuwe) werk, dus in overleg met lactatiekundige kolf ik dubbelzijdig 1x op werk rond een uur of 14. Vandaag was de eerste keer en ik had een hoeveelheid van meer dan 200cc totaal. Zelfde als thuis toen ik oefende afgelopen weken. Heel fijn! En ik ga misschien wel jullie idee opperen om om 16.30u naar huis te gaan voorlopig zodat ik haar kan voeden.

één maand geleden

Herkenbaar alles! Hier om 7.30 live voeding voor ze naar de opvang gaat. Dan kolven rond 10.30 en 14.30. Ze heeft ook maar 2 voedingen op de opvang. En dan thuis weer live voeden. Ik liet me er soms toe leiden dat ik te snel wilde kolven ivm werk druk en de to do lijst. Maar inmiddels 2x drie kwartier in de agenda om te kolven. Dit geeft me ook speling in afspraken die uitlopen. Scheelt dat ik wel op een kantoor met alleen maar dames zit die me dus ook braaf herinneren aan m’n kolfmoment als ik weer teveel in mn laptop gedoken zit

één maand geleden

Reactie op wensvoornummer2

Slim dat velen van jullie ook wat eerder weg gaan zeg, daar had ik helemaal ...
Oh en ik geef haar normaal gesproken 1 borst per keer, vandaar het overleg met lk 😊

één maand geleden

Reactie op wensvoornummer2

Slim dat velen van jullie ook wat eerder weg gaan zeg, daar had ik helemaal ...
Ik was gisteren 10.00 uur op kantoor en ging 16.30 uur vertrokken zodat ik nog kon kolven voordat ik de kids om 17.30 uur ophaalde. Met overdracht etc. ben je toch lang bezig. Gelukkig ging mijn man mee want het was mijn eerste kantoordag en de eerste dag voor de baby bij de babygroep.

één maand geleden

Hier worstel ik ook mee, ik werk ambulant in onvoorspelbare en onplanbare zorg. Merk dat de dagen soms erg hectisch en chaotisch zijn waar ik voorheen goed op ging. Nu daalt de productie flink als ik niet even de rust ervoor heb. Ik probeer om 06:30 live te voeden, dan naar kantoor en daar 10:00 kolven. En dan hopen dat ik rond 13 en 16 ook kolven kan. Maar soms loopt dat dus wat uit en soms doe ik het wat vroeger. Ik kolf ook vaak vanuit de auto. Soms handkolf en als ik echt in de knel zit de elektrische kolf rijdende weg omdat we door de hele provincie werken. Al met al niet ideaal, maar zou niet weten hoe het anders zou kunnen.. tips zijn welkom!

één maand geleden

Reactie op mamajese

Hier worstel ik ook mee, ik werk ambulant in onvoorspelbare en onplanbare z ...
Hmm lastig ja. Het klinkt alsof het nu jouw probleem wordt, terwijl het natuurlijk de verantwoordelijkheid van de werkgever is om dit voor jou te regelen. Al snap ik dat op sommige werkplekken (bijv ook SEH) het wel echt ingewikkeld is. Heb je collega’s die gekolfd hebben en je tips kunnen geven? Of toch nog eens met leidinggevende in gesprek hoe zij je hier beter in kunnen faciliteren?

één maand geleden

Reactie op mamajese

Hier worstel ik ook mee, ik werk ambulant in onvoorspelbare en onplanbare z ...
Dat is super lastig. Ik werk ook in de hulpverlening en gedeeltelijk ambulant. En ook een nieuwe baan nu. Ik kreeg stress van het idee dat ik meerdere keren moest kolven per dag. Voelde gewoon niet goed. Het is misschien vloeken in de kerk en helemaal niet passend voor jou (en ook niet perse een tip voor t kolven), maar ik ben op die reden de ochtendvoeding kunstvoeding gaan geven. Ik kolf dan dus niet. M'n productie is nu stabiel genoeg en m'n borsten worden voldoende gestimuleerd als ik 1x in de middag kolf tussen 13-15. Dat is (voor mij dan) vaak wel haalbaar. Ik plan gesprekken eromheen en doordat er wat flexibiliteit is lukt het nu wel. Ik heb vanuit dit topic besloten om in de middag eerder te stoppen (mits werk het toelaat) zodat ik haar kan voeden na m'n werk om 17u omdat ze dan vaak nog eventjes drinkt aangezien ze het nog niet redt tot bedtijd (19u) na de middagvoeding.

25 dagen geleden

Oeh, ik werk 3 dagen waarvan 1 thuis. Die dag was de afgelopen weken mijn kindjes thuis (bij papa) en dan voed ik live. Op kantoor kolf ik 3x. Om een uur of 10, 13:00u en 16:00u. Daarna weer live thuis. Ik heb die 2uur kolven ook echt nodig. Die kolf moet tussendoor ook nog schoon..