7 Reacties
één maand geleden
Ik werk in de gehandicaptenzorg en merk dat het lastig is om genoeg te kolven. Ik probeer at least 2 x en dat lukt. De melk doe ik in een afgesloten zakje in de medicijn koelkast , die staat leeg dus is genoeg ruimte in. 😊
één maand geleden
Reactie op ikwordmoederx
Ik werk in de gehandicaptenzorg en merk dat het lastig is om genoeg te kolv ...
Ik werk in de ouderenzorg en ga het dan voor het eerst proberen. En dan thuis gelijk in de vriezer?
één maand geleden
Reactie op Moraizha Imani
Ik werk in de ouderenzorg en ga het dan voor het eerst proberen. En dan thu ...
Yes thuis doe ik de datum erop en dan in de vriezer
één maand geleden
Ik werk 2 dagen op kantoor. Daar doe ik mijn afgekolfde melk direct in de koelkast. En thuis ook weer direct in de koelkast.
Ik kolf op dinsdag en dat geef ik dan op donderdag. En wat ik op donderdag kolf is voor dinsdag. En ik heb een voorraadje in de vriezer om aan te vullen als er te weinig is.
één maand geleden
Ik ben ook een fulltime borstvoeding moeder. Ben vorige week begonnen met werken. Kolfruimte is helaas nog niet of dus zit nog niet lekker op me gemak. Probeer met kolven wel echt van werk uit te checken anders is de melk ook veel minder. Dus echt even moment voor jezelf de foto map van de kleine bijvoorbeeld bijwerken tussen door.
Ik doe het gelijk in een bewaar zakje met datum, naam en cc. Ik probeer gelijk hoeveelheden te maken hoeveel de baby krijgt per voeding. Vervolgens zet ik het in de koelkast en als ik naar huis ga neem ik het in de koeltas mee. Thuis gaat het in de vriezer.
Ik kolf trouwens elke 4 u op de momenten de onze kleine nu zijn voeding krijgt. Dus 11u en 15u.
één maand geleden
Vorige week weer begonnen! Ik werk 3 om 4 dagen, en kolf 3x per dag: 10:00/13:00/16:00, ben er elke keer ongeveer een half uur mee bezig (inclusief het halve ziekenhuis door lopen om bij de kolf ruimte te komen). Ik bewaar alles in de flesjes waarin ik ook kolf. Melk gaat in de koelkast op onze afdeling, en als ik thuis kom vul ik de flesjes uit hoeveel er de volgende keer op de opvang/bij papa nodig is. De rest gaat thuis de vriezer in!
één maand geleden
Ik ben inmiddels alweer meer dan een maand aan het werk (🥲) en ik werk in de kinderopvang. 's ochtends nu een peutergroep en 's middags bso. Ik kolf nu 09:00 uur, 12:30/13:00 (wat het beste uitkomt) en om 15:30/16:00 uur (afhankelijk van hoe laat ik tussen de middag gekolfd heb).
In totaal ben ik ook ongeveer een half uur per keer bezig (omkleden, kolf aansluiten, 15 Minuten kolven, melk verdelen en kolfspullen afspoelen).
Ik doe de melk meteen in borstvoeding zakjes met nu 150ml. Straks waarschijnlijk 180ml. Dit is wel nodig omdat ik "overproductie" heb en ik anders niet genoeg flesjes heb🤭. Mijn zoontje van 2 drinkt nog bij me als ik er ben, maar hij krijgt geen afgekolfde melk (als ik er niet ben, krijgt hij gewoon geen bv). Maar hierdoor kolf ik natuurlijk wel meer. Lekker voor de voorraad 😂
Wat ik heb gekolfd, zet ik op het werk wel in de koelkast en neem het mee naar huis wanneer ik klaar ben met werken. Niet speciaal in een koeltasje, want ik werk vlakbij huis😊 als ik een uur in de auto zou moeten zitten, had ik wel nog even een koeltasje aangeschaft, maar hier dus niet nodig